Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A4 B5 1.6 Sedan - Zamek centralny nie zamyka drzwi

04 Mar 2016 09:08 7506 15
  • Poziom 9  
    Witam.

    Zakładam nowy temat, bo wiele tego typu jest pozamykanych. Liczę że znajdę pomoc.

    Otóż od kilku dni gnębi mnie problem. Opisze pokrótce.

    Posiadam w aucie zamek centralny. Po zakupie kilka lat temu dołożyłem sobie alarm, który steruje zamkiem i domyka szyby. Przez te lata śmigało aż miło. Problem pojawił się w zeszłym tygodniu. Mianowicie, po wyjściu z auta, kliknięcie na pilot wzbudza tylko dźwięk alarmu, natomiast żadne drzwi, ani klapa się nie zamykają. Przez co alarm mam aktywny, a drzwi nie są zablokowane (zamknięte). Próba zamknięcia kluczykiem z drzwi kierowcy - również brak reakcji centralnego (zamyka tylko drzwi kierowcy). Ale jak wejdę do środka samochodu i kliknę przyciskiem zamykania wszystkich drzwi, to mi je ładnie zamyka i otwiera.

    Otwieranie zamka centralnego z pilota oraz kluczyka działa bez zarzutu.

    Zdjąłem dziś poszycie drzwi, ale szczerze nie wiem czego szukać. Po zdjęciu poszycia są jeszcze jakieś gąbki, osłony plastikowe (w kolorze białym), ale nie wiedziałem jak je pozdejmować żeby mieć dostęp do siłownika czy jak to się tam nazywa.

    Aktualnie radzę sobie tak, że zamykam wszystkie drzwi (poza kierowcy) przyciskiem od wewnętrznej strony drzwi, potem zamykam drzwi kierowcy za pomocą kluczyka, a następnie aktywuję alarm. Rano wystarczy użyć pilota i wszystko się otwiera.

    Bardzo proszę o ewentualne wsparcie w rozwiązaniu tego problemu. Wskazówki typu jak dobrać się do siłownika czy pompki będą mile widziane. Wiem jedynie, że pompka centralnego jest grzieś dostępna od strony bagażnika przy klapce wlewu. Tylko muszę wiedzieć gdzie suzkać przyczyny takiego zachowania: w drzwiach (jakieś wtyczki, kostki, itp) czy pompce (często na forach pojawia się problem zimnych lutów na płytce).

    Z góry dziękuję za wszelką pomoc.

    Pozdrawiam.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Pompka jest w bagażniku - pomiędzy tylną lampą a nadkolem, pod tapicerką.
    Pompka jest w czarnej obudowie podobnej do styropianu.
    Trzeba sprawdzić czy dochodzi sygnał zamykania do pompki.
    Warto zajrzeć do pompki bo dość często są one zalewane przez wodę.
  • Poziom 9  
    Witam.

    Zanim zabiorę się za rozbiórkę w bagażniku: czy fakt, że nie domykają mi się również szyby elektryczne ma również z tym związek? Pytam, bo zawsze mi się domykały po uaktywnieniu alarmu. Teraz jak zamknę moim sposobem opisanym powyżej, to mając wcześniej uchylone szyby, uaktywnienie alarmu już mi ich nie domyka.

    Z góry dzięki za ewentualne pomysły lub sugestie. A póki co zbieram się do rozbiórki poszycia w bagażniku.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie.

    W końcu się zabrałem za rozebranie poszycia bagażnika. Dostałem się do pompki i wydaje mi się, że nie dostaje ona sygnału :cry:

    Do opisanej na początku postu sytuacji doszło teraz to, że nie zamyka mi już nawet z użyciem przycisku na drzwiach kierowcy, nie zamyka mi też klapy bagażnika oraz nie gasi światła :(

    Jedyne fajne jest to, że przynajmniej otwiera.

    Ale teraz nie dość, że muszę każde drzwi zamykać osobno, to jeszcze nie zamyka mi tej klapy bagażnika, która żeby się zamknęła potrzebuje chyba elektrycznego rygla, bo w klapie nie ma wężyka więc zamek jest elektryczny.

