Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Sprężarka śrubowa Atlas Copco

tulipantulipan22 06 Mar 2016 20:54 897 8
  • #1
    tulipantulipan22
    Level 2  
    Witam, czy może ktoś będzie wiedział dlaczego w sprężarce śrubowej Atlas Copco zamontowanej na wiertnicy pęka chłodnica ?
  • #2
    Flesz
    Level 22  
    Standardowa usterka sprężarek śrubowych Atlas Copco. Problem wynika z dużych różnic temperatur pomiędzy olejem i powietrzem (chłodnica jest zespolona - chodzi jedno i drugie). Serwis zawsze twierdzi że to coś niezwykłego że chłodnica padła. Są firmy które dorobią taką chłodnicę jako dwie osobne, i to z reguły rozwiązuje problem.
  • #3
    tulipantulipan22
    Level 2  
    Witam, oryginalna chłodnica wytrzymała jeden rok. Dorabiana w Poznaniu wytrzymuje pół roku dłużej jest zespawana z dwóch elementów. Nie wiem czy dokładnie oto panu chodziło? Jeśli o coś innego prosił bym bardzo o więcej informacji. Z góry dziękuje.
  • #4
    kkknc
    Level 43  
    A może by tak typ model i rocznik? Do tego zdjęcie z miejscem pęknięcia.
    I nie jest to standartowa usterka. Wiekszościowo to uskodzenia mechaniczne.
    Flesz wrote:
    Problem wynika z dużych różnic temperatur pomiędzy olejem i powietrzem (chłodnica jest zespolona - chodzi jedno i drugie).

    Ta.... To w której to sprężarce masz zespoloną chłodnicę która chłodzi olej i powietrze. Bo jeszcze takiej nie spotkałem. Widziałeś kiedyś taką sprężarkę na oczy? A dokumentację do niej?
  • #5
    Flesz
    Level 22  
    kkknc wrote:

    Ta.... To w której to sprężarce masz zespoloną chłodnicę która chłodzi olej i powietrze. Bo jeszcze takiej nie spotkałem. Widziałeś kiedyś taką sprężarkę na oczy? A dokumentację do niej?


    Atlas Copco GA55 VSD - ma chłodnicę zespoloną. Jedna uszkodzona jeszcze gdzieś leży w firmie.

    tulipantulipan22 wrote:
    Witam, oryginalna chłodnica wytrzymała jeden rok. Dorabiana w Poznaniu wytrzymuje pół roku dłużej jest zespawana z dwóch elementów.

    Może niepotrzebnie została zespawana, proponuję zamontować jako dwie niezależne.
    Będzie to pewnie wymagało niewielkich przeróbek, ale powinno wydłużyć żywotność.
    Pytanie czy również wam pęka chłodnica olejowa, w miejscu połączenia z powietrzną ?
  • #6
    kkknc
    Level 43  
    GA55 to wielka stacjonarna sprężarką elektryczna. A autor pisze o wiertnicy, sprzęcie przewożnym. I na swoją zgubę nie podał modelu. Więc to będzie X.... A nie GA.
  • #7
    john1412
    Level 2  
    Też uważam że taki potentat jak Atlas Copco z takim doświadczeniem nie mógł popełnić drastycznego błędu
    Maszyna sugerując się symbolem faktycznie należy już do większych.
    Gdzie pęka ta chłodnica. Wg mnie też musi dochodzić do uszkodzenia mechanicznego. Jeżeli chodzi o część powietrzną maszyna pracuje na wiertni to możną ją pominąć nie powinno nic się wydarzyć [wymagane parametry sprężonego powietrza]]
    Czy rurociągi do chłodnicy są wykonane przewodami elastycznymi czy stalowymi
    W przypadku stalowych często drania powodują pęknięcia
    Teoria o różnicy temperatur, może, ale nie w przypadku Atlas Copco
    Ps Nie pracuję Dla Atlas Copco
  • #8
    kkknc
    Level 43  
    @john1412 O możesz miał sporo mniejszych czy większych wpadek. Rozwiązywanych po cichu. Ale brali to na klatę i nie zostawiali klijeta. Jak się było grożne dla maszyny czy obsługi to dostawałeś listę i jechałeś do klijęta modyfikować maszynę. Jak mniej istotne to przerabiałeś przy okazji przeglądu servisowego.
  • #9
    tulipantulipan22
    Level 2  
    Witam. Tą maszyną jest Atlas Copco L-6. Sprawa już została załatwiona. Przepraszam, że się dopiero teraz odzywam ale brak czasu robi swoje. Zrobiono tą chłodnice z trzech części z pomniejszonymi zbiornikami {rynną} na dole i u góry i czekamy co się stanie. Widzę że firma w tych nowych coś poprawiła bo na razie nie widać żadnych nieszczelności. Pozdrawiam