Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik?

szyd.luk 05 Mar 2016 16:14 2280 20
  • #1 05 Mar 2016 16:14
    szyd.luk
    Poziom 3  

    Witam,
    Posiadam palnik marki Weishaupt L3T-A i za bardzo nie wiem jak go odpalić.
    Tak wygląda: Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik? Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik? Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik? Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik? Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik?

    Chodzi mi o to czy da się odpalić ten palnik tak na sucho to znaczy nie wkładając przewodów od pompy do paliwa.
    Ponieważ próbowałem go odpalać i cały czas coś go blokuje zapala się lampka.
    Czy nie jest tak że te przewody dwa co są na zdjęciu muszą być wpięte w jakiś sterownik którego ja nie mam i czy ewentualnie da się to jakoś ominąć?

    0 20
  • Relpol
  • #2 05 Mar 2016 20:16
    dobroslaw
    Poziom 20  

    Wtyczka szersza jest do zasilania palnika wtyczka wąska jest do przełączenia na 2 stopień .Jeśli chcesz sprawdzić czy palnik zadziała na sucho czyli wentylator, iskre i cewkę pompy i o ile jest to podłączone standardowo - co nie musi być prawdą to. Szersza wtyczka rozbierz ,ja będzie tam opis podłącz L,N i PE normalnie a na części szarej zewrzyj T1 z T2 ,lub daj L bezpośrednio na T2 . Pamiętaj sprawdzasz na własne ryzyko bo nie wiem jak jest u ciebie rzeczywiście podłączenie kabla do automatu.

    0
  • #3 05 Mar 2016 21:30
    piracik
    Moderator - Systemy Grzewcze

    Prawdopodobnie silnik wentylatora jest 3 fazowy zasilany przez dodatkowy stycznik.

    0
  • #4 05 Mar 2016 21:54
    szyd.luk
    Poziom 3  

    Witam,
    Ale właśnie podobno tam nie ma zasilania był dzisiaj elektryk i tak mi powiedział jutro rozbiorę te wtyczki i całą tę puszkę i zrobię zdjęcia jak go dzisiaj próbowaliśmy uruchomić to wyglądało to tak że przed włączeniem przepustnica powietrza była w połowie otwarta jak podaliśmy prąd to się włączył wentylator przepustnica się zamknęła i po chwile właśnie zaczęła zapalać się lampka czyli jakiś błąd od tego momentu przepustnica powietrza jest zamknięta a wentylator się nie załącza, ale jak się go jakoś na krótko włącza to działa. Tak jakby nie był spełniony jakiś warunek z tych wtyczek które podejrzewam że były wpięte do jakiegoś sterownika, którego nie mam.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Tak silnik jest 3 fazowy
    Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik?

    0
  • Relpol
  • #5 05 Mar 2016 22:01
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Oczywiście, że jezeli nie odpali, to kontroler go wyłączy i uruchomi lampke ,,awaria". System wyposażony jest w optyczna kontrole obecnosci płomienia. Przy jego braku po ok. trzech sekundach wyłączane są elektrozawory, a po ok 10 s wentylator. Jaki tam jest kontroler ? Siemens LGA 41 z żółtym lampko-przyciskiem resetu ?

    0
  • #6 05 Mar 2016 22:18
    szyd.luk
    Poziom 3  

    Nie wiem czy o to chodzi ale ta skrzynka ma dwa przyciski 1 i 2 żółte i szklany gdzie wyskakuje awaria i to chyba ten kontroler Landis LAL2.25.

    Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik?

    0
  • #7 06 Mar 2016 00:30
    serwis25
    Poziom 18  

    Zasłoń fotokomórkę w momencie odpalania i odsłoń dopiero jak pojawi się płomień.
    Jeśli fotokomórka w momencie zapłonu widzi światło (płomień) to automatyka blokuje palnik.

    1
  • #8 06 Mar 2016 13:22
    szyd.luk
    Poziom 3  

    Tutaj te wtyczki rozebrane i cały ten automat.

    Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik? Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik? Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik? Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik? Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik? Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik?

    Nie podłączałem pod wtyczkę ponieważ się obawiam czy się coś nie popali.
    I podejrzewam że zasilanie jednak było oddzielnie podpięte ponieważ od dołu tam gdzie wchodzą te kable od wtyczek jedno jest otwarte tak jakby właśnie po kablu zasilającym.

    Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik?