    Czy macie jakieś pomysły gdzie szukać winowajcy?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Więc do łapki miernik i sprawdzić na kostce czy jest sygnał z pilota jak i z mechanicznego zamka drzwi kierowcy. Jeśli jest to druga pompka na podmiankę. Bezpieczniki spradzałeś?
  • Poziom 10  
    A sygnal alarmu jest masami sterowany czy + bezposrednio do plytki stereownika? Ja gym szukal zlego polaczenia miedzy alarmem a sterownikiem modulu
  • Poziom 42  
    Na zespole pompki są konektory - sprawdzić i przeczyścić styki,wilgoć robi swoje.
  • Poziom 9  
    Bezpieczniki są OK (bynajmniej ten od centralnego). Kostki przy pompce już sprawdzałem, czyściłem, zastosowałem specjalny środek, który usuwa wszelkie osady z metali styków (śniedź, tlenki). Nie pomogło.

    Pomierzę w poniedziałek, czy do kostki przy bezpiecznikach dochodzi sygnał z zamka.

    A czy wiecie, w której kostce pompki szukać pinu, który otrzymuje sygnał ze sterownika? W razie jakby pomiary kostki przy bezpiecznikach dały wynik pozytywny.

    No i ostatnie - bladego pojęcia nie mam czy sygnał alarmu jest sterowny masą czy +. Zakładałem to kiedyś u specjalistów od alarmów. Już niestety ich nie ma :(
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Jakiego sterownika, jakiego sygnału?
    Jeżeli masz fabryczny centralny zamek bez pilota i dołożony sterownik z pilotem to podaje on masę dwoma przewodami do pompki. Sterownik zazwyczaj podpina się pod kierownicą.
    Przewody koloru szaro-czerwony ( czasem szaro-biały) jako otwieranie i czerwono-niebieski jako zamykanie w czerwonej kostce 6 pinowej pod przekaźnikami - piszę tu o przewodach fabrycznej instalacji gdzie po podaniu masy auto się otwiera/zamyka.
    Te same kolory powinny być przy pompce.
  • Poziom 9  
    Witam.

    Bardzo dużo mi wyjaśnił Twój post :)

    Przepraszam za niejasne pytania. Chodziło mi o to, gdzie w pompce szukać sygnału wysyłanego ze sterownika z pilotem dołożonego do auta.

    Trochę mi rozjaśniłeś sytuację.

    Chciałbym jeszcze dokładniej wiedzieć jak wygląda cały "proces" otwierania/zamykania zamków (bez centralki z pilotem zdalnego sterowania).

    Przy zakupie wiedziałem, że centralny działał tylko za pomocą kluczyka - włożenie kluczyka do drzwi kierowcy powodowało otwarcie wszystkich drzwi. Tylko jak: czy tzw. master wysyłał do pompki impuls (sygnał) elektryczny, a ta odblokowywała drzwi? Jak to się odbywa teraz jak mam dołożone sterowanie zdalne z pilotem? Pilot wysyła sygnał do centralki, ona z kolei, połączona prawdopodobnie w kostce o której mówisz (taka fioletowa), daje impuls do pompki, która odblokowuje drzwi - dobrze rozumuję?

    Rozebrałem pod kierownicą osłonę, sprawdziłem tą kostkę i oczom nie wierzyłem co zobaczyłem - luźno wiszący biało-szary czy biało-czarny przewód - końcówka jakby ułamana. Tylko pytanie - z którego pinu mogła się ułamać :(

    Nie wiem czy to akurat będzie ten mój problem. Czy fakt, że nie działa mi również ten przycisk na drzwiach kierowcy do zamykania/otwierania od środka ma z tym związek?

