Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 407 Coupe 2.7HDI podmiana silnika na 2.0HDI

dibencozide 05 Mar 2016 19:41 1785 13
  • #1 05 Mar 2016 19:41
    dibencozide
    Poziom 8  

    Witam wszystkich forumowiczów
    I Mam takie pytanie szukałem wszedzie lecz nic nie znalazłem. Mianowicie mam Peugeota 407 Coupe 2.7 HDi z zatartym wałem. nie chciałbym remontować silnika bo z doświadczenia wiem ze silnik jak i skrzynia nie sa zywotne. i takie pytanie do wszystkich czy pasowałby silnik 2.0 HDi ze zwykłej 407sw. Wiem że wystepowały w coupe z manualna skrzynia. Co bedzie pasowało, a co nie zamieniajac z 2.7 na 2.0HDi czy rozstaw mocowań silnika jest taki sam? jak z elektryką. planuje kupić anglika 407 sw z 2.0HDi i przełożyć to co trzeba. Jeśli ktoś sie orientuje albo przerabiał takie coś to z góry dziekuje za pomoc

    0 13
  • #2 05 Mar 2016 19:48
    szymon198312
    Poziom 30  

    Jeśli kupisz całego to nie masz się czym martwić. Swap to swap

    0
  • #3 05 Mar 2016 19:56
    lukkii
    Poziom 15  

    Przekładałem 1.6 hdi tak samo 407. Kupiłem angola tylko nie masz co liczyć że da rade elektrykę silnika podłączyć gdzieś pod bezpieczniki i wystarczy. Musiałem drzeć całą deske fotele dywan i całą instalacje od nowa rzucać.

    0
  • #4 06 Mar 2016 15:18
    dibencozide
    Poziom 8  

    Dziekuje za szybka odpowiedź. Właśnie zastanawia mnie jedna kwestia czy wystarcze podmienić wiązke silnikowa ze sterownikiem oraz BSI i pujdze podłączyć pod ta co zostaje w Coupe. Czy trzeba i nie ma innego wyjścia zmieniać wszystko.

    0
  • #5 06 Mar 2016 16:10
    lukkii
    Poziom 15  

    No niestety wiązka wnętrza się nada. Sam tak myślałem i sobie roboty narobiłem :) bo nie sprawdziłem że są inne wiazki. Raz w 307 (spalona komora silnika) lutowałem żeby nie robierać wnętrza przy scianie grodziowej podobne wiazki ale męczarnia była później z kontrolkami. Niby silniki te same ale jednen 110km a drugi 90km.

    0
  • #6 06 Mar 2016 16:27
    dibencozide
    Poziom 8  

    Czyli nawet nie ma co próbować tylko wyciagać deche i zmieniać wiazke od 2.0? Powiedz jeszcze czy BSI i BSM też zmieniałeś czy został od 2.7?

    0
  • #7 06 Mar 2016 17:13
    lukkii
    Poziom 15  

    No niestety innego wyjścia nie masz. Musiałem pozmieniać wszystko bo nawet kostki nie pasują do BSI I BSM jak innna instalacja. Analogicznie immobilizer zegary. Angielskie tarcze zmieniałem i kodowanie w zegarach. Sobie roboty narobiłem wtedy że nie wiem Jak nie masz Planeta to nawet nie zaczynaj. Dużo problemów sie robi np. inne wiązki w klapie z tyłu itp :) Ale ogólnie udało się auto jeździ do tej pory.

    0
  • #9 06 Mar 2016 17:47
    lukkii
    Poziom 15  

    Myślę że kolega pewnie podłączył wszystko na "ryja" i tyle. Żeby zrobić tak żeby miało ręce i nogi to nie da rady podłączyć wszystkiego. Jak wtyczka ma 30 pinów to nie upchniesz tam 35.

    0
  • #10 06 Mar 2016 21:40
    szymon198312
    Poziom 30  

    Bsi i bsm mają tyle samo pinow. Nie różnią się kształtem. W niektórych wersjach nie wszystkie piny są używane. Przerabialem temat w poszukiwaniu modułów jak dobrze pamiętam do 1.6 hdi. Gość miał ich cała stertę, wszystkie takie same kształtem i wejściami. Po numerach można było dojść czy to diesel czy benzyna. Tak więc bsi i bsm podejdzie ci od dawcy moim zdaniem bez przeróbek. Sprawdź o numerach sterowniki, opis pinow. Skup się na tej wiazce co nie idzie na silnik tylko do auta. Jeśli tam jest to samo to reszta powinna pasować bo silnik przekladasz razem z wiązka. Możliwe, że trzeba będzie coś przerobić w bsm bo np może nie działać pierwsza prędkość wentylatora i trzeba zrobić mostek bo sterowanie wychodzi na inny pin.

    0
  • #11 16 Mar 2016 20:39
    dibencozide
    Poziom 8  

    Witam serdecznie silnik zamontowany i pozostaje przerobic i podłączyc wtyk do sterownika silnika. Szukam już drugi dzień i nie moge znaleźć opisu pinów. Może ktoś z forumowiczów mógłby pomóc? sterownik SID 803 5WS40167H-T i SID 201 5WS40379A-T. z GÓRY DZIEKUJE ZA ODP.

    0
  • #12 04 Kwi 2016 17:01
    dibencozide
    Poziom 8  

    Dla tych którzy w przyszłości bedą chcieli podmienić silnik zapewniam ze nie ma problemu przerabiamy stare wiązki bo niektóre piny sa inaczej podłączone więc przydaje sie wiązka od dawcy żeby sprawdzić co i gdzie szło i odpalamy auto. Planeta zamówiłem dopiero po odpaleniu auta żeby radio wkodować, licznik zamienić na Kilometry i pare drobiazgów dostroic. Wszystko działa i dodam że auto wyposażone jest we wszystko co Peugeot ładował do cupeiki.

    1
  • #13 22 Sty 2018 10:01
    PejotrM
    Poziom 1  

    Wątek stary ale się podepnę - mam Citroena C6 2.7 z pukającą panewką - rozważam naprawę silnika na nowych częściach, wymianę słupka lub zakup Puga 407 z 3.0 benzyną (bo mam okazję kupić takiego z tego samego rocznika i z tym samym wyposażeniem jak C6 i nie anglik) i taką samą skrzynią jak moja w C6, wszelkie sugestie mile widziane ale najbardziej interesuje mnie swap na benzynę - mechanicznie to bliźniacze konstrukcje więc skupiłbym się na elektryce, czy mogę liczyć na odpłatną pomoc któregoś z forumowiczów?

    0
  • #14 23 Sty 2018 20:26
    dibencozide
    Poziom 8  

    Witam. Od podmiany z 2.7 na 2.0 troche czasu minelo. Cupeja nadal ze mna i zadnych problemow. Kolego z podmiana diesla na benzynke troche inna bajka ale wszystko idzie zrobic jak ma sie troche pojecia, a tym bardziej drugie auto z boku od ktorego idzie odpatrzec gdzie co powinno byc.

    0