Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus mk1 FL 1.4 16v 75KM - Jakie świece, przewody WN i olej wybrać?

Piotrekcy 05 Mar 2016 23:12 1767 23
  • #1 05 Mar 2016 23:12
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    Witam.
    Na wiosnę będę musiał wymienić olej + filtry, przewody WN i świece zapłonowe.
    Auto posiadam od czerwca 2014r, wtedy zostało zakupione z przebiegiem 177k km i został wymieniony olej na Shell Helix HX7 10W-40. Teraz nadchodzi kolejna wymiana oleju i zastanawiam się czy zostać na 10W-40, czy przejść na 5W-40.
    Silnik jest zdrowy, ma jakieś 183k km przebiegu, jest suchy, cicho chodzi, nie wydaje niepokojących dźwięków, nie kopci i nie bierze oleju.
    Ford zaleca olej 5W-30. Skoro silnik jest w bardzo dobrej kondycji, to myślałem żeby zalać pełny syntetyk.
    Rozważałem olej Fordowski Formuła F 5W-30, ale jednak wolałbym 5W-40 ze względu na grubszy film olejowy i lepsze właściwości przy wysokich temperaturach.
    Tutaj zastanawiam się nad:
    Valvoline MaxLife 5W-40

    Shell Helix Ultra 5W-40

    Total Quartz 9000 ENERGY

    Jeśli miałbym zostać na 10W-40 to pewnie zalałbym Valvoline MaxLife 10W-40 lub został na Shell Helix HX7 10W-40.
    Choć rozważam jeszcze:
    Motul 6100 10W40

    Total Quartz 7000 10W40

    Castrol Magnatec 10W-40

    Teraz sprawa świec.
    Tutaj patrzyłem na NGK, Bosch i DENSO
    Tutaj proszę mi powiedzieć w czym spowodowana jest różnica w cenie po między jedną świecą Bosch a drugą.
    Jedna kosztuje 12,60 zł a druga 24,30 zł
    Podobnie z NGK, jedna kosztuje 26,46 zł a druga 30,60 zł.
    Jeśli chodzi o przewody zapłonowe to również myślałem żeby wziąć NGK albo BOSCH.

    Do tego jeszcze filtry. Myślę że MANN-FILTER będą dobre. Jakie polecacie?

    Moderowany przez domex32:


    Linki usunąłem, tym razem bez ostrzeżenia.

    Regulamin.

    Zasady działu.

    3.1.18. Nie wysyłaj linków, które po pewnym czasie przestaną być aktywne. To spowoduje, że dyskusja straci jakikolwiek sens.

    0 23
  • #2 05 Mar 2016 23:19
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Filtry: Bosch, mann, knecht.

    Świece , NGK lub BERU i przewody też NGK

    Olej, jakich chcesz, byle 10W40, omijaj orlen, lotos i venol.

    0
  • #3 05 Mar 2016 23:28
    marek1977
    Poziom 33  

    Olej 5w30 syntetyk. Świece oryginalne z końcówką numeru 001 około 10 zł sztuka. Przewody ori tez majątku nie kosztują i będą zapewne służyć aż do śmierci.
    Filtr oleju oryginał kosztuje około 20 zeta. Jak sie nie myle to efl600 a filtr powietrza kup jaki chcesz ale lepiej lepszy bo materiał filtrujący w tych tanich filtrach jest któtki i kiepsko filtruje co wpływa negatywnie na dalsze podzespoły silnika. Filtr kabiny węglowy. Papier to się nadaje do du..

    0
  • #4 05 Mar 2016 23:51
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    domex32 napisał:
    Olej, jakich chcesz, byle 10W40

    Czemu 10W-40?

    0
  • #5 06 Mar 2016 08:07
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Jeśli wcześniej było na takim jeżdżone, to dobrze by było przy takim zostać, tylko widzisz, Shell jest dość słabym jakościowo i brydnym olejem.

    0
  • #6 06 Mar 2016 12:34
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    domex32 napisał:
    Jeśli wcześniej było na takim jeżdżone, to dobrze by było przy takim zostać

    Nie wiem co było lane, zanim ja kupiłem auto. Wcześniej samochód jeździł w Niemczech. Była zawieszka Shell Helix. Tylko nie wiem jaki.
    Ewentualnie mogę zrobić płukankę. W Lanosie bez płukanki przeszedłem z 15W-40 na 10W-40 i nic się nie stało a tylko się polepszyło.
    domex32 napisał:
    Shell jest dość słabym jakościowo i brydnym olejem.

