Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
MetalworkMetalwork
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

brc sequent 24 - Nie wchodzi na wysokie obroty

07 Mar 2016 08:51 1848 9
  • Poziom 8  
    Witam.
    Ostatnio borykam sie z porblemami w moim samochodzie.
    Audi 100 c4 2.6 v6 instalacja gazowa brc sequent 24.
    Samochod nie chcial odpalac po jezdzie na gazie, bylo czuc gaz z tlumnika oraz silnik nie wchodzil na wysokie obroty.
    Zostaly wymienione filtry oraz zregenerowany reduktor u gazownika.
    Pozostal jeden problem, silnik nadal nie wchodzi na wysokie obroty.
    Na zimnym przelacza sie na beznyne w okolicach 2tys obr/min
    natomiast na cieplym w okolicach 4tys obr/min
    Wedlug mnie jest uszkodzony mapsensor, lecz dlaczego gazownik nie wykryl tego podczas diagnostyki, ponoc wszystkie parametry byly ok.
    Czy moge samemu wymienic mapsensor? Czy po wymianie trzeba jechac na diagnostyke, kalibracje
    Pozdrawiam
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 15  
    Mapsensor to tylko kostka z czujnikiem,nie musisz go kalibrowac i podpinac diagnostyki,ale nie ma on wiele wspolnego z obrotami przelaczania na gaz,przy sekwencji masz tylko temperature i cisnienie gazu,a w mapsensorze nie spotkalem sie z opcja roznych odczytow,dziala albo nie
    sprobuj wymienic i zobaczymy
  • Poziom 41  
    Nie będzie to mapsensor bo tak jak napisał kolega wyżej nie ma on nic wspólnego z obrotami przełączania na PB. Reduktor jest winowajcą. Po prostu nie trzyma ciśnienia. To, że był regenerowany to nieważne.
  • MetalworkMetalwork
  • Poziom 8  
    Reduktor byl regeneerowany 5.03.2016 czyli kilka dni temu. Wedlug gazownika reduktor jest ok. Dzwonilem do innego gazownika to powiedzial abym powymienial czujniki.
    Zas znajomy z drugiego kranca polski powiedzial abym wymienil mapsensor i powinno pomoc.
    Dzisiaj dostane nowy, wymienie i zobaczymy.
    Jezeli nie pomoze to zostanie czujnik przy listwie i jeden przy redukorze

    Dodano po 4 [minuty]:

    I zle panowie mnie zrozumieliscie. Chodