Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Wycieraczek Odmasowanie

Hibiscus9292 06 Mar 2016 17:15 786 9
  • #1 06 Mar 2016 17:15
    Hibiscus9292
    Poziom 8  

    Witam

    Posiadam silnik od wycieraczek z GOLFa 2
    Potrzebuje odpiąć masę od obudowy i wyprowadzić osobnym kablem ponieważ chce sterować obrotami silnika lewo prawo a nie mogę pozwolić sobie na to aby po obudowie szło napięcie.

    Po rozebraniu silnika ukazały mi się 3 szczotki
    1 z nich była podpięta bezpośrednio do obudowy dlatego rozłączyłem to połączenie, i zrobiłem nowe do kabla. Lecz niestety silnik w ogole się nie odzywa

    I teraz pytanie co mogłem zrobić źle ?
    Czy może nie ta szczotka albo masa jest całkowicie gdzie indziej.

    0 9
  • #2 06 Mar 2016 22:50
    FoxTech
    Poziom 20  

    Jest to silnik samochodowy na prąd stały komutatorowy dwubiegowy z trzema szczotkami. Na silniku masz trzy szczotki. Jedna na stałe do masy, a dwie do zasilania. Podając zasilanie na jedną lub drugą, uzyskujesz dwie prędkości pracy.
    Sprawdź miernikiem dla każdej z trzech szczotek czy nie masz zwarcia z masą(jedna z końcówek miernika do metalowej obudowy silnika druga do mosiężnej prowadnicy szczotki). Jeśli jest zwarcie musisz je usunąć, jeśli nie ma zwarcia wszystko OK - idziemy dalej: bezpośrednio do mosiężnej prowadnicy szczotki która była fabrycznie podpięta do masy podłącz minus zasilania do drugiej mosiężnej prowadnicy podłącz plus zasilania. Silnik powinien się kręcić. Po zmianie podłączenia plusa do trzeciej prowadnicy powinna być zauważalna zmiana szybkości obrotów. Jeśli działa spróbuj podłączyć się do wyprowadzeń fabrycznych. Powinno działać jak wyżej. Jeśli nie dział znaczy że gdzieś jest jakaś przerwa/zwarcie(będzie iskrzyło) w obwodzie - wtedy proponuje wywalić wszystkie te dławiki i kondensatory(służą do filtracji zakłóceń) odciąć ścieżki od szczotek na laminacie(od spodu) tak żeby nie było żadnych połączeń elektrycznych i bezpośrednio do szczotek przylutować przewody. Jeśli dalej nie działa to znaczy że silnik jest uszkodzony(na zdjęciach wygląda OK). Wtedy trzeba zdobyć kolejny egzemplarz do eksperymentów i próbować jeszcze raz :)

    0
  • #3 07 Mar 2016 22:02
    zibi581
    Poziom 21  

    Chciałbym zaznaczyć że mechanizm wycieraczki i wyłącznika krańcowego nie powinien pracować w odwrotną stronę.

    0
  • #4 07 Mar 2016 22:13
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Hibiscus9292 napisał:
    Lecz niestety silnik w ogole się nie odzywa

    A założyłeś obudowę w ogóle czy takiego rozebranego podłaczałeś?

    0
  • #5 07 Mar 2016 22:25
    nawracająca zgaga
    Poziom 19  

    DJ ANNUS napisał:

    A założyłeś obudowę w ogóle czy takiego rozebranego podłaczałeś?

    Naprawdę sądzisz, że bez kubka z magnesami go puścił?
    Ja bym jeszcze sprawdził, czy tam na szczotkotrzymaczu nie ma bezpiecznika termobimetalicznego.

    0
  • #6 08 Mar 2016 20:35
    Hibiscus9292
    Poziom 8  

    Witam

    Przepraszam że piszę po takiej przerwie ale miałem trochę na głowie i to zleciało na dalszy plan

    Oczywiście że silnik złożyłem po czymś takim :)

    Ja tylko odciąłem szczotkę która była przylutowana do obudowy do niej dorobiłem nowy kabel i puściłem obok złożyłem silnik i nie działa i tyle i w sumie nie wiem co jest przyczyną.
    Spróbuje jutro jeszcze raz tą szczotkę bezpośrednio do obudowy przylutować jak była i sprawdzę czy zakręci

    0
  • Pomocny post
    #7 08 Mar 2016 20:47
    nawracająca zgaga
    Poziom 19  

    Szczotki kontaktują z komutatorem? Zdjęcia co prawda niezbyt ostre, ale widzę że dużo osadów jest w działkach międzywycinkowych, usuń je ostrą igłą.

    0
  • Pomocny post
    #8 08 Mar 2016 21:03
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Kolego weź 2 przewody z zasilacza przyłóż do jednej szczotki i bezpośrednio do komutatora drugi przewód, zara zobaczysz która szczotka nie kontaktuje albo jest zacięta w obsadzie.
    Lub po prostu się skończyła i drucik przyłączający blokuj ją przed dalszym wysunięciem.

    0
  • #9 08 Mar 2016 21:03
    Hibiscus9292
    Poziom 8  

    Tak szczotki dotykają komutatora sprężynki mocno je dość mocno dociskają.
    Dzięki za radę spróbuję jutro wyczyścić może faktycznie pomoże :)

    DJ ANNUS w sumie tak nie sprawdzałem to jutro przetestuję i dam Ci znać
    dzięki za pomysł

    0
  • #10 09 Mar 2016 16:10
    Hibiscus9292
    Poziom 8  

    nawracająca zgaga i DJ ANNUS

    Dzięki za pomoc i przeczyszczenie i sprawdzenie szczotki od masy pomogło
    Jakiś magik szczotkę przykleił na kleju i leciutko nie dotykała komutatora ale już zrobione i wszystko działa

    Jeszcze raz dzięki :)

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo