Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volkswagen Golf mk4-Słabe hamowanie

Trevor188 05 Mar 2016 17:42 546 5
  • #1 05 Mar 2016 17:42
    Trevor188
    Poziom 10  

    Witam,
    Od zakupu auta mam słabe hamulce, po prawie roku zaczęło mi to przeszkadzać ( jak pojezdzilem innymi autami i hample były naprawdę czułe)
    Pedał hamulca jest twardy, ale da się go wcisnąć do końca.
    Jeśli nacisnę pedał energicznie - to czuć przez 1s. że coś tam łapie i auta hamuje, ale słabo.
    Jeśli nacisnę pedał szybko 2-3 krotnie, to hamulce prawie wcale nie hamują..:>


    W jezdzie 0-60km da się spokojnie jezdzic, ale przy wyższych predkościach 100-180 i np. coś by mi nagle wyskoczyło ( np. sarna) to nie mam szans wyhamować.

    Tarcze i klocki są okej, z czym może być problem?
    Dodam że płynu hamulcowego jeszcze nie wymieniałem.

  • #2 05 Mar 2016 17:53
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    No to wymień płyn hamulcowy skoro nie wymieniałeś. Tarcze klocki są okej tzn? Jaka firma, ile tego klocka jest, czy bierze tarcze po całości od zewnątrz jak i od środka? Trzeba z każdego koła zdjać zacisk zajrzeć pod gumke na tłoczki, czy nie są skorodowane i nie stoją, jeśli tak to tłoczek do wymiany lub czyszczenia, nowe gumki. WAŻNE. Jak będziesz wyciskał tłoczki to pamiętaj żeby nie wciskać ich na zakręconym odpowietrzniku. Trzeba go poluzować, żeby nie gonić brudnego płynu do pompy. Sprawdzić prowadnice na zaciskach mają luźno chodzić, jeśli nie to wyczyścić i przesmarować. Przód jak i tył analogicznie sprawdzić, tylko przy tylnych tłoczek trzeba wciskać jednocześnie wkręcając. Jeśli te zabiegi nie pomogą to problem ze słabej jakości tarczami/przegrzanymi i słabymi klockami.

  • #3 05 Mar 2016 18:02
    sanfran
    Poziom 33  

    Trevor188 napisał:
    Pedał hamulca jest twardy, ale da się go wcisnąć do końca.
    Jeśli nacisnę pedał energicznie - to czuć przez 1s. że coś tam łapie i auta hamuje, ale słabo.
    Jeśli nacisnę pedał szybko 2-3 krotnie, to hamulce prawie wcale nie hamują..:>


    To wskazuje na problem ze wspomaganiem. Nie napisałeś jaki silnik, ale że "jedynym słusznym" silnikiem jest ropniak to obstawiam, ze coś jest nie tak z pompą wspomagania.
    Aby to sprawdzić zrób taki test. Przy wyłączonym silniku kilkukrotnie naciśnij na hamulec. Potem trzymając pedał wciśnięty uruchom silnik i zobaczy czy hamulec zacznie sam "wpadać". Jeśli czyni to bardzo niemrawo albo wcale to sprawdź układ wspomagania.

  • #4 05 Mar 2016 18:06
    rafal.jaro
    Specjalista grupy V.A.G.

    Ewentualnie sprawdź jak wygląda podciśnienie na serwo i ten plastikowy wąż od vacum do serwa. Dopiero doczytałem to co sanfran wziął w ramkę.

  • #5 05 Mar 2016 18:35
    robokop
    Moderator Samochody

    Wspomaganie może być zupełnie dobre - tym bardziej że opisany objaw wskazuje na to, że serwo jakoś tam funkcjonuje. Mogą być zwyczajnie założone klocki " made in china" - najtańsze, zeszklone i nie wykazujące wcale tarcia. Ponadto niepokojące jest to, że

    Trevor188 napisał:
    Pedał hamulca jest twardy, ale da się go wcisnąć do końca.

    Pedał nawet dwiema nogami nie powinien dać się wcisnąć do podłogi.

  • #6 05 Mar 2016 20:07
    Staszek49
    Poziom 33  

    Podajesz kolego, że po 2 - 3-krotnym wciśnięciu pedału hamulca brak jest efektu hamowania, to sugeruję Ci sprawdzić wydajność pompy podciśnieniowej.
    Miałem podobnie w Golfie (IV tdi), w którym w wyniku drgań silnika i zbyt krótkiej rurki łączącej pompę podciśnienia z serwem "wyrobiło" się połączenie pompy z tą rurką. Efektem tego były "słabe" hamulce (pedał twardy), a czasem dawka podciśnienia starczała na jedno naciśnięcie hamulca. Po częściowym "zaklepaniu" tego połączenia, uszczelnieniu klejem oraz zastosowaniu sprężyn dociągających rurkę do króćca pompy - usterka ustąpiła.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME