Niedopuszczalny wynik jednego z testów działania układu.
Zwarcie do masy wskutek uszkodzenia przewodów, zaworu sterującego lub wewnętrznego błędu jednostki sterującej.
Zapala się lampka ostrzegawcza ABS.
1. Skasuj kod usterki. Następnie sprawdź złącza i przewody między jednostką sterującą a zaworem sterującym.
2. Odłącz zawory sterujące od jednostki sterującej.
3. Sprawdź przewody pod kątem zwarcia między B18 a masą podwozia. Wymień przewody, jeśli są przetarte.
4. Sprawdź rezystancję zaworu sterującego między stykiem masy a masą podwozia.
Wymieniłem prawy i lewy modulator, lewy na cewce miał przejście do masy na każdym pinie, prawy okazał się dobry założyłem nowe lampka zgasła i znów się zaświeciła. Nie pomaga też reset pedałem hamulca, czy możliwe że jest uszkodzona wiązka. Prosił bym o schemat bo nie wiem które to przewody z przodu kabiny. A może być uszkodzony któryś z modulatorów EBS?
Koledzy pomużcie wyskakują mi takie błędy w BMS : 31253, 31431, 2789, 15410, 31509, 14358 , wykasowałem te błędy i puściłem auto w trase i ponownie wyskoczyły . Są takie obiawy w aucie przy delikatnym wduszaniu pedału chamulca niekiedy po puszczeniu pedału hamulca auto jak by było na hamulcu świeci się światło stopu , wystarczy tylko wyłączyć zapłon i wszystko przemija. Nie wiem czy to w czymś pomoże ale w przednim prawym kole przy ramie jest zawór przekaźnikowy hamulców i niedawno zobaczyłem że zaczeło nim uciekać powietrze ale to też tylko przez pewien czas. Pomużcie czy mam wymienić ten zawór czy główny hamulców przy pedale hamulca.
Który błąd jest z gwiazdką.Masz niezły bajzel w układzie hamulcowym.Czujnik prędkości,czujnik zużycia,główny zawór hamulcowy plus błąd odnośnie prędkości jazdy pomiędzy tacho a układem BMS(prawdo podobnie jazda na magnesie )
kolego ,,techtruck"
Posiadam ten sam problem tylko u mnie to się dzieje głównie gdy jest duża wilgotność deszcz śnieg i wtedy tylko hamuje 1 oś . świeci stop i alarm dźwiękowy taki jak przy braku powietrza. U mnie wywala Błedy wtedy Bms 15410 (tak jak u Ciebie ) i w systemie Aps 169 . Mechanik kazał posprawdzać kable od Aps do główny zawór hamulcowy tego co jest pod maską . Jeśli przewody będą ok to wymienić ten zawór główny zawór hamulcowy.Jeśli nie masz błędu w Aps to będzie ten zawór.Prawdopodobnie.
Sprawdź czy w Aps błędów tobie nie wywala.
Jutro będę sprawdzał kable to napisze co wyszło pojutrze jak samochód przetestuje.
W wiązce jeden kabelek był odizolowany i zaśniedziały po naprawieniu (lutowanie i zaizolowaniu ) tego i sprawdzeniu reszty kabli. Samochód zrobił ponad 1000km i problem nie pojawił się.
Hello. Great value in this topic! I cant speak polish but I've used Google Translate. I want to tank you for the diagram amd to say what I've discovered in my Scania EBS 5 - 8993 fault code (Delphi diagnose code).
I've checked the valves on the front side with the ohmmeter and the result were good and consistent. Also no shorts to ground. Managed to identify the ECU wirings pins with the schematic diagram and I've managed to take a Amp measure on the front valves. here are the results on all 4 front actuators:
B10 pin