Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OptexOptex
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Niestabilny poziom sygnału GSM w Integra 128WRL 0% lub 75%

02 Mar 2016 22:36 2478 10
  • Level 11  
    Nie wiem jak mam to ugryźć. Dzisiaj testuję moduł GSM do powiadomień w Integra 128WRL. W logach przy alarmach widnieją komunikaty:
    Quote:
    Błąd wysyłania SMS

    oraz
    Quote:
    Powiadomienie nieudane


    Wsadziłem kartę do telefonu, zalogowała się bez PINu (chociaż na starterze są nadrukowane kody PIN i PUK), wysłałem SMS'a na numer, który ustawiłem w Integrze do powiadomień. Zasięg telefonu przy centralce był słaby.

    Przełożyłem kartę do Integry i cały czas nie udaje mi się przesłać powiadomień.

    Po chwili w logach pojawiła się informacja:
    Quote:
    Problemy z linią telefoniczną

    i 4 minuty później:
    Quote:
    Linia telefoniczna sprawna


    Na manipulatorze sygnał GSM jest pokazywany jako 0% przez kilka sekund a później 75% przez kilkanaście sekund. I tak na zmianę. Wygląda to dla mnie dziwnie. Czy ktoś z Was się z tym spotkał?

    Firmware centralki mam najświeższy, bo centralka zakupiona została niecały miesiąc temu.

    Czy wyniesienie anteny w miejsce mniej przysłonięte ścianami może pomóc? Jakim kablem można przedłużać tą antenkę? Czy są jakieś gotowe produkty na rynku? Wydaje mi się, że wyciągnięcie anteny z zaułka, gdzie zamontowałem centralkę może pomóc i potrzebowałbym jakiegoś kabla o długości ok. 4m
  • OptexOptex
  • Level 11  
    Dokładnie mam Play. Czyli jest to znany już problem? Play wykrywa centralę alarmową i ją blokuje? Spróbuję jutro włożyć T-Mobile.

    Dzięki za info.
  • OptexOptex
  • Helpful post

    Level 43  
    bhtom wrote:
    Play nie wykrywa centrali, ale ta sieć korzysta z roamingu krajowego z którym niektóre moduły i centrale nie do końca sobie radzą.


    Kilka setek naszych klientów przeczy tej tezie. Mamy play wsadzonego w EBSy i satele nigdzie nie ma problemu z łącznością. Problemem może być karta - to się trafiało, lub po prostu słaba antena. W 99% przypadku wymiana anteny na mocniejszą rozwiązuje problem.
  • Level 11  
    Dzięki marek216 za informację. Spróbuję zmienić kartę na tego T-Mobile i jeśli to nie pomoże, to będę kombinował z wyciągnięciem anteny z obudowy i ustawienie jej w miejscu, gdzie zasięg będzie lepszy.
  • Helpful post

    Level 43  
    muti(r) wrote:
    będę kombinował z wyciągnięciem anteny z obudowy

    Od tego zacznij. Nawet z anteną postawioną na obudowie różnica powinna być widoczna.
  • Level 11  
    W sumie sprawdzałem tą stronkę ale pewnie nie przeanalizowałem jej zbyt dokładnie. Teraz pomierzyłem odległości od masztu do mojej WRLki i tak:

    Play:
    1 maszt: 4,29km
    2 maszt: 4,62km

    T-Mobile (jest najbliżej):
    1 maszt: 0,24km (jest to taka nieduża antena dookólna na domku jednorodzinnym, więc pewnie o mniejszej mocy - zdjęcie poniżej)
    2 maszt: 1,64km (normalny maszt z antenami sektorowymi.
    Niestabilny poziom sygnału GSM w Integra 128WRL 0% lub 75%

    Ogólnie korzystam teraz z Internetu i telefonów T-Mobile w domu i nie mam problemu z zasięgiem. Może LTE nie działa dobrze ale na HSDPA Internet mi śmiga prawidłowo.

    Dodatkowo mam drugi telefon w Plusie i on bardzo się męczy u mnie w domu z powodu słabego zasięgu a z tego co widzę na BTSearch, to nadajniki Play, które wypisałem na początku znajdują się w pobliżu najbliższych nadajników właśnie Plusa. Wychodzi na to, że zasięg może być u mnie kluczowym tematem, tylko dziwi mnie to, że raz jest 0% a raz 75%. No nic, wolę mieć antenkę w skrzynce z Integrą, bo lepiej będzie to wyglądało a starter T-Mobile nie jest jakiś drogi, więc chyba spróbuję z T-mobile a później powalczę z antenką.

    Dzięki za pomoc i dam znać jaki jest rezultat testów :)
  • Helpful post
    Level 24  
    "Play na peryferiach" to standardowe źródło problemu, co już zasygnalizował bhtom.
    Wynika to ze specyfiki konfiguracji sieci.
    Sieć za wszelką cenę dąży do utrzymania terminala w zasięgu "macierzystym". Jeżeli zasięg sieci macierzystej jest na granicy utrzymania komunikacji, urządzenie będzie się przelegowywać między masztami własnymi (playa) i "roamingu wewnętrznego". Zasięg w centrali może skakać, ponieważ jak utraci komunikację z Playem (na pojedynczych procentach sygnału), zaloguje się do porządnego sygnału operatora roamingowego. Za chwilę znowu "zamajaczy" w zasięgu sygnał Play i nadajnik wraca do sieci macierzystej, zasięg spada na łeb.
    W znanych mi urządzeniach stacjonarnych nie ma możliwości ręcznego wyboru sieci, więc problem jest praktycznie nie do rozwiązania. Czasami pomaga lepsza antena (wtedy stabilnie trzyma Playa, choćby na 1-2 "kreski"), czasami gorsza antena (jeżeli na gorszej nie widzi Playa wcale, wtedy będzie się trzymać porządnego sygnału roamingowego).
    Konkluzja: unikać Playa na peryferiach.
  • Level 11  
    No i problem rozwiązany. Karta T-Mobile ma stabilny poziom sygnału 75% a powiadomienia docierają do telefonów docelowych bez żadnych problemów. Dzięki za pomoc.

    Ten skaczący sygnał musiał pewnie wynikać z prób zalogowania się do nadajnika macierzystego o słabym sygnale i od czasu do czasu do nadajnika roamingowego T-Mobile.

    Problem rozwiązany. Pozdrawiam.