Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Peugeot 407 - Auto do 15,16 tys Peugeot 407

mar19861986 08 Mar 2016 01:04 8409 98
  • #61
    mar19861986
    Level 6  
    marek1977 wrote:
    Na pewno... odpadają wtrychy , turbina, dwumasa i wiele innych niespodzianek...


    wtryskiwacze, turbo, dwumasa, fap odpada

    a co w benzynie jest czego niema w dislu i co sie kopie
  • Texa PolandTexa Poland
  • #62
    wichurewicz
    Level 24  
    W wolnossącej benzynie? Może sprzęgło poleci jak ktoś ciężką przyczepę targa. W samym silniku trudno raczej coś popsuć, uszczelkę pod głowicą na skutek przegrzania albo drobiazgi z osprzętu.

    Dopiero te nowocześniejsze turbobenzyny, typu 1.2 TFSI albo inne abominacje, dorównują awaryjnością nowoczesnym turbodieslom, a resurs mają jak Fiat 125p, taka to nowoczesność. W 407 wśród benzynowych silników nie ma żadnego takiego wynalazku.
  • #63
    marek1977
    Level 33  
    wichurewicz wrote:
    Dopiero te nowocześniejsze turbobenzyny, typu 1.2 TFSI albo inne abominacje, dorównują awaryjnością nowoczesnym turbodieslom


    yyyy no wieśwagen to akurat przykład awaryjnego downsizingu :D Ale są producenci którzy mają takie silniki w ofercie i nic z nimi sie nie dzieje.
  • #64
    helmud7543
    Level 43  
    mar19861986 wrote:
    a jeśli jakimś cudem zdecydowałbym sie na benzynę, będzie mniej awaryjnie :P ?

    Nawet jeśli nie, to koszty części do benzyniaków są mniejsze. U kolegi z dieslem naprawa układu paliwowego to kilka tys. zł. U mnie w benzynie za tą kwotę mogę zrobić remont, wymienić połowę osprzętu, a jak się trafi na dobre używki to jeszcze na lakiernika starczy. No chyba że to nowoczesny silnik z wtryskiem bezpośrednim w mieszance uwarstwionej i turbodoładowaniem. Doświadczenia z tym nie mam ale nie wróżę tanich napraw przy takim donwzisingu, wysileniu, wymaganej precyzji działania osprzętu itp. Z resztą dużo jest opinii na ten temat - dość powiedzieć że w niektórych łańcuchowy napęd rozrządu wytrzymuje znacznie mniej niż paski z tworzywa w motorach starszych generacji.
  • #65
    mar19861986
    Level 6  
    naczytałem się jaki to ten 2.0 HDI jest udany, ale jeśli ta "udaność" to dodatkowe elementy które mogą ulec awarii czyli wtryskiwacze, turbo, dwumasa, fap to chyba w porównaniu do benzyny jednak diesel nie jest dobrym wyborem

    biorac nawet pod uwage, że diesel i benzyna są teraz w tej samej cenie przy tym roczniku, a nawet łatwiej taniej kupić diesla niz benzynę, duzo łatwiej ...

    diesel będzie mniej palił, ale dla mnie niema to znaczenia, nie jeżdżę dużo, fakt faktem, że jak bede jeżdził to na dłuższych odcinkach (100km)

    więc zgłupiałem :P
  • #66
    helmud7543
    Level 43  
    Naprawa diesla będzie droga jak już się zepsuje. Można jedynie ograniczać koszty szukając takiego, któremu nie zużywają się przedwcześnie wtryski a najlepiej jak da się je tanio regenerować, z turbiną bez zmiennej geometrii oraz bez filtra cząstek stałych.

    Co do łatwiejszego zakupu diesla - dlaczego Corolla E12 z D4D 2.0 jest tańsza od wszystkich innych wersji silnikowych, łącznie ze słabszym dieslem 1.4? Wystarczyło poczytać ile kosztuje wtryskiwacz...
  • Texa PolandTexa Poland
  • #67
    sebap
    Level 41  
    To może zainteresuj się 407 PB i zamontuj instalację LPG? Taka instalacja zwraca się po przejechaniu 13tys wliczając w to benzynę potrzebną na rozruch, wyższy koszt przeglądu i koszty serwisu czyli filtry. Warunkiem jest instalacja montowana przez fachowca a nie druciarza.
  • #68
    mar19861986
    Level 6  
    tyle że oferta z benzyną (jakakolwiek) trafia się tutaj jedna na miesiąc i to zwykle niepewna i sporo droższa niż diesel,a auta z dieslem tanie i spory wybór :/ cięzko :P
  • #69
    marek1977
    Level 33  
    Tanie bo później będzie trzeba dołożyć z nawiązką do napraw i auto wyjdzie dużo drożej niż benzyna :) O ile wcześniej nie puści właściciela z torbami....... albo nawet i bez toreb :)
  • #70
    mar19861986
    Level 6  
    przeglądam oferty codziennie i duzo z nich stoi po 2-3 meisiące i plus jest taki że się nie boję że ktoś mi zwinie auto sprzed nosa, bo nikt tego nie chce - to tyle odnośnie zalet kupna auta :D, ostatnio sprawdzałem 407 z 2008 roku za 16 tys, udokumentowany przebieg, podczas mojej jazdy do sprzedawcy dzwoniło dwóch innych gości, jeden był w drodze już też aby obejrzeć auta, mineło kilka dni i auto stoi wystawione nadal nie ruszone :P
  • #71
    marek1977
    Level 33  
    A tak w ogóle to musi to być 407??? Co żeś się tak uparł? :)
  • #72
    Macosmail
    Level 34  
    Jak rozważasz auto francuskie i w PB to może rozejrzyj się za Laguną II po 2005r. Jeżeli chodzi o wygląd moim zdaniem z producentów francuskich to Renault robi auta najbardziej samochodopodobne ;-) Peugeot i szczególnie Citroen to zbyt dużo ekstrawagancji wewnątrz i na zewnątrz. Ale to tylko moje zdanie.
  • #73
    mar19861986
    Level 6  
    laguna, królowa lawet :) ? , 2008 rocznik za 10tys, to całkiem tanie i napewno jeszcze gorszy szrot niż peugeot, z francuskich tlyko 407 wchodzi w gre, nic innego jesli chodzi o francuskie

