Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Transit Connect 1.8 tdci - 2002 r, pobór prądu przez licznik (?) w spoczynk

karnicki 04 Mar 2016 19:34 1989 13
  • #1 04 Mar 2016 19:34
    karnicki
    Poziom 9  

    dobry wieczór :)
    Pacjent jak w temacie, Connect z 2002 r. Po wyłączeniu wszystkich odbiorników i zamknięciu auta z pilota, pobór prądu wynosi 347 mA:
    Ford Transit Connect 1.8 tdci - 2002 r, pobór prądu przez licznik (?) w spoczynk20160304_1..058.jpg Download (1.16 MB)
    Nie sprawdzałem czy spada po upływie powiedzmy 30 min, np w focusie moduł GEM wyłącza prawie wszystko i pobór jest znikomy, nie wiem jak jest w tym Fordzie.
    Po otwarciu drzwi kierowcy pobór wzrasta do ok. 520 mA. Nie zapalają się żadne żarówki.
    Po wyjęciu bezpiecznika F20 10A :
    Ford Transit Connect 1.8 tdci - 2002 r, pobór prądu przez licznik (?) w spoczynk20160304_1..040.jpg Download (1.36 MB)
    pobór prądu spada do zera. Symbol tego bezpiecznika wskazuje, że jest on od licznika - zegarów ogólnie mówiąc. Czy odpowiada on za coś jeszcze? Jest możliwość, że coś w zegarach zawilgotniało i robi jakieś małe zwarcie?

    0 13
  • Pomocny post
    #2 04 Mar 2016 20:09
    decybel91
    Poziom 39  

    Raczej wskazuje na to że była korekta przebiegu i zrobiono to źle.

    0
  • #3 04 Mar 2016 20:19
    karnicki
    Poziom 9  

    korekta była brana po uwagę już w trakcie zakupu auta :) jestem w stanie to naprawić, powiedzmy coś czyszcząc, poprawiając połączenie ? czy tylko wymiana zegarów ?

    0
  • #4 04 Mar 2016 20:37
    nawracająca zgaga
    Poziom 19  

    decybel91 napisał:
    Raczej wskazuje na to że była korekta przebiegu i zrobiono to źle.

    A co to ma do akurat tej awarii?

    0
  • #5 04 Mar 2016 20:49
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    W fordach z tych lat często licznik robił pobór, i nie tylko w fordach, wsiądź do auta miernik połuż se na szybe żebyś widział pomiar, wyjmij licznik, zamknij auto i odłącz licznik, jeśli pobór spadnie do prawidłowej wartości 0mA-60mA to masz pewność że kwestia licznika, dobry elektronik go naprawi ew. do wymiany licznik.

    0
  • #6 04 Mar 2016 20:57
    karnicki
    Poziom 9  

    postaram się jutro wyjąc ten licznik, jednak nie jest to zależne ode mnie, nie moje auto a komuś chyba średnio na naprawie zależy... :/ licznik w tym samochodzie w przypadku wymiany, po prostu się zmienia na inny z ropniaka i powinien działać?

    złowrogi_boncur napisał:
    dobry elektronik go naprawi

    myślisz że coś trzeba wymienić w nim czy wystarczy poprawienie lutów?

    0
  • #7 05 Mar 2016 10:09
    decybel91
    Poziom 39  

    Jeśli dobrze kojarzę to prąd ciągnie coś przez procesor, nie wiem czy wystarczy nowy soft.

    0
  • #8 05 Mar 2016 13:23
    karnicki
    Poziom 9  

    no to z sofem sobie nie poradzę, a cena używanych zegarów jest trochę przesadzona... zawsze można zegary odłączyć, ale nie o to w tym chodzi :)
    Póki co dziękuję za porady, jak się do nich dopadnę, to napiszę co i jak :)

    0
  • Pomocny post
    #9 05 Mar 2016 16:04
    złowrogi_boncur
    Poziom 27  

    Zasilanie licznika można dać po zapłonie i też będzie dobrze, czasem robiłem tak w autach budowlanych.

    0
  • #10 05 Mar 2016 18:48
    karnicki
    Poziom 9  

    też dobre rozwiązanie, minusem będzie kasowanie się przebiegu dziennego... ale to raczej nie problem :)

    0
  • #11 17 Mar 2016 19:38
    karnicki
    Poziom 9  

    zrobiłem po Twojemu złowrogi, zasilanie na licznik dałem po przekręceniu kluczyka :) także licznik z głowy, to jest osiołek roboczy więc nie ma co pakować kasy w zegary, lepiej np oleju pilnować :)
    Jednak przy "zabawie" z odpinaniem i podłączaniem akumulatora w pewnym momencie pobór prądu wskoczył na 4 A, spadł dopiero po odłączeniu alternatora, także altek raz bierze prąd na lewo, raz nie. Póki co są inne wydatki, na czas postoju zdejmowana jest klema.

    0
  • #12 21 Mar 2017 22:02
    Dulan
    Poziom 26  

    Z tego co sprawdziłem regulator napięcia w tym liczniku nie jest rozłączony. Grzeje się mocno i robi ten pobór. Jak jest rozłączany, to ciężko powiedzieć, bo nie mam schematu. Sam mam 2 sztuki przed i po lifcie i te same objawy.

    0
  • #13 22 Mar 2017 19:50
    karnicki
    Poziom 9  

    Licznik to pikuś, problem jest z alternatorem gdyż to właśnie on rozładowuje akumulator.

    0
  • #14 23 Mar 2017 00:14
    Dulan
    Poziom 26  

    Sprawdzałem na stole i okazuje się, że potrzebuje dokładnie 30 minut do uśpienia. Według mnie bez sensu taki czas.
    Co do alternatora, to tam wiele nie ma, żeby go zrobić.

    0