Witam,
Jak w temacie. Pacjent to Audi A4 B5, 1997r., Avant, 1.9TDI.
1. Problem z klimatronikiem jest taki: na zapłonie wszystko ładnie działa, można regulować temperaturę, włączać/wyłączać obieg wewnętrzny itd. Problem pojawia się kiedy uruchomimy silnik. Dmuchawa zaczyna pracować na maksymalnych obrotach i cały panel zaczyna wariować a mianowicie po wciśnięciu nawiewu na szybę włącza się klimatyzacja, po naciśnięciu przycisku AUTO włącza się obieg wewnętrzny, po wciśnięciu strzałki od temperatury nie reaguje nic, po wciśnięciu strzałki od nawiewu zmniejsza się temperatura i dzieje się ogólny cyrk. Jakby klawisze reagowały na inne funkcje niż powinny. W klimatroniku były 3 błędy. Czujnik temperatury zewnętrznej - naprawiony. Czujnik ciśnienia klimatyzacji - naprawiony (nabita klima). Potencjometr V71-G113 (silniczek klapy) - nienaprawiony. Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak? (bo chyba jeden silniczek od klapy nie powoduje takiego zamieszania).
2. Problem z wycieraczką tył. Silniczek wymieniony na nowy. Spryskiwacz działa, wycieraczka nie pracuje. We wtyczce do silniczka są 4 przewody. Dwa stałe plusy (po zapłonie), masa oraz jeden przewód na którym po uruchomieniu silnika pojawia się plus. Po wyłączeniu silnika plus ginie i jak podamy w to miejsce masę wycieraczka zaczyna pracować. Jakieś pomysły? przekaźnik? manetka?
Jak w temacie. Pacjent to Audi A4 B5, 1997r., Avant, 1.9TDI.
1. Problem z klimatronikiem jest taki: na zapłonie wszystko ładnie działa, można regulować temperaturę, włączać/wyłączać obieg wewnętrzny itd. Problem pojawia się kiedy uruchomimy silnik. Dmuchawa zaczyna pracować na maksymalnych obrotach i cały panel zaczyna wariować a mianowicie po wciśnięciu nawiewu na szybę włącza się klimatyzacja, po naciśnięciu przycisku AUTO włącza się obieg wewnętrzny, po wciśnięciu strzałki od temperatury nie reaguje nic, po wciśnięciu strzałki od nawiewu zmniejsza się temperatura i dzieje się ogólny cyrk. Jakby klawisze reagowały na inne funkcje niż powinny. W klimatroniku były 3 błędy. Czujnik temperatury zewnętrznej - naprawiony. Czujnik ciśnienia klimatyzacji - naprawiony (nabita klima). Potencjometr V71-G113 (silniczek klapy) - nienaprawiony. Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak? (bo chyba jeden silniczek od klapy nie powoduje takiego zamieszania).
2. Problem z wycieraczką tył. Silniczek wymieniony na nowy. Spryskiwacz działa, wycieraczka nie pracuje. We wtyczce do silniczka są 4 przewody. Dwa stałe plusy (po zapłonie), masa oraz jeden przewód na którym po uruchomieniu silnika pojawia się plus. Po wyłączeniu silnika plus ginie i jak podamy w to miejsce masę wycieraczka zaczyna pracować. Jakieś pomysły? przekaźnik? manetka?