    rozważałem wiele modeli, od VAGA, Audi, passat, forda, jakieś smieszne skody, saaby proponowali, ale ustał się peugeot 407, ewentualnie astra H, gdzie wyposażenie gorsze i komfort jazdy gorszy, ale pewnie może mniej awaryjne by było, może - wielka zagadka
  • #74
    sebap
    Level 41  
    Królowa lawet wzięło się właśnie z diesla bo ludzie zmieniali olej zgodnie z zaleceniami producenta a nie co 10-15tys. Kolega wyżej dał propozycję po licie czyli po roku 2005 kiedy to wszystkie bolączki zostały pousuwane i za te pieniądze to na pewno wziłąbym młodszą lagunę niż starszego 407.
    Nie wiem skąd w tobie tyle niepochlebnych opinii? Ile aut z wymienionych miałeś? Miałeś lagunę II? Czy tylko powielasz bzdurne opinie?
  • #75
    mar19861986
    Level 6  
    nie, no z francuzow nic wiecej, tlyko ten jeden model jeśli chodzi o francuzy, alternatywa to opel lub audi(ale to mniej)
  • #76
    marek1977
    Level 33  
    A powiedz mi jaki masz problem z mondeo mk3 w benzynie?
  • #77
    mar19861986
    Level 6  
    mhm, brałem pod uwage na poczatku, dlae odpadło, czemu, teraz nie przypominam sobie (sporo modeli brałem od uwagę) - ale widze ze takich mk3 w roczniku 2004+ w sedanie jest 5 ofert w promieniu 200km u mnie z czego 4 to diesel :)
  • #78
    marek1977
    Level 33  
    Jak każdej marki. Mało benzyniaków. Jak ktoś ma to nie sprzedaje bo nie ma wyboru. Cała wieś kupowała dieselki. Teraz tylko dieselki są sprzedawane bo każdy chce się pozbyć tego "szczęścia". Poza niskim spalaniem nigdy nie widziałem w nich więcej zalet. Klekot, smierdziuch i złom... A to co zaoszczędzi się na paliwie, z nawiązką dołoży się do napraw. Ale pocieszę Cię na przyszłość. Coraz więcej benzyniaków się sprzedaje w salonach więc za kilka lat będzie w czym przebierać.
  • #79
    mar19861986
    Level 6  
    wsumie na te chwile nie widze jakichś wad dla mondeo MK3, wyglad tez przystepny
  • #80
    marek1977
    Level 33  
    Patrze wersje GHIA. Masz wszystko co potrzebne do życia, a nawet więcej niż u konkurencji. Prawdziwą podgrzewaną przednią szybę :D patrzyłem na allegro ale w tej cenie w tej chwili nie ma fajnej wersji. Ale zapewniam że to tylko chwilowe :) Silnik na łańcuchu, ale na takim który jest bezobsługowy, a nie jak u konkurencji... Czasem klekocze kolektor który trzeba wymienić żeby silnik się nie uszkodził, ale tak to bywa przy zmiennej długości kolektora ssącego. Czasem zawór egr odmawia posłuszeństwa, ale nie ma takiej reakcji jak w dieslu i można jeździć tyle że się kontrolka zapali. Zawieszenie prawie bezobsługowe :)
    Najważniejsze to po lifcie, im młodsze tym mniejszy problem z korozją. Przed liftem szli po taniości :)
  • #81
    mar19861986
    Level 6  
    a inni co myslą o mondeo mk3 w roczniku 2004+ może w benzynie, a może jdnak dieselek, jaka jest sytuacja z awaryjnoscia tych autek w porownaniu do innych autek :P
  • #82
    marek1977
    Level 33  
    Jak se kupisz diesla to będziesz chodził w dziurawych butach i podartych majtkach.......
  • #83
    grala1
    VAG group specialist
    mar19861986 wrote:
    tyle że oferta z benzyną (jakakolwiek) trafia się tutaj jedna na miesiąc i to zwykle niepewna i sporo droższa niż diesel,a auta z dieslem tanie i spory wybór :/ cięzko :P


