Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Simson S50 odpala i gaśnie.

marcin016 02 Mar 2016 16:15 4755 12
  • #1
    marcin016
    Level 10  
    Witam
    Posiadam Simsona S50 Electronic.
    Wymieniłem uszczelniacze, wszystkie uszczelki, cylinder DDR po szlifie.
    I jest problem bo Simson odpala i gaśnie. Poniżej zamieszczam filmik jak to wygląda. Proszę nie zwracać uwagi na kranik bo był zakręcony tylko na chwilę.
    https://vimeo.com/157441026

    Gaźnik wyczyszczony, zapłon ustawiłem na znaki ( nie mam lampy stroboskopowej), kompresja jest dobra. Próbowałem na 3 świecach ale to samo. Wydaje mi się, że jest za słaba iskra. Za każdym razem jak odkręcę świece to jest mokra czyli wychodzi na to, że zalewa cały czas.

    Co mogę z tym zrobić? Od czego zacząć sprawdzanie?
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    davidiusss
    Level 12  
    Przestaw zapłon najpierw trochę w jedną stronę, później w drugą i zobacz czy to coś zmienia. Jeśli nie, to ja bym się zaczął bawić gaźnikiem, regulacja na śrubie + obniżenie iglicy skoro zalewa. A ta dobra kompresja to tak na oko czy mierzyłeś?
  • #3
    marcin016
    Level 10  
    davidiusss wrote:
    Przestaw zapłon najpierw trochę w jedną stronę, później w drugą i zobacz czy to coś zmienia. Jeśli nie, to ja bym się zaczął bawić gaźnikiem, regulacja na śrubie + obniżenie iglicy skoro zalewa. A ta dobra kompresja to tak na oko czy mierzyłeś?


    Jeśli chodzi o kompresję to "na oko". Ale czuć ciśnienie, ciężko się kopie. Cylinder DDR po szlifie, nowy tłok i pierścienie. Dodam, że na innym cylindrze jest ten sam objaw. Więc to nie kompresja.

    Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być.
  • #4
    davidiusss
    Level 12  
    marcin016 wrote:
    Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być.


    Nie chodzi mi o pływak, tylko o iglicę. Jeśli faktycznie zalewa to masz za bogatą mieszankę, czyli obniżasz iglicę. Jak odkręcisz górną nakrętkę z linką i wyjdzie ten aluminiowy cylinderek to w nim jest zamocowana na blaszkę iglica. Na iglicy masz rowki, przestawiasz blaszkę na wyższy rowek.
  • #5
    marcin016
    Level 10  
    davidiusss wrote:
    marcin016 wrote:
    Poziom paliwa w komorze sobie ustawiłem jak ma być.


    Nie chodzi mi o pływak, tylko o iglicę. Jeśli faktycznie zalewa to masz za bogatą mieszankę, czyli obniżasz iglicę. Jak odkręcisz górną nakrętkę z linką i wyjdzie ten aluminiowy cylinderek to w nim jest zamocowana na blaszkę iglica. Na iglicy masz rowki, przestawiasz blaszkę na wyższy rowek.


    Wiem o co chodzi. Spróbuję zrobić tak jak mówisz. Dam iglicę na sam dół. I przestawię zapłon.
    Jest taka możliwość, że moduł padł? Sprawdzałem ile V daje cewka zapłonowa w iskrowniku. Przy kopnieciu daje około 100V. Czasami nawet 160V. Opór cewki 660ohm.
    Sprawdziłem opór impulsatora i wynosi 12ohm.
  • #6
    davidiusss
    Level 12  
    Jak chodzi o cewki to może się ktoś inny wypowie, ja się tym bawiłem dawno temu i nie chcę w błąd wprowadzać jeśli chodzi o wartości. Raczej bym szukał w gaźniku, jak by były problemy z iskrą to by nie odpalał w ogóle, albo by przerywał.

    Odpalasz na ssaniu?
  • #7
    marcin016
    Level 10  
    davidiusss wrote:
    Jak chodzi o cewki to może się ktoś inny wypowie, ja się tym bawiłem dawno temu i nie chcę w błąd wprowadzać jeśli chodzi o wartości. Raczej bym szukał w gaźniku, jak by były problemy z iskrą to by nie odpalał w ogóle, albo by przerywał.

    Odpalasz na ssaniu?


    Tak, odpalam na ssaniu.
  • #8
    davidiusss
    Level 12  
    A jak zaraz po odpaleniu wyłączysz ssanie to jest jakaś zmiana? Nie chodzi dłużej?
  • #9
    marcin016
    Level 10  
    davidiusss wrote:
    A jak zaraz po odpaleniu wyłączysz ssanie to jest jakaś zmiana? Nie chodzi dłużej?


    Odpalam na ssaniu, jak odpali to wyłączam ssanie, pochodzi trochę i gaśnie.
    Dam trochę gazu i gaśnie. Albo bardzo go zalewa albo za słaba iskra i nie spala mieszanki. Tak mi się wydaje.
    Zauważyłem też, że magneto trochę ociera o cewki, a konkretnie o cewke zaplonową.
    Jutro kupię też nowa świecę.
  • #11
    Staszek49
    Level 35  
    Kolego magneto nie powinno ocierać o cewki. Nie wiem jak jest w przypadku impulsatora w Twoim pojeździe, ale np. w skuterach oporność wynosi ok. 145 omów. Sprawdź odległość impulsatora od koła magnesowego - zalecana ok. 0,3 mm, gdyż ma to wpływ na "jakość" iskry.
  • #12
    MoniTOX
    Level 26  
    Odkręć śrubę z linką ssania przy gaźniku kluczem 12, sprawdź stan gumki na iglicy ssania czy nie wyskoczyła i nie ma lewego powietrza.
  • #13
    marcin016
    Level 10  
    BANANvanDYK wrote:
    Radziłbym w pierwszej kolejności wykonać test szczelności komory korbowej.
    Iskrę jaką długą daje?
    Gaźnikowi należałoby się przyjrzeć, bo z daleka widać że to nowa podróba.


    Gaźnik BVF 16N1-11. Nigdy nie było z nim problemów. Założyłem jeszcze oryginalny dla pewności ale ten sam objaw.
    Zauważyłem, że leje benzyna z kolanka. Lub to olej bo gesty i czarny.
    Kupiłem jeszcze nową świece beru isolator ZM 14-260 i nową fajkę. Iskra niebieska,przeskakuje ale jest dosyć słaba.
    Cały czas zalewa świecę, jest czarna.


    MoniTOX wrote:
    Odkręć śrubę z linką ssania przy gaźniku kluczem 12, sprawdź stan gumki na iglicy ssania czy nie wyskoczyła i nie ma lewego powietrza.


    Tutaj wszystko w porządku. Gumka jest. Iglica na samym dole, poziom paliwa w komorze plywakowej wyregulowalem.