Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Doblo 1.9 jtd - Gwałtowna reakcja na pedał gazu

davidiusss 02 Mar 2016 16:34 1329 10
  • #1 02 Mar 2016 16:34
    davidiusss
    Poziom 12  

    Witam wszystkich,
    przeszukałem już sporą część internetu i nie znalazłem podobnego problemu, nawet w przypadku aut innych marek, więc zwracam się z prośbą o podpowiedź do Was, tym bardziej, że silnik dość popularny.
    Od pół roku jestem (nie)szczęśliwym posiadaczem Doblo Cargo maxi 1.9 jtd 105KM rok 2007. Do tej pory nie udało mi się rozwiązać problemu z obrotami: wolne obroty bez wciśnięcia pedału trzyma bardzo dobrze, po minimalnym wciśnięciu (1-2% wskazanie na MES) obroty zaczynają rosnąć aż do ok. 2,5 tys. Ciężko się z tym jeździ, bo na wolnych obrotach nie ma płynnego przejścia między przyspieszaniem a hamowaniem silnikiem i auto skacze jak żaba.
    Do tej pory zrobione:
    - przeczyszczony, wyregulowany i sprawdzony z każdej strony i na obydwu ścieżkach pedał gazu (zresztą MES wychylenie pokazuje ok, więc to nie to);
    - EGR czysty;
    - wymiana wtryskiwaczy nic nie zmieniła;
    - wymiana rozrządu - jest dobrze ustawiony;
    - odpięcie przepływomierza nic nie zmienia (swoją drogą nie generuje nawet błędu, czy to normalne?);
    - przytkałem już nawet wlot powietrza z myślą, że jest za duży przepływ, ale to też nic nie zmieniło, po za spadkiem mocy.
    Auto nie dymi, spalanie w normie, przyspiesza względnie dobrze, odpala też w miarę.

    Pozostały mi tylko dwa pomysły: albo jest jeszcze jakiś czujnik mający z tym związek, którego nie sprawdziłem, albo poprzednicy grzebali coś przy mapach wtrysków (tylko po co - to auto dostawcze nie wyścigowe).

    Wszelkie podpowiedzi mile widziane.
    Pozdrawiam

    0 10
  • #2 02 Mar 2016 16:58
    decybel91
    Poziom 39  

    Ciekawy przypadek, ale sądzę że problemem będzie albo ciśnienie paliwa albo nieszczelność w za przepływomierzem.
    Jeżeli masz podgląd komputerem to skup się na ciśnieniu paliwa, najlepiej wykresem.

    0
  • #3 02 Mar 2016 17:04
    davidiusss
    Poziom 12  

    O ciśnieniu nie pomyślałem, zaraz idę sprawdzić. Co do lewego powietrza to pewnie pomogło by odpięcie przepływomierza a tak nie jest. Zresztą na tyle na ile mogłem sprawdziłem cały dolot i raczej jest szczelny.
    Na dodatek jest założony jeszcze stożkowy filtr powietrza, co może generować większy przepływ, ale tak jak pisałem, nawet przytkanie go nie pomaga.

    0
  • #4 02 Mar 2016 18:43
    tzok
    Moderator Samochody

    Skoro jest założony stożek, to ktoś tam grzebał... może ingerencja była głębsza. Błąd od EGRu pojawi się dopiero w kolejnym cyklu jazdy - czyli po odłączeniu musisz się przejechać, zgasić silnik i ponownie go uruchomić, dopiero wtedy powinna zaświecić się kontrolka (choć błąd w programie diagnostycznym powinien być widoczny od razu).

    0
  • #5 02 Mar 2016 19:02
    davidiusss
    Poziom 12  

    tzok napisał:
    Błąd od EGRu pojawi się dopiero w kolejnym cyklu jazdy

    Pisałem o przepływomierzu nie o EGR.
    tzok napisał:
    Skoro jest założony stożek, to ktoś tam grzebał...

    To akurat jest pewne, bo auto było tłuczone z przodu, kwestia tylko czy stożek założony z powodu tego, że był tańszy niż oryginalna obudowa, czy ktoś coś rzeczywiście "tuningował".
    Jak będę miał chwilę to sprawdzę te ciśnienia i dam znać.

    0
  • #6 02 Mar 2016 20:51
    tzok
    Moderator Samochody

    davidiusss napisał:
    Pisałem o przepływomierzu nie o EGR.
    W jednym i drugim przypadku zachowanie będzie takie samo.

    0
  • #7 02 Mar 2016 21:24
    davidiusss
    Poziom 12  

    Ciśnienie zmierzone takie samo jak oczekiwane, masa powietrza też, zamieszczam wykresy.
    Dodatkowo zauważyłem, że zaraz po odpaleniu zimnego silnika przez ok minutę zjawisko jest dużo słabsze, jestem w stanie np ustawić 1100obr, ale po chwili problem znów powraca.
    Fiat Doblo 1.9 jtd - Gwałtowna reakcja na pedał gazu Fiat Doblo 1.9 jtd - Gwałtowna reakcja na pedał gazu

    0
  • #8 03 Mar 2016 10:05
    decybel91
    Poziom 39  

    Przecież widać spadek ciśnienia paliwa do zera, a chwilę potem masz wysokie oborty.

    0
  • #9 03 Mar 2016 19:34
    davidiusss
    Poziom 12  

    No niby tak, ja to traktowałem raczej jako zakłócenia/zły odczyt, ale może coś w tym jest.
    Co w takim razie, da się jakoś przetestować ten czujnik? Czy to nie jego wina a pompy?

    0
  • #10 04 Mar 2016 16:41
    decybel91
    Poziom 39  

    Demontaż listwy paliwa (cr) i dokładne mycie. Czyszczenie samego regulatora ciśnienia paliwa powinno pomóc chociaż tymczasowo.

    0
  • #11 07 Mar 2016 13:45
    davidiusss
    Poziom 12  

    Czyszczenie regulatora nie przyniosło żadnych efektów, jak przyjdzie nowy filtr to spróbuję z myciem tej listwy.

    A jak to jest odnośnie ciśnień? Normalne jest, że przy zwiększaniu obrotów wysokie ciśnienie rośnie (tutaj z 300 do 500 bar) czy raczej regulator powinien utrzymywać je na stałym poziomie?

    Jeszcze mam podejrzenie na czujnik położenia wałka rozrządu - wyczytałem, że trzeba wtedy dłużej kręcić, żeby odpalił i w sumie u mnie tak jest, że "od strzała" nigdy, zawsze tak z 3-4 razy musi obrócić, czy ciepły czy zimny. Ale jednak żadnego błędu nie ma na komputerze...

    Moderowany przez tzok:

    Wątek kontynuowany w temacie https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3311889.html

    0