Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen Saxo 1.1 2000 r awaria pompy wspomagania kierownicy

02 Mar 2016 22:23 1770 16
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich. Otóż kupiłem saxo z niedziałającym wspomaganiem kierownicy, myśląc że to wina przekaźnika. Jak się okazało prąd do pompy dochodzi po uruchomieniu silnika, a pompa nic. Przy podpinaniu na krótko przy łączeniu masy pojawia się mała iskierka. Dla elektryka odpowiedź już jest, ale ja na prądzie to się tyle znam, że wiem że kopie. Chodzi mi o to czy ta iskierka to efekt spalonego silnika, szczotek, szczotkotrzymacza, czy jeszcze czegoś innego. Oczekuje i dziękuje Wam za ewentualne rady.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Skoro iskierka jest to jest też pobór prądu czyli albo pompa się zatarła albo może być w niej sterownik który robi zwarcie
  • Poziom 7  
    Jest pobór prądu, ale gdyby się zatarła to powinien spalić się bezpiecznik, lub uzwojenie pompy i chyba nie było by poboru prądu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Omyłeczka, chodziło mi o uzwojenie silnika, a nie pompy.
  • Poziom 11  
    Teoria mówi, że powinien się spalić ale gdyby szczotki były słabe to może tylko iskrzyć i tam upływać ale mogę się mylić z takim przypadkiem jeszcze nie walczyłem
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Jeśli chce Ci się bawić w naprawę silnika w pompie to części do regeneracji to koszt 230 zł ale osobiście polecałbym Ci kupić cały nowy/regenerowany silnik za 300 zł przy zwrocie starego i to powinno załatwić sprawę. Tam żadnego sterownika nie ma przy pompie wiec bez obaw.
  • Poziom 7  
    W pierwszej kolejności muszę pojechać na szarpaki i zrobić przód, tak więc najpierw bezpieczeństwo, później wygody. Pompę najpierw trzeba wymontować i sprawdzić co ją boli, że nie działa. To wspomaganie i klima to dopiero jak nic nie będzie stukać w przodzie. Dzięki za post.
  • Poziom 11  
    Pompa nie ma co boleć albo szczotki albo komutator lub cały szczotkotrzymacz. Na kilka sztuk które już naprawiałem to przeważnie trzeba wymienić i komutator i szczotki. Żadnej filozofii tam nie ma układów sterujących jak przy pompach Fabii, Focus i itp. + i - podajesz i musi działać :) Jakbyś potrzebował pomocy w temacie polecam się.
  • Poziom 7  
    Dzięki, ale jeszcze nie nadszedł czas. W wolnej chwili wyjmę ją i rozbiorę. Z silnikiem podnoszenia szyb było podobnie , stał. rozebrałem, pomyłem, nasmarowałem i działa.
  • Poziom 11  
    Oby tak było. Minus jest taki że ten silnik chodzi cały czas.
  • Poziom 7  
    Dlatego łudzę się szczotkami, ale jak nie zajrzysz to można tylko gdybać. W końcu to nie Jelcz.
  • Poziom 7  
    I w końcu przyszedł czas na pompę. Po zdjęciu dekielka od strony komutatora wysypało się kupę zmielonego na pieprz syfu. W szczotkotrzymaczu jedna ruchoma szczotka, prawie nowa a pozostałe zdarte do imentu i zblokowane w prowadnicach. Nie umiem sprawdzić stojana ani wirnika, lecz komutator chcę przetoczyć i oczyścić rowki. Teraz pytanie do forumowiczów, czy można wyciągnąć wirnik w stronę komutatora, czy trzeba rozkręcać pompę celem zdjęcia jakiegoś zabezpieczenia lub sprzęgła. Jeśli już ktoś to robił, to proszę o radę. Dziękuje z góry.
  • Poziom 11  
    Odkrec sobie 4 śrubki od zbiorniczka ściągnij zbiorniczek pompę mechaniczna i między pompa a silnikiem jest plastikowy przegub jego też sprawdź bo bardzo często jest uszkodzony. Jak już tak będziesz miał rozkrecona delikatnie wybij całość z łożyska i powinno wyjść z szczotkotrzymacza bez problemu. Daj znać jak poszlo
  • Poziom 7  
    Witam. Szczotkotrzymacz już mam wyjęty, chodzi mi o oddzielenie pompy od silnika, a głównie wirnika. Nie wiem czy wał wirnika jest jakoś zabezpieczony na połączeniu z pompą, czy jest np. wsuwany na skrzydło, kwadrat,wielowypust itp.,a nie wychodzi łatwo ze względu na zabrudzenie.
  • Poziom 11  
    To tak jak napisałem wyżej i pompę będziesz miał rozebrana :) musi zejść bez problemu.
  • Poziom 7  
    Dzięki. Na razie przerwa w działaniu. Wesołych świąt.
  • Poziom 7  
    Witam po przerwie. Oczyściłem wirnik, przeszlifowałem papierkiem komutator i wyglądało na to że silnik jest ok., ale jak wziąłem się za szczotkotrzymacz okazało się że cały czas robi zwarcie. Nie znam się na elektryce, ale te cewki w szczotkotrzymaczu powodują to, że po podłączeniu prądu pod którykolwiek przewód ten prąd jest na każdej szczotce i na całym szczotkotrzymaczu. Jaki cel ma mostkowanie układu tymi "cewkami"?
  • Poziom 7  
    Nikt nic nie pisze więc zamykam temat.