    0
  • #9 06 Mar 2016 15:07
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    piracik napisał:
    Prawdopodobnie silnik wentylatora jest 3 fazowy zasilany przez dodatkowy stycznik.
    Dokladnie. Nie występuje na schemacie, wiec zakładam ze został podłaczony do obwodu sterowania przepustnicą. Otwiera się przepustnica (silnik M1), stycznik załącza dmuchawę. Schemat jest idealnie czytelny. Standard dla starego Landys & Gyr kontrolera palnika. Kolego, nie dajesz sobie z tym rady, mimo schematu, poproś jakiegoś mądrzejszego elektryka, bo to naprawdę bardzo proste. Układ zasilany z 3x400VAC ze względu na silnik, kontroler zasilany z jednej z tych faz + N (220VAC). Ot i cała filozofia.

    0
  • #10 06 Mar 2016 15:51
    szyd.luk
    Poziom 3  

    Krzysztof Kamienski napisał:
    piracik napisał:
    Prawdopodobnie silnik wentylatora jest 3 fazowy zasilany przez dodatkowy stycznik.
    Dokladnie. Nie występuje na schemacie, wiec zakładam ze został podłaczony do obwodu sterowania przepustnicą. Otwiera się przepustnica (silnik M1), stycznik załącza dmuchawę. Schemat jest idealnie czytelny. Standard dla starego Landys & Gyr kontrolera palnika. Kolego, nie dajesz sobie z tym rady, mimo schematu, poproś jakiegoś mądrzejszego elektryka, bo to naprawdę bardzo proste. Układ zasilany z 3x400VAC ze względu na silnik, kontroler zasilany z jednej z tych faz + N (220VAC). Ot i cała filozofia.


    To własnie tak robiliśmy co widać na ostatnim zdjęciu silnik wentylatora podłączony i jedna faza podana na 1 czyli sterowanie. I własnie tak nie działa załączył się raz silnik i wydaje mi się że elektrozawory nie zadziałały i iskry nie było po czym po jakimś krótkim czasie wyskakuje awaria i po skasowaniu awarii już się nic nie dzieje nic się nie włącza tylko po chwili znowu wyskakuje awaria.

    0
  • #11 06 Mar 2016 16:13
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Sprawdzić transformator zapłonowy, skoro brak iskry - podłączyć bezpośrednio do niego 220VAC tylko OSTROZNIE !! Ewentualnie zmierzyć napięcie na uzwojeniu pierwotnym w momencie startu.

    1
  • #12 06 Mar 2016 16:57
    piracik
    Moderator - Systemy Grzewcze

    Zasłoń foto komórkę tak jak napisał kolega serwis25
    Załóż mostek na T1 i T2 w brązowej części większej wtyczki. - to jest sygnał do startu palnika
    Skasuj awarię na automacie i poczekaj aż przejdzie swój cykl.

    Procedura odpalania jest mniej więcej taka:
    Test klapy, załączenie wentylatora, załączenie transformatora, test obecności płomienia (fotokomórka) - jeżeli wykryje światło wrzuci błąd
    jeżeli płomienia nie ma i czas przedmuchu minął to załącza cewkę na pompie i sprawdza czy płomień się pojawił.
    jeżeli nie pojawi się światło na fotokomórce to po kilku sekundach wyrzuci błąd.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Krzysztof Kamienski napisał:
    Sprawdzić transformator zapłonowy, skoro brak iskry


    Na razie tam jest brak wszystkiego więc trafo zostawiłby w spokoju.
    Jak będzie puszczał paliwo a iskry nie będzie to za trafo może się brać.

    0
  • Pomocny post
    #13 06 Mar 2016 17:19
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    @piracik Mam spore doświadczenie w palnikach dużej mocy, ale gazowych - piece muflowe do topienia metalu. Tam nie ma dmuchawy oraz przepustnicy, natomiast o dziwo stosowana jest fotokomórka szklana - gazowana.

    0
  • Pomocny post
    #14 06 Mar 2016 17:32
    piracik
    Moderator - Systemy Grzewcze

    Krzysztof Kamienski napisał:
    @piracik Mam spore doświadczenie w palnikach dużej mocy, ale gazowych - piece muflowe do topienia metalu. Tam nie ma dmuchawy oraz przepustnicy, natomiast o dziwo stosowana jest fotokomórka szklana - gazowana.


    Jak to się ma do tematu i do tego co napisałem?

    Gdzie podłączyłeś przewód neutralny? Na zdjęciu tylko fazowe zaznaczone są.

    0
  • #15 06 Mar 2016 18:21
    szyd.luk
    Poziom 3  

    piracik napisał:
    Zasłoń foto komórkę tak jak napisał kolega serwis25
    Załóż mostek na T1 i T2 w brązowej części większej wtyczki. - to jest sygnał do startu palnika
    Skasuj awarię na automacie i poczekaj aż przejdzie swój cykl.