    A jaki polecasz?

    0
  • #7 06 Mar 2016 13:57
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Valvoline, Motul, Mobil, do castrola trzeba mieć specjalne podejście, jest jeszcze sporo podróbek na rynku.

    0
  • #8 06 Mar 2016 15:55
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    @domex32 Właśnie się zastanawiam czy 10W-40 czy 5W-40. Jeśli chodzi o olej to właśnie Valvoline albo Motul. Co do Mobila to kiedyś był ponoć dobry ale teraz jest dużo podróbek tego oleju.
    Liqui Moly jest podobno jeszcze dobry.
    Ale się zastanawiam nad Valvoline. I myślę żeby wlać Valvoline MaxLife 5W-40. A jak 10W-40, to Valvoline Maxlife 5W-40 lub Motul 6100 10W40.
    Co o tym sądzisz? Bo jednak cały czas się waham, 5W-40 czy 10W-40?

    0
  • #9 06 Mar 2016 17:47
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Dla tego silnika nie ma to żadnego znaczenia.

    Nie jest to silnik, który jest nowoczesny, ciasno pasowany, i poddawany dużym obciążeniom, nie ma też turbosprężarki.

    Wybór należy do Ciebie.

    0
  • #10 07 Mar 2016 11:39
    thomas-cs
    Poziom 14  

    Dziwne podejście do oleju. Jest 10W40, producent zaleca 5w30 więc zaleję 5W40. Albo chcesz zmienić na to co zaleca producent, albo nie zadawaj niepotrzebnie pytań.

    Jeżeli chodzi o filtr oleju jestem zwolennikiem oryginałów. Tym bardziej że ford ma bardzo tanie części zamienne.

    Czemu różne świece jednego producenta mają różne ceny? Bo są różnie wykonane. Jedna świeca starczy na 20kkm, inna na 80kkm. Sam mam świece irydowe, które kosztowały 5 razy tyle co zwykłe. I chyba jednak wolałbym teraz 5 razy częściej wymienić zwykłe świece. Masz jeszcze wykonania świec specjalnie do gazu, które również są delikatnie droższe od zwykłych.

    0
  • #11 07 Mar 2016 11:45
    marek1977
    Poziom 33  

    Już mu wysłałem. Oryginalny filtr oleju 18 złotych i nie ma później niespodzianek, oryginalne świece 10zł sztuka. Ludzie szukają zamienników do fordów, a oryginały w większości są nie dość że tańsze, to i lepsze...

    0
  • #12 07 Mar 2016 20:21
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    thomas-cs napisał:
    Dziwne podejście do oleju. Jest 10W40, producent zaleca 5w30 więc zaleję 5W40.

    Myślałem nad 5W-40 ponieważ ma grubszy film olejowy i lepsze właściwości przy wysokich temperaturach. A nie dlatego bo mi się tak podoba...
    thomas-cs napisał:
    Sam mam świece irydowe, które kosztowały 5 razy tyle co zwykłe. I chyba jednak wolałbym teraz 5 razy częściej wymienić zwykłe świece.

    Czemu?
    thomas-cs napisał:
    Masz jeszcze wykonania świec specjalnie do gazu, które również są delikatnie droższe od zwykłych.

    To mi zbędne bo w tym aucie nie ma gazu.

    0
  • #13 08 Mar 2016 07:21
    thomas-cs
    Poziom 14  

    Skoro producent wydał kupę kasy na badania, jaki olej ma być w tym silniku więc bym tego nie poprawiał - oczywiście jeżeli silnik jest w dobrym stanie.

    A co do świec. Przy moich przebiegach (10-15k rocznie) wymiana świec wychodziłaby raz na rok. Irydowe raz na 4-5 lat. Ale nie mam pewności, że w międzyczasie świeca nie padnie bo jakiś defekt czy inny pech. A tak co roku mam nowe świece i nawet gdyby coś się działo to zaraz zmieniam na nowe :)

    A czy iskra jest dużo lepsza przy irydowych to nie wiem.

    0
  • #14 08 Mar 2016 09:35
    marek1977
    Poziom 33  

    Jakieś słabe te świece co 15kkm. Ford przewiduje 60kkm na świecach i tyleż wytrzymują. Nawet jest wersja hardcore 90kkm - platynowe v6.

