Witam
Nie jestem całkowicie zielony w tym temacie, jednak ten silnik mnie zaskoczył na całej linii.
Nie ma na nim żadnej tabliczki znamionowej, stojan wykonany jest z ALUMINIUM, wirnik jest jednolicie połączony z samą sprężarką. Jedyne co wiem o tym silniku ( tabliczka kompresora ) to tylko tyle że jest na 230 V oraz ma 2850 obr/min.
W silniku zastowoano chyba wyłącznik odśrodkowy, tak mi się wydaje, gdy się myle proszę o poprawienie mojej tezy. Przewodów mamy 5, przy czym dwa kondensatory były oryginalnie przypięte.
Pewien elektryk któremu powierzono podłączenie tego silnika ( nim ja przygarnąłem ten zepsuty kompresor ) powiedział że silnik jest spalony.
Zrobiłem pomiary rezystancji, i prezentuje się to tak:
Na początek oznaczenia przewodów ( wzoruję się na zdjęciu z płytką łączeniową )
Czerwony CR
Czarny po lewej stronie CZ1
Czarny po prawej stronie CZ2
Biały B
Zielony Z
CR-CZ1 rezsytancja 0
CR-CZ2 rezsytancja 0
CR-B rezystancja 1,47 Ohma
CR-Z rezystancja 2,56 Ohma
CZ1-CZ2 rezsytancja 0
CZ1-B rezsytancja 0
CZ1-Z rezsytancja 0
CZ2-B rezystancja 0
CZ2-Z rezsytancja 0
B-Z Rezystancja 2,27 Ohma
Proszę o analizę danych, które wrzucam, czy silnik jest faktycznie spalony czy nie.

Nie jestem całkowicie zielony w tym temacie, jednak ten silnik mnie zaskoczył na całej linii.
Nie ma na nim żadnej tabliczki znamionowej, stojan wykonany jest z ALUMINIUM, wirnik jest jednolicie połączony z samą sprężarką. Jedyne co wiem o tym silniku ( tabliczka kompresora ) to tylko tyle że jest na 230 V oraz ma 2850 obr/min.
W silniku zastowoano chyba wyłącznik odśrodkowy, tak mi się wydaje, gdy się myle proszę o poprawienie mojej tezy. Przewodów mamy 5, przy czym dwa kondensatory były oryginalnie przypięte.
Pewien elektryk któremu powierzono podłączenie tego silnika ( nim ja przygarnąłem ten zepsuty kompresor ) powiedział że silnik jest spalony.
Zrobiłem pomiary rezystancji, i prezentuje się to tak:
Na początek oznaczenia przewodów ( wzoruję się na zdjęciu z płytką łączeniową )
Czerwony CR