Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Simson S50 odpala i gaśnie.

marcin016 02 Mar 2016 16:15 1881 12
  • #1 02 Mar 2016 16:15
    marcin016
    Poziom 10  

    Witam
    Posiadam Simsona S50 Electronic.
    Wymieniłem uszczelniacze, wszystkie uszczelki, cylinder DDR po szlifie.
    I jest problem bo Simson odpala i gaśnie. Poniżej zamieszczam filmik jak to wygląda. Proszę nie zwracać uwagi na kranik bo był zakręcony tylko na chwilę.
    https://vimeo.com/157441026

    Gaźnik wyczyszczony, zapłon ustawiłem na znaki ( nie mam lampy stroboskopowej), kompresja jest dobra. Próbowałem na 3 świecach ale to samo. Wydaje mi się, że jest za słaba iskra. Za każdym razem jak odkręcę świece to jest mokra czyli wychodzi na to, że zalewa cały czas.

    Co mogę z tym zrobić? Od czego zacząć sprawdzanie?

    0 12
  • #2 02 Mar 2016 16:51
    davidiusss
    Poziom 12  

    Przestaw zapłon najpierw trochę w jedną stronę, później w drugą i zobacz czy to coś zmienia. Jeśli nie, to ja bym się zaczął bawić gaźnikiem, regulacja na śrubie + obniżenie iglicy skoro zalewa. A ta dobra kompresja to tak na oko czy mierzyłeś?

    0
  • #3 02 Mar 2016 17:05
    marcin016
    Poziom 10  

    davidiusss napisał:
    Przestaw zapłon najpierw trochę w jedną stronę, później w drugą i zobacz czy to coś zmienia. Jeśli nie, to ja bym się zaczął bawić gaźnikiem, regulacja na śrubie + obniżenie iglicy skoro zalewa. A ta dobra kompresja to tak na oko czy mierzyłeś?


    Jeśli chodzi o kompresję to "na oko". Ale czuć ciśnienie, ciężko się kopie. Cylinder DDR po szlifie, nowy tłok i pierścienie. Dodam, że na innym cylindrze jest ten sam objaw. Więc to nie kompresja.

    Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być.

    0
  • #4 02 Mar 2016 17:14
    davidiusss
    Poziom 12  

    marcin016 napisał:
    Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być.


    Nie chodzi mi o pływak, tylko o iglicę. Jeśli faktycznie zalewa to masz za bogatą mieszankę, czyli obniżasz iglicę. Jak odkręcisz górną nakrętkę z linką i wyjdzie ten aluminiowy cylinderek to w nim jest zamocowana na blaszkę iglica. Na iglicy masz rowki, przestawiasz blaszkę na wyższy rowek.

    0
  • #5 02 Mar 2016 17:25
    marcin016
    Poziom 10  

    davidiusss napisał:
    marcin016 napisał:
    Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być.


    Nie chodzi mi o pływak, tylko o iglicę. Jeśli faktycznie zalewa to masz za bogatą mieszankę, czyli obniżasz iglicę. Jak odkręcisz górną nakrętkę z linką i wyjdzie ten aluminiowy cylinderek to w nim jest zamocowana na blaszkę iglica. Na iglicy masz rowki, przestawiasz blaszkę na wyższy rowek.


    Wiem o co chodzi. Spróbuję zrobić tak jak mówisz. Dam iglicę na sam dół. I przestawię zapłon.
    Jest taka możliwość, że moduł padł? Sprawdzałem ile V daje cewka zapłonowa w iskrowniku. Przy kopnieciu daje około 100V. Czasami nawet 160V. Opór cewki 660ohm.
    Sprawdziłem opór impulsatora i wynosi 12ohm.

