Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

KIA Sorento I 2.5 CRDi - Niskie ciśnienie na listwie CR, Odpala na plaka, gaśnie

BARBARI4SZ 02 Mar 2016 15:11 6759 13
  • #1 02 Mar 2016 15:11
    BARBARI4SZ
    Poziom 6  

    Witam szanownych Forumowiczów! :)

    Mam na imię Paweł i mam problem... Długo broniłem się przed rejestracją na Elektrodzie, ale w końcu mnie to dopadło - muszę się Was poradzić :(

    Mój samochód to KIA Sorento 2.5 CRDi (140 KM) '04 - oczywiście ropniak i z góry przepraszam za schematyczny suchy opis sytuacji - ale myślę że tak będzie łatwiej to czytać.


    1. Dzień awarii.
    Auto tego dnia wymagało dłuższego kręcenia rozrusznikiem aby odpaliło, ale w mieście, na obwodnicy ani w terenie nie dawało nic o sobie znać. Po zjeździe na asfalt i po wypięciu reduktora auto zgasło podczas lekkiego przyspieszania. Odpaliłem na "plaka" i delikatną jazdą doczołgałem się do domu z wypiętą już przepływką. W domu postanowiłem wyczyścić filtr paliwa, który jest w baku (okazał się czysty) i zauważyłem niezatrzaśnięty zatrzask od przewodu paliwowego, który zatrzasnąłem - jednak bez żadnej poprawy po odpowietrzeniu filtra i wtryskiwaczy.

    - auto gasło podczas przyspieszania (pedał gazu można było tylko lekko muskać);
    - po odpięciu przepływomierza ograniczona moc, ale nie gaśnie;
    - test przelewowy i fatalne wyniki na wszystkich wtryskach;
    - wtryski wysłane do kompletnej regeneracji;
    - w między czasie zregenerowany rozrusznik (padł od kręcenia);
    - zauważony niedopięty zatrzask przewodu paliwowego z baku po awarii
    - odpowietrzony filtr paliwa i wtryskiwacze


    2. Nowe wtryski
    Auto odpala od strzała i chodzi jak pszczółeczka... Przejechane 3km i trach! Auto gaśnie i po odpaleniu doczołganie się nim na warsztat, gdzie odpala już tylko na "plaka". Na warsztacie komputer i błąd "Niskie ciśnienie na listwie wtryskowej", jednak podczas pracy uzyskiwane wartości w przedziale 400-900bar (podczas rozruchu błąd komunikacji - więc nie mam parametrów).

    - zregenerowane wtryskiwacze BOSCH;
    - nowe podkładki miedziane;
    - nowy filtr paliwa FILTRON (grzybek twardnieje podczas pompowania);
    - ciśnienie na listwie 400 do nawet ponad 900 bar;
    - silnik odpala na "plaka";
    - silnik daje się kręcić na luzie do maksymalnych wartości;
    - filterek w baku czysty;
    - nowe wtryskiwacze sprawne, nie leją.
    - przewody paliwowe pod autem suche, bez oznak uszkodzenia


    To chyba wszystko co mogę powiedzieć o moim autku - na forum niestety nie znalazłem rozwiązania (chociaż był jeden temat o 1.9 CDTi - ale tam padły po prostu wtryski).

    Pozdrawiam Mamę, Tatę i Moderatorów - mam nadzieję, że wszystko OK ;)

    0 13
  • #2 02 Mar 2016 15:50
    LightOfWinter
    Poziom 29  

    Witam

    1. Sprawdził diagnostyką czy pompa wysokiego ciśnienia pracuje poprawnie.
    Można nawet wziąć drugą osobę i zobaczyć jak to wygląda podczas jazdy na laptopie a nawet tablecie czy telefonie.

    2. Czy czujnik położenia wału sprawdzony? Może padł i komputer się "gubi"?

    0
  • #3 02 Mar 2016 16:18
    BARBARI4SZ
    Poziom 6  

    Czujnik położenia wału nie ma chyba znaczenia po odpaleniu, a jedynie na rozruchu... No i raczej wywalił by błąd i kontrolkę "CHECK" - szczerze nie sprawdzałem, ale jeśli się mylę to proszę o sprostowanie :)

    A jeśli chodzi o parametry ciśnienia podczas jazdy, to ich niestety nie mam i raczej ciężko będzie uzyskać od takiego trupa. Wiem tylko, że ECU gasi silnik przez "niskie ciśnienie na listwie wtryskowej" podczas obciążania (jazdy)

    0
  • Pomocny post
    #4 02 Mar 2016 16:26
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    Sprawdz jeszcze raz wtryski na powrotach. Jakie masz cisnienie przed pompa (pierwotne)?

    Sprawdz regulator cisnienia.

    0
  • #5 02 Mar 2016 17:34
    BARBARI4SZ
    Poziom 6  

    fuelinyourblood napisał:
    Sprawdz jeszcze raz wtryski na powrotach. Jakie masz cisnienie przed pompa (pierwotne)?

    Sprawdz regulator cisnienia.


    Wtryski na powrotach są ok. A przed pompą wysokiego ciśnienia nie występuje żadna wstępna pompa.

    Regulator na pompie CR czy ten zawór na listwie CR? Jak go sprawdzić?

