Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mazda 626 1998 - urwane przekaźniki od zamka centralnego, brak reakcji na pilot

rbkrider 03 Mar 2016 19:49 1995 3
Optex
  • #1
    rbkrider
    Level 10  
    Witam serdecznie,
    wiem, że problem związany z niedziałającym centralnym zamkiem był niejednokrotnie poruszany, lecz moja sytuacja wygląda nieco inaczej. Krótko mówiąc, chciałbym się dowiedzieć w jakiej kolejności podłączyć przewody do przekaźników - poprzedni właściciel zlutował przekaźniki na sztukę, co poskutkowało zerwaniem przewodów.

    Do rzeczy:
    Samochód to Mazda 626 GW 1998r. Sterowanie centralngo zamka idzie z masy - stąd dwa przekaźniki, jeden otwiera, drugi zamyka zamki w drzwiach. Po naciśnięciu przycisku zamykania drzwi na pilocie uzbraja się alarm, wcześniej, przed zerwaniem przekaźników dodatkowo zamykały/otwierały się drzwi. Przekaźniki, które zastosowano to Sun Hold RAS-1210, dwie pary nóżek są ze sobą zlutowane, a do jednej idzie przewód z centralki (czarno-czerwony) tak, jak na poniższym schemacie:

    Mazda 626 1998 - urwane przekaźniki od zamka centralnego, brak reakcji na pilot

    Przekaźniki, jak sądzę były połączone również z centralką SEO Dolphin -(jeden z przewodów na pewno był przylutowany do przekaźnka) (Link: http://conda.pl/product.php?id=184) oraz czujnikiem ultradźwiękowym CR-2 (Link: http://www.sklep.tcserwis.pl/index.php?p38,czujnik-cr-2). Z kostki, do której podłączone były przekaźniki wisi przewód masy (czarny) i plus (czerwony).

    Konkretnie moje pytanie dotyczy tego, które przewody i w jakiej kolejności powinienem podłączyć do nóżek przekaźników, żebym mógł zamknąć i otworzyć drzwi z pilota? Przypomnę, że w chwili obecnej zamykanie/otwieranie z pilota nie działa, pilot jest spawny, bateria wymieniona. Zamek potrafi sam wariować, tzn. otwiera się i zamyka samoczynnie, dlatego na co dzień odłączam siłownik master, żeby móc normalnie zamknąć drzwi z drugiej strony - slave.

    Jeśli potrzebne będą dodatkowe informacje, proszę napisać o tym w poście.
  • Optex
  • Optex
  • #3
    rbkrider
    Level 10  
    Dziękuję kolego CameR za podesłany link do tematu na forum. Właśnie takiego schematu szukałem.
    Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
  • #4
    rbkrider
    Level 10  
    Próbowałem zlokalizować odpowiednie kable w instalacji i na razie jestem w kropce, muszę pożyczyć miernik i dopiero wtedy dowiem się co i jak. Ale pomyślałem nad innym rozwiązaniem. Zauważyłem, że moduł centralnego zamka (keyless control unit), znajdujący się na prawym boku deski rozdzielczej, zaraz przy drzwiach ma kable odpowiednio: do masy, +12V, otwieranie drzwi, zamykanie drzwi. Z centralki SEO wychodzą dwa kabelki do otwierania i zamykania zamka, podłączyłem je do przekaźników, tak jak to zrobił poprzedni właściciel. Nasuwa mi się pytanie, czy podłączając do tego modułu przekaźniki nie spalę elektroniki? Czy sygnał trafi bezpośrednio przez przekaźnik do siłowników? Słyszałem też o tym, żeby zastosować rezystor 1kOhm.

    Lokalizacja modułu KEYLESS UNIT
    Mazda 626 1998 - urwane przekaźniki od zamka centralnego, brak reakcji na pilot

    Oznaczenie przewodów we wtyczce wchodzącej do modułu
    Mazda 626 1998 - urwane przekaźniki od zamka centralnego, brak reakcji na pilot

    Z góry dziękuję za okazaną pomoc.