    Zastanów się. Czemu benzyn jest mniej i czemu tak ciężko znaleźć z silnikiem benzynowym. Czemu te diesle są tańsze skoro przy zakupie w salonie auto było dużo droższe od benzynowego.
    Czy gdybyś kupował nowe auto w salonie to kupił byś droższego diesla po to by robić 15tyś km rocznie? To chyba nie ma sensu ekonomicznego a jak później ogląda się ogłoszenia to wszystkie mają poniżej 200tyś. Chyba ci co kupują benzynę nie potrafią liczyć :D
  • #84
    helmud7543
    Level 43  
    Megane 2 to chyba "królowa lawet", a nie Laguna. W silnikach z delikatnymi panewkami wystarczy skrócić czas między wymianami oleju i powinny wytrzymać spory przebieg.

    Co do Mondeo mk3 w dieslu to czarna dziura jak chodzi o naprawy (właściciel wydał dwukrotność ceny zakupu a i tak nie doprowadził go do pełnej sprawności, dwa lata walki - przegranej, sprzedał ale już taniej niż kupił), w benzynie nie wiem, podobno dobre, ale tylko niektóre silniki tolerują LPG (bez ceramicznych gniazd zaworowych czy jakoś tak). Diesle tam są chyba w dwóch gatunkach - TDDI na pompie i "tradycyjnych" wtryskach oraz TDCI na Common Rail. Kolega miał to drugie ale TDDI podobno nie lepsze. Dynamika super, spalanie małe ale co z tego? Jak nie zrobisz padającej dwumasy, turbiny lub lejących wtrysków to zabijesz napęd (silnik, skrzynia). Reszta osprzętu jest "tylko" dokuczliwa, ale też nie tania - nie zrobisz pompy i układu paliwowego - padną wtryski. Nie zrobisz przepływomierza czy EGR - tryb awaryjny i po dynamice. Małe spalanie nie zrekompensuje kosztów napraw. Nowsze egzemplarze są odporniejsze na rdzę, w starszych była tragedia. Jeździłem dieslem (ale go nie naprawiałem, nie mój na szczęście :-) ). Auto bardzo wygodne i ma jeden fajny bajer - elektryczne ogrzewanie przedniej szyby. Przydatne na oblodzenie. Prowadzi się bardzo fajnie, pewnie gdyby był napęd na tył i mocniejsze wspomaganie (to moja fanaberia, chyba żadne auto tej klasy nie wspomagania kierownicy, które by mi odpowiadało) to byłby idealny pod tym względem.
  • #85
    mar19861986
    Level 6  
    zakłądam że 407 i mk3 to duzo wiekszy komfort niż astra h

    staram sie porownac awaryjnosc mk3 i 407 czytając opinie oraz przeglądając autocentrum, ale .... w mk3 opinie użytkowników są ogolnie dobre, nie narzekają specjalnie na zbytnią awaryjność, mk3 a 407 ?
  • #87
    kakibara
    Level 32  
    Widać bardzo zadbany, filtry i tarcze zmienione wsiadać i jeździć, po za tym nieaktualne ogłoszenie, o mondeo mk3 jest w necie chyba najwięcej opowieści - musisz sobie posiedzieć i poczytać. Zrobiły się 3 strony o samochodzie, nic nowego czego nie znalazł byś w necie.
    Każde auto po 2000/2001 ( są wyjątki nie wymieniam ich celowo) roku z nowym systemem zasilania i ochrony środowiska może przysporzyć właścicielowi problemów - mogą.
    Więc albo chcesz posiadać ładne auto i masz pieniądze na naprawę lub kup sobie coś starszego, bo uwierz mi ani nikt nie naprawi ci tego auta na odległość ani nie zapewni, że kupując ten lub inny model nie dołożysz złotówki - boisz się? masz czego - bo np. będzie problem z układem CR trafisz na mechanika / ów, który wymieni ci wszystko a i tak będzie paliła się kontrolka i wyświetlał błąd - a problemem może być błahostka. Także zastanów się nad zakupem auta, bo dzisiaj chcieć nie znaczy móc.
    Koszty serwisowania aut są bardzo podobne jak na zachodzie - dorównujemy im kosztami - ceny podobne ( a nie raz wyższe - proszę nie zawierać głosu w kontekście ceny części, ta kosztuje tyle i tyle, znam i wiem na czym się zarabia). Tylko, że w Polsce ludzie zarabiają około 4 razy mniej.
  • #88
    mar19861986
    Level 6  
    co bezpieczniej kupic, mondeo mk3 czy peugeot 407 ?
  • #90
    mar19861986
    Level 6  
    Mk3 w kombi jeszcze wmiare są oferty, ale sedany w benzynie roczniki 2004+ 1.8 albo 2.0, manual z rozsadnym wyposażeniem - 1 oferta na wojewodztwo - masakra jakaś