Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik do kompresora, podłączenie

Kamilpl123 05 Mar 2016 00:02 2982 6
    Kamilpl123
    Level 15  
    Witam

Nie jestem całkowicie zielony w tym temacie, jednak ten silnik mnie zaskoczył na całej linii.

Nie ma na nim żadnej tabliczki znamionowej, stojan wykonany jest z ALUMINIUM, wirnik jest jednolicie połączony z samą sprężarką. Jedyne co wiem o tym silniku ( tabliczka kompresora ) to tylko tyle że jest na 230 V oraz ma 2850 obr/min.

W silniku zastowoano chyba wyłącznik odśrodkowy, tak mi się wydaje, gdy się myle proszę o poprawienie mojej tezy. Przewodów mamy 5, przy czym dwa kondensatory były oryginalnie przypięte.

Pewien elektryk któremu powierzono podłączenie tego silnika ( nim ja przygarnąłem ten zepsuty kompresor ) powiedział że silnik jest spalony.

Zrobiłem pomiary rezystancji, i prezentuje się to tak:

Na początek oznaczenia przewodów ( wzoruję się na zdjęciu z płytką łączeniową )

Czerwony CR
    Czarny po lewej stronie CZ1
    Czarny po prawej stronie CZ2
    Biały B
    Zielony Z

CR-CZ1 rezsytancja 0
    CR-CZ2 rezsytancja 0
    CR-B rezystancja 1,47 Ohma
    CR-Z rezystancja 2,56 Ohma

CZ1-CZ2 rezsytancja 0
    CZ1-B rezsytancja 0
    CZ1-Z rezsytancja 0

CZ2-B rezystancja 0
    CZ2-Z rezsytancja 0

B-Z Rezystancja 2,27 Ohma

Proszę o analizę danych, które wrzucam, czy silnik jest faktycznie spalony czy nie.
    Silnik do kompresora, podłączenie Silnik do kompresora, podłączenie Silnik do kompresora, podłączenie Silnik do kompresora, podłączenie Silnik do kompresora, podłączenie Silnik do kompresora, podłączenie
    Kur-Czak
    Level 20  
    Co kolega rozumie pod pojęciem "rezystancja 0"? Zwarcie?
    Kamilpl123
    Level 15