    0
  • #6 02 Mar 2016 17:39
    LightOfWinter
    Poziom 29  

    BARBARI4SZ napisał:
    Czujnik położenia wału nie ma chyba znaczenia po odpaleniu, a jedynie na rozruchu... No i raczej wywalił by błąd i kontrolkę "CHECK" - szczerze nie sprawdzałem, ale jeśli się mylę to proszę o sprostowanie :)


    Ja miałem w stilo 1.9jtd problem z czujnikiem położenia wału.
    Czujnik musi działać poprawnie cały czas nie tylko na rozruchu.
    Inaczej komputer wyłączy Ci silnik.
    Kontrolkę "check engine" wyrzuci albo i nie.

    0
  • Pomocny post
    #7 02 Mar 2016 20:31
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    " przed pompą wysokiego ciśnienia nie występuje żadna wstępna pompa"

    czyli masz tam podcisnienie. powinno byc -0,5 bar

    regulator cisnienia jest na listwie i kto wie czy z listwa nie jest wymienialny. Na pompie jest reg przepływu.

    Sprawdz na opiłki, ogólne zanieczyszczenie.

    0
  • #8 03 Mar 2016 10:33
    BARBARI4SZ
    Poziom 6  

    LightOfWinter napisał:
    Ja miałem w stilo 1.9jtd problem z czujnikiem położenia wału.
    Czujnik musi działać poprawnie cały czas nie tylko na rozruchu.
    Inaczej komputer wyłączy Ci silnik.
    Kontrolkę "check engine" wyrzuci albo i nie.


    Czujnik został już ponoć sprawdzony i wszystko z nim ok. Pozostaje kwestia ciśnienia paliwa, gdyż po zgaśnięciu to jedyny błąd jaki wywala :(

    fuelinyourblood napisał:
    " przed pompą wysokiego ciśnienia nie występuje żadna wstępna pompa"

    czyli masz tam podcisnienie. powinno byc -0,5 bar

    regulator cisnienia jest na listwie i kto wie czy z listwa nie jest wymienialny. Na pompie jest reg przepływu.

    Sprawdz na opiłki, ogólne zanieczyszczenie.


    Ciśnienia przed pompą nie znam, ale pompa wtryskowa była podłączana dzisiaj bezpośrednio do bańki z paliwem i dalej nie odpala bez "plaka", a podczas jazdy gaśnie jak gasło.


    Opiłków w starym filtrze ani w baku nie widać (magnes w baku) wtryski nie leją na przelew (dzisiaj sprawdzone 3-ci raz)... Zostaje chyba tylko ten regulator ciśnienia na listwie i dzisiaj zamawiam nowy a jak nie pomoże to będę wiózł pompę do pompiarza - może wystarczy wymienić ten regulator ciśnienia... który i tak swoje kosztuje :(

    0
  • #9 03 Mar 2016 10:37
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    w jakim stanie sa swiece?

    0
  • #10 03 Mar 2016 10:38
    BARBARI4SZ
    Poziom 6  

    Nowiutkie DENSO, grzeją wszystkie 4

    2
  • #11 03 Mar 2016 15:06
    LightOfWinter
    Poziom 29  

    Witam

    W jaki sposób sprawdziłeś czujnik?
    U mnie pracował nie poprawnie "od czasu do czasu".
    Nie było to permanentne uszkodzenie.
    Po wymianie jak ręką odjął.

    0
  • Pomocny post
    #12 04 Mar 2016 23:01
    Kołas
    Poziom 11  

    Stawiał bym na zawór regulacji ciśnienia na listwie, to częsta usterka. W trakcie rozruchu ciśnienie paliwa musi osiągnąć odpowiednią wartość ok 200bar. Jeżeli jest poniżej ECU nawet nie próbuje otworzyć wtryskiwaczy

    0
  • #13 04 Mar 2016 23:15
    T5
    Admin grupy Samochody

    BARBARI4SZ napisał:
    Długo broniłem się przed rejestracją na Elektrodzie, ale w końcu mnie to dopadło - muszę się Was poradzić :(

    Aż tak strasznie tu jest?
    BARBARI4SZ napisał:

    Wtryski na powrotach są ok.

    Wyniki z testu przelewowego jakie są?

    0
  • Pomocny post
    #14 05 Mar 2016 07:20
    BARBARI4SZ
    Poziom 6  

    Dziękuję za pomoc wszystkim :-)

    Dzisiaj autko już chula, a głównym winowajcą okazał się "Zawór regulacji ciśnienia na listwie wtryskowej", który faktycznie sprawiał że ECU nie uruchamiał wtryskiwaczy podczas rozruchu i który gasił silnik, podczas pracy. Zawór wymieniony na używany z innego auta i jak ręką odjął :-)

    Jako ciekawostkę dodam, że wg ASO taki zawór jest wymienialny tylko z całą listwą jako część "nierozbieralna" co jest nieprawdą, gdyż producent części BOSCH bez problemu ją udostępnia i dodatkowo jest ona taka sama jak w wielu innych dieslach z systemem CR tej generacji.

    Podsumowanie i bezpośrednia przyczyna:
    - zawór regulacji ciśnienia na listwie wtryskowej - uszkodzony
    Pośrednie przyczyny, które nie ułatwiały:
    - wtryskiwacze - uszkodzone, leją na przelew
    - świece żarowe - uszkodzone, nie grzeją

    Wszystkie usterki wyeliminowane a auto szczęśliwe :-) :-)

    EDIT:

    T5 napisał:
    Aż tak strasznie tu jest?

    Raczej chodziło mi o to, że jakoś sobie dawałem radę, a usterki wolałem omijać




    Moderowany przez T5:

    Doceniamy, że podałeś rozwiązanie problemu, Twój temat może być pomocny innym. Nagradzamy "Pomógł".

    3