Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi A4 B5 climatronic i wycieraczka tył

03 Mar 2016 00:17 1398 3
  • Level 10  
    Witam,

    Jak w temacie. Pacjent to Audi A4 B5, 1997r., Avant, 1.9TDI.
    1. Problem z klimatronikiem jest taki: na zapłonie wszystko ładnie działa, można regulować temperaturę, włączać/wyłączać obieg wewnętrzny itd. Problem pojawia się kiedy uruchomimy silnik. Dmuchawa zaczyna pracować na maksymalnych obrotach i cały panel zaczyna wariować a mianowicie po wciśnięciu nawiewu na szybę włącza się klimatyzacja, po naciśnięciu przycisku AUTO włącza się obieg wewnętrzny, po wciśnięciu strzałki od temperatury nie reaguje nic, po wciśnięciu strzałki od nawiewu zmniejsza się temperatura i dzieje się ogólny cyrk. Jakby klawisze reagowały na inne funkcje niż powinny. W klimatroniku były 3 błędy. Czujnik temperatury zewnętrznej - naprawiony. Czujnik ciśnienia klimatyzacji - naprawiony (nabita klima). Potencjometr V71-G113 (silniczek klapy) - nienaprawiony. Czy ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak? (bo chyba jeden silniczek od klapy nie powoduje takiego zamieszania).

    2. Problem z wycieraczką tył. Silniczek wymieniony na nowy. Spryskiwacz działa, wycieraczka nie pracuje. We wtyczce do silniczka są 4 przewody. Dwa stałe plusy (po zapłonie), masa oraz jeden przewód na którym po uruchomieniu silnika pojawia się plus. Po wyłączeniu silnika plus ginie i jak podamy w to miejsce masę wycieraczka zaczyna pracować. Jakieś pomysły? przekaźnik? manetka?
  • Level 41  
    1. panel klimatyzacji
    2. silnik wycieraczki
  • Level 10  
    Na drugim (innym) panelu klimatyzacji jest ten sam objaw. Silniczek przyjechał nowy, dalej to samo. Jakieś pomysły?
  • Level 10  
    1. Wymiana panelu klimatyzacji rozwiązała problem. Kupiliśmy drugi używany o tych samych numerach i wszystko śmiga jak powinno.
    2. W Audi A4 B5 są dwa rodzaje silniczków wycieraczek. Do 1997r. i po 1997r. Różnią się tym, że jeden jest sterowany masą a drugi plusem. Wszędzie sprzedają ten po 1997r. opisując że pasuje do wszystkich B5. My mieliśmy ten starszy model B5. Założenie przekaźnika rozwiązało problem.