Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

1.9 dCi F9K - czujnik ciśnienia oleju i inne

02 Mar 2016 21:47 1866 11
  • Poziom 10  
    Witam.

    W moim Renault po przekręceniu kluczyka zapala się kontrolna ciśnienia oleju i po jakimś czasie gaśnie (bez uruchamiania silnika) czy może to być wina uszkodzonego czujnika ciśnienia oleju?

    Pod filtrem oleju mam jakiś czujnik dwupinowy przy którym gniazdo obleciało w koło (tak jakby utlenił się plastik) i trzyma się tylko na przewodach miedzianych. Do czego służy ten czujnik i czy jest on ważny z punktu widzenia pracy silnika?

    Czy obudowa wlewu oleju jest jakoś mocowana do silnika? Bo w moim po odłączeniu wszelkich węży do filtra odmy mogę swobodnie wysunąć tą obudowę z bloku silnika. Czy jakoś się ją mocuje?

    Z góry dzięki za odpowiedź :)
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 11  
    Co do mocowania to nie pamiętam ale mogę sprawdzić bo kolega ma lagunę z tym silnikiem. Jeżeli chodzi o czujnik to zazwyczaj jest jedno kablowy i po odpięciu kontrolka nie powinna wogóle świecić ale jak jest dwa kable to powinien zareagować tak samo na odpięcie wtyczki. W renówce chyba nic już mnie nie zdziwi
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 10  
    Ja akurat z czujnikiem ciśnienia oleju nic nie kombinowałem. Tylko odpinałem wtyczkę od tego drugiego czujnika i na zapalonym silniku zwierałem przewodem piny i nic się nie działo.
  • Poziom 11  
    Jeżeli jest dwa kable to po zwarciu kontrolka powinna świecić jeżeli są rozwarte to nie powinna się zapalić
  • Poziom 21  
    pawelosada napisał:
    Ja akurat z czujnikiem ciśnienia oleju nic nie kombinowałem. Tylko odpinałem wtyczkę od tego drugiego czujnika i na zapalonym silniku zwierałem przewodem piny i nic się nie działo.


    Bo to czujnik poziomu oleju.
  • Poziom 10  
    Czy on jest istotny w tym silniku? Bo z tego co widzę nie należy on do tanich rzeczy...
  • Poziom 21  
    pawelosada napisał:
    Czy on jest istotny w tym silniku? Bo z tego co widzę nie należy on do tanich rzeczy...


    To elektroniczny pomiar poziomu oleju. Można bez tego żyć.
  • Poziom 10  
    A co z tym wlewem oleju?
  • Poziom 11  
    Więc żeby być pewnym najlepiej wykręcić czujnik ciśnienia i zmierzyć manometrem podczas pracy bo szkoda by było silnika
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Wchodzi na wcisk w blok silnika, odma ma metalową "podstawę", taką flanszę. Tam nie ma żadnego uszczelnienia. Fabrycznie metal w metal.
  • Poziom 10  
    W takim razie będę musiał na jakimś kleju obsadzić. Dzięki za konkretne odpowiedzi :)
  • Poziom 11  
    Co do wlewu to mogę sprawdzić w weekend