    Jeszcze raz z góry przepraszam za niejasności.
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Przekręcając kluczyk w zamku podajesz sygnał do pompki, taki sam sygnał na te same przewody podaje dołożony sterownik.
    W tej wtyczce masz tylko 2 przewody więc nie ma dużo kombinacji by utrafić w którym był on miejscu. W gnieździe powinny być przewody w tym samym kolorze i też raczej tylko dwa przewody.
  • Poziom 9  
    Witam,

    Sprawdziłem wtyczkę przy pompce. Wyjąłem wtyczkę (patrz foto) i zmierzyłem napięcie między przewodami A (brązowy - masa) i B (czerwono-niebieski) oraz A i C (czerwono-czarny). W obu przypadkach przy otwartym aucie, na wtyczce wyjętej z pompki mam ok 12V. Czy to coś ma znaczy? Ciągłe napięcie to dobrze czy źle? No i jak wciskałem pilot nic się nie działo :(

    Jak dobrze zrozumiałem to czerwono-niebieski to zamykanie, a czerwono-czarny - otwieranie.

    Audi A4 B5 1.6 Sedan - Zamek centralny nie zamyka drzwi

    Druga sprawa - gdzie jest ta kostka 6-pinowa o której wspomniał grala1?

    Poniżej zdjęcie kostki pod przekaźnikami oraz wspomnianego luźnozwisającego przewodu biało-szarego oraz dalej zdjęcie podłączonego alarmu.

    Audi A4 B5 1.6 Sedan - Zamek centralny nie zamyka drzwi

    Audi A4 B5 1.6 Sedan - Zamek centralny nie zamyka drzwi

    By the way - zmierzyłem napięcie w tym biało-szarym. Jest 12V ale jak gaśnie światło w kabinie to napięcie się zmniejsza do ok 5-6V. Dziwne.

    Dodatkowo zdjęcie podłączeń przy kostce najbardziej widocznej po zdjęciu osłony słupka - tuz obok dźwigni otwierania maski. Może coś podsunie.

    Audi A4 B5 1.6 Sedan - Zamek centralny nie zamyka drzwi

    Jak będzie trzeba mogę dodać jakieś zdjęcia na życzenie.
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 9  
    Witam.

    Pompka 8D0 862 257 C - trzy wtyczki. Na zdjęciu pokazałem tę największą, którą pomierzyłem.

    Co się tyczy kostki - tylko taką znalazłem po przekaźnikami :(; luźno zwisający przewód wchodził gdzieś za tą wtyczkę... niestety ciężki dostęp uniemożliwił mi zdiagnozowanie gdzie dokładnie idzie. Tak się zastanawiam, czy instalator mógł celowo ją odłączyć? Pierwotnie końcówka była owinięta taśma izolacyjną.

    Znalazłem również schemat podłączenia mojego alarmu SEO Dolphin:

    Audi A4 B5 1.6 Sedan - Zamek centralny nie zamyka drzwi

    Zastanawia mnie czy przewody odpowiedzialne za zamykanie/otwieranie, pokazane na schemacie (LOCK/UNLOCK) nie są czasem tymi zaznaczonymi poniżej:

    Audi A4 B5 1.6 Sedan - Zamek centralny nie zamyka drzwi

    Te przewody idą do centralki alarmowej.
  • Poziom 9  
    Na ile potrafiłem przetłumaczyć to z niemieckiego, to piny 4 i 8 w kostce A pompki które pomierzyłem to (+), ale jak tutaj znaleźć pin odpowiedzialny za zamykanie drzwi (o ile taki w ogóle jest przy pompce). Czy ten przewody z pinów 4 i 8 mogą iśc do mastera w drzwiach kierowcy? Albo gdzieś do jakiegoś przekaźnika, który z kolei jest uruchamiany innym obwodem idącym np. z mastera?

    ZV rozumiem, że oznacza pompkę, a ten DWA? Centralny zamek?

    Co się tyczy kostki C , rozumiem że piny 5 i 6 to otiwerania zamykanie klapy bagażnika?

    No i najważniejsze... zastanawia mnie fakt, że nie otwiera/zamyka mi z użyciem przycisku na drzwiach kierowcy.

    A mógł paść jakiś przekaźnik? Jeżęli tak, to który :(

    Przepraszam że tyle pytam, ale i tak już wiem o niebo więcej niż na początku.