    1
  • #15 08 Mar 2016 11:44
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Elektrody mogą tyle wytrzymać. Porcelana po stronie fajki, nie koniecznie i świecą złom.

    0
  • #16 08 Mar 2016 11:52
    marek1977
    Poziom 33  

    domex32 napisał:
    Elektrody mogą tyle wytrzymać. Porcelana po stronie fajki, nie koniecznie i świecą złom.


    Jak się zakłada fajans to nie wytrzyma. Do tego mechanior "dobrym" kluczem wymienia i uszkadza przy montażu. Jakoś przez 20 lat wymieniałem i rzadko kiedy były problemy z przebiciem.

    0
  • #17 08 Mar 2016 15:25
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Owszem higiena pracy ma wpływ, ale jakość materiałów przez 20 lat się zmieniła.

    0
  • #18 08 Mar 2016 15:55
    marek1977
    Poziom 33  

    Widzę, że nie dociera... http://www.etis.ford.com/fordservice/serviceScheduleForm.do tu możesz sobie sprawdzić co ile jest zalecana wymiana wymiana świec w fordzie. Wybierz sobie samochód, silnik i wygeneruj kartę przeglądu. 99,9% samochodów jeździ na świecach ORYGINALNYCH od wymiany do wymiany i nie ma problemów.

    Tak na marginesie to akurat teraz chyba robia lepsze te świece bo kiedyś wymiana była co 45kkm....

    0
  • #19 08 Mar 2016 19:20
    domex32
    Moderator na urlopie...

    Tak, nie dociera do Ciebie to, że świeca współpracuje z przewodem zapłonowym, a mnie nap nie stać żeby zakupić przewody za prawie 1000 zł bo są oryginalne, zakupuje NGK i wymieniam je maksymalnie co dwa lata, bo nie wytrzymują, i robią się przebicia na fajkach. proste.

    0
  • #20 20 Kwi 2016 18:19
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    Więc tak
    Olej: Valvoline MaxLife 10W-40
    Filtr oleju: FILTRON OP 629
    Filtr powietrza: FILTRON AP 074/1
    Filtr kabinowy: FILTRON K 1054
    Świece: Fordowskie
    Przewody WN: JANMOR ECOLINE (W Lanosie mam JANMOR PROLINE i się sprawdzają) A że tu nie ma LPG, tylko czysta benzyna to nie ma potrzeby kupować przewodów przystosowanych do LPG.
    Jeżdżę na tym już parę tygodni i nie mam zastrzeżeń.
    Następnym razem może wybiorę inne części.

    0
  • #21 21 Kwi 2016 11:44
    marek1977
    Poziom 33  

    To żebyś się nie przejechał na tym filtronie... Ori filtr oleju 20 zeta, a za filtrona zapłaciłeś tyle samo albo więcej.

    0
  • #22 21 Kwi 2016 12:51
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Czyli jak to w Polsce wymagania /dumania / rozterki wielkie a na końcu i tak rządzi budżet :)

    0
  • #23 22 Kwi 2016 00:51
    Piotrekcy
    Poziom 3  

    marek1977 napisał:
    To żebyś się nie przejechał na tym filtronie...

    Czemu mam się niby przejechać na Filtronie?
    W poprzednim aucie też wkładałem Filtrona. W Lanosie mam Filtrona i tutaj też włożyłem. Po zakupie tego samochodu oddałem go od razu na serwis po zakupowy (wymiana rozrządu i oleju), to mechanik wlał Shell Helix HX7 10W-40 i włożył filtr Filtrona i też żadnych problemów nie było.
    Skoro nigdy nie miałem żadnych problemów to po co eksperymentować?
    Następnym razem może włożę coś "lepszego" MANN-FILTER czy KNECHT lub Fordowski. Ale coś mi się wydaję że jedyną różnicą będzie cena.
    andrzej20001 napisał:
    Czyli jak to w Polsce wymagania /dumania / rozterki wielkie a na końcu i tak rządzi budżet :)

    Jak już pisałem może następnym razem włożę coś lepszego, ale nie wiem czy to ma sens skoro te części, które są teraz się sprawdzają.

    0
  • #24 22 Kwi 2016 06:14
    melas
    Poziom 27  

    Fura za kłantylion dolarów trzeba naprawdę głęboko rozważyć co wlać i wkręcić.

    0