Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 - Stuki w kolumnie kierownicy, zacinające się wspomaganie.

03 Mar 2016 13:41 3150 7
  • Użytkownik obserwowany
    Witam, otóż potrzebuję pomocy kogoś doświadczonego. Wczoraj jadąc do pracy pokonywałem szybciej ronda (tak, troszkę zaspałem) i w momencie odbijania z lewa na prawą, mimo dość głośno grającego radia usłyszałem, a może wyczułem, stuknięcie, tak jakby kamień wystrzelił spod opony. Ok, raz mogło się zdarzyć, ale drugie i trzecie rondo i ten sam objaw, więc wyjeżdżam na prostą, dookoła pusto, i energiczne ruchy kierownicą prawo-lewo, coś wali i to między nogami. Zajeżdżam na parking pod firmą, te same ruchy na postoju i nic,cisza spokój. Dzisiaj jadę, było trochę miejsca więc jeszcze raz lewo-prawo i stuka no stuka, ale to tak jakby mi miało zaraz coś wypaść, dość ostry zakręt w prawo, odbicie i kierownica się przycieła, dobrze że nie było zbyt dużego ruchu bo jeszcze byłby dzwonek.

    Teraz proszę koledzy, podpowiedzcie mi co ją boli, bo strach jechać gdzieś dalej, a szykuje mi się taki wyjazd.

    Osobiście odrzucam:
    Zawieszenie-twarde jak skała,chociaż wciąż OEM to na prawdę nie wybita
    Maglownicę-gdyby coś było z nią nie tak to objaw występowałby także na postoju,fakt jest zapocona na osłonach, ale płynu nie ubywa.


    Podejrzewam:
    Pompa wspomagania-coś mi ogólnie wyje z przodu silnika, na początku myślałem, że alternator, ale teraz bardziej optuję za pompą wspomagania
    Krzyżak kolumny kierowniczej-nie wiem jak go sprawdzić nawet
    Któryś z przewodów ciśnieniowych pompa-maglownica.

    Podpowiedzcie jak to sprawdzić, na hydraulice siłowej nie bardzo się znam, ale dwóch lewych rąk też nie mam, więc powinienem sobie poradzić.

    BTW w mojej miejscowości za używany magiel śpiewają 400pln (500 kosztuje regenerowany na alle), i 150 za pompę, bez żadnych gwarancji. Czy od passata b5 fl 1.9TDI będą pasowały te elementy? Mam możliwość wzięcia takich na "podmiankę".

    Z góry dziękuję za pomoc
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    turboo_2607 napisał:
    Osobiście odrzucam:
    Zawieszenie-twarde jak skała,chociaż wciąż OEM to na prawdę nie wybita
    Ja bym nie odrzucał, nawet ze względu na wiek. Pojechać na szarpaki, wszystko się wyjaśni.
  • Poziom 13  
    Maglownica do regeneracji lub do wymiany.
  • Użytkownik obserwowany
    Ok,zauwazylem ze magiel zacina sie wtedy kiedy jest zimniej,a stuki wyszly dzis na szarpaku-gorny tylny wahacz z prawej strony ma lekki luz.Co radzicie,wymienic ten wahacz z obu stron czy tylko ten walacy?
  • Poziom 10  
    Może listwa skrzywiona w maglownicy, rozbierz magiel i sprawdź.
  • Poziom 32  
    turboo_2607 napisał:
    Ok,zauwazylem ze magiel zacina sie wtedy kiedy jest zimniej,a stuki wyszly dzis na szarpaku-gorny tylny wahacz z prawej strony ma lekki luz.Co radzicie,wymienic ten wahacz z obu stron czy tylko ten walacy?


    Dobrze wymienić oba.
    Co do Twojego głównego pytania to dobrze sprawdzić: przegub,poduszka amortyzatora.
  • Użytkownik obserwowany
    Listwa raczej nie jest skrzywiona - nie widać żeby z przodu była jakakolwiek przygoda, chyba że może się skrzywić od większej dziury, jak już pisałem maglownica jest zapocona na osłonach, ale płynu nie ubywa,ba, jest nawet go ciut więcej niż maximum.Przeguby są ok, to nie takie stukanie, w pasacie b3 jak przeguby mi się posypały to stukanie było non stop przy skręceniu kół i nodze na gazie, a tu czy noga na gazie, czy zdjęta jest stuk-puk przy szybkim manewrowaniu kierownicą,tzn robię małe rondo 30km/h - stuka, te samo rondo 20km/h - cisza...Dziwne toto stukanie jest.
  • Użytkownik obserwowany
    Ok,pompa wspomagania do wymiany/regeneracji