    0
  • #6 02 Mar 2016 17:34
    davidiusss
    Poziom 12  

    Jak chodzi o cewki to może się ktoś inny wypowie, ja się tym bawiłem dawno temu i nie chcę w błąd wprowadzać jeśli chodzi o wartości. Raczej bym szukał w gaźniku, jak by były problemy z iskrą to by nie odpalał w ogóle, albo by przerywał.

    Odpalasz na ssaniu?

    0
  • #7 02 Mar 2016 19:50
    marcin016
    Poziom 10  

    davidiusss napisał:
    Jak chodzi o cewki to może się ktoś inny wypowie, ja się tym bawiłem dawno temu i nie chcę w błąd wprowadzać jeśli chodzi o wartości. Raczej bym szukał w gaźniku, jak by były problemy z iskrą to by nie odpalał w ogóle, albo by przerywał.

    Odpalasz na ssaniu?


    Tak, odpalam na ssaniu.

    0
  • #8 02 Mar 2016 20:03
    davidiusss
    Poziom 12  

    A jak zaraz po odpaleniu wyłączysz ssanie to jest jakaś zmiana? Nie chodzi dłużej?

    0
  • #9 02 Mar 2016 20:42
    marcin016
    Poziom 10  

    davidiusss napisał:
    A jak zaraz po odpaleniu wyłączysz ssanie to jest jakaś zmiana? Nie chodzi dłużej?


    Odpalam na ssaniu, jak odpali to wyłączam ssanie, pochodzi trochę i gaśnie.
    Dam trochę gazu i gaśnie. Albo bardzo go zalewa albo za słaba iskra i nie spala mieszanki. Tak mi się wydaje.
    Zauważyłem też, że magneto trochę ociera o cewki, a konkretnie o cewke zaplonową.
    Jutro kupię też nowa świecę.

    0
  • #10 02 Mar 2016 21:27
    BANANvanDYK
    Poziom 38  

    Radziłbym w pierwszej kolejności wykonać test szczelności komory korbowej.
    Iskrę jaką długą daje?
    Gaźnikowi należałoby się przyjrzeć, bo z daleka widać że to nowa podróba.

    0
  • #11 02 Mar 2016 21:30
    Staszek49
    Poziom 34  

    Kolego magneto nie powinno ocierać o cewki. Nie wiem jak jest w przypadku impulsatora w Twoim pojeździe, ale np. w skuterach oporność wynosi ok. 145 omów. Sprawdź odległość impulsatora od koła magnesowego - zalecana ok. 0,3 mm, gdyż ma to wpływ na "jakość" iskry.

    0
  • #12 04 Mar 2016 17:08
    MoniTOX
    Poziom 24  

    Odkręć śrubę z linką ssania przy gaźniku kluczem 12, sprawdź stan gumki na iglicy ssania czy nie wyskoczyła i nie ma lewego powietrza.

    0
  • #13 05 Mar 2016 19:59
    marcin016
    Poziom 10  

    BANANvanDYK napisał:
    Radziłbym w pierwszej kolejności wykonać test szczelności komory korbowej.
    Iskrę jaką długą daje?
    Gaźnikowi należałoby się przyjrzeć, bo z daleka widać że to nowa podróba.


    Gaźnik BVF 16N1-11. Nigdy nie było z nim problemów. Założyłem jeszcze oryginalny dla pewności ale ten sam objaw.
    Zauważyłem, że leje benzyna z kolanka. Lub to olej bo gesty i czarny.
    Kupiłem jeszcze nową świece beru isolator ZM 14-260 i nową fajkę. Iskra niebieska,przeskakuje ale jest dosyć słaba.
    Cały czas zalewa świecę, jest czarna.


    MoniTOX napisał:
    Odkręć śrubę z linką ssania przy gaźniku kluczem 12, sprawdź stan gumki na iglicy ssania czy nie wyskoczyła i nie ma lewego powietrza.


    Tutaj wszystko w porządku. Gumka jest. Iglica na samym dole, poziom paliwa w komorze plywakowej wyregulowalem.

    0