    Procedura odpalania jest mniej więcej taka:
    Test klapy, załączenie wentylatora, załączenie transformatora, test obecności płomienia (fotokomórka) - jeżeli wykryje światło wrzuci błąd
    jeżeli płomienia nie ma i czas przedmuchu minął to załącza cewkę na pompie i sprawdza czy płomień się pojawił.
    jeżeli nie pojawi się światło na fotokomórce to po kilku sekundach wyrzuci błąd.

    Dodano po 8 [minuty]:

    Krzysztof Kamienski napisał:
    Sprawdzić transformator zapłonowy, skoro brak iskry


    Na razie tam jest brak wszystkiego więc trafo zostawiłby w spokoju.
    Jak będzie puszczał paliwo a iskry nie będzie to za trafo może się brać.


    Czyli tak ma to wyglądać jak na zdjęciach.

    Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik? Weishaupt/L3T-A - Jak odpalić palnik?

    I co z tą drugą wtyczką, ona jest od drugiego biegu tego palnika a mnie potrzebna jest 1 i 2 stopień.
    I jeszcze jedno pytanie jak ten palnik ma trzy dysze to jak one działają:
    np. na pierwszym działa tylko jedna dysza a na drugim wszystkie trzy i czy można to jakoś modyfikować,
    np. na 1 działają dwie a na 2 trzy dysze.

    0
  • #16 06 Mar 2016 19:33
    Krzysztof Kamienski
    Poziom 42  

    Szanowny Kolego. W stosunku do schematu, ten palnik różni się także iloscią dysz czyli elektrozaworów, bowiem w schemacie mamy tylko dwa (mały i duży płomień) w maszynie zaś cztery (pewnie mały, średni i duży, oraz zaraz za pompą paliwa jest zabudowany zawór bezpieczeństwa - odcinający). Ten palnik prawdopodobnie był zdalnie sterowany jeżeli chodzi o wydajność. To też trzeba zbadać. Może być także i to, ze silnik dmuchawy jest dwubiegowy(dwa styczniki), mimo zastosowania przepustnicy.

    0
  • #17 06 Mar 2016 19:54
    szyd.luk
    Poziom 3  

    piracik napisał:

    Gdzie podłączyłeś przewód neutralny? Na zdjęciu tylko fazowe zaznaczone są.

    Na samym dole jest listwa do neutralnych i tam go podpiołem.

    0
  • #18 06 Mar 2016 23:40
    piracik
    Moderator - Systemy Grzewcze

    szyd.luk napisał:
    I co z tą drugą wtyczką, ona jest od drugiego biegu tego palnika a mnie potrzebna jest 1 i 2 stopień.

    W pierwszym poscie pisałeś, że chcesz go spróbować na sucho, a na sucho drugi stopień Ci nie potrzebny.
    szyd.luk napisał:
    na pierwszym działa tylko jedna dysza a na drugim wszystkie trzy i czy można to jakoś modyfikować,

    Dochodzi problem z mocą startową. Jeżeli przekombinujesz to będzie odpalał wybuchowo lub nie za każdym razem.
    Jeżeli chcesz odpalić ten palnik do docelowego działania to wezwij kogoś od palników.
    Przy tej mocy i w dodatku przy oleju możesz sobie więcej biedy narobić niż zapłacisz za usługę.
    Serwisant powinien wymienić dysze, wkład filtra paliwa, ustawić ciśnienie na dyszach w zależności od mocy odbiornika i ustawić palnik na podstawie analizy spalin.

    A i uważaj żeby pompy nie zatrzeć jak będziesz go zbyt długo testował bez paliwa.

    0
  • #19 07 Mar 2016 00:08
    szyd.luk
    Poziom 3  

    Tak zrobię wezwę kogoś od palników tylko czy jak palnik chodził i był serwisowany cały czas do końca w Niemczech to czy muszę wymieniać dysze ustawiać ciśnienie itd. czy to się wszystko mogło rozregulować?

    0
  • #20 07 Mar 2016 01:12
    piracik
    Moderator - Systemy Grzewcze

    a palnik będzie pracował na tym samym urządzeniu i kominie, na którym pracował w Niemczech?
    Dysze mogłyby zostać ale wydać kasę na regulację na starych dyszach, które nie wiadomo w jakim stanie? Po za tym nikt na to gwarancji nie da.

    0
  • #21 07 Mar 2016 08:53
    szyd.luk
    Poziom 3  

    Nie, nie będzie pracował na tym samym, ale z drugiej strony będzie pracował trzy razy w roku po około 10 godzin.
    A jakie mogą być mniej więcej koszty takiego profesjonalnego pełnego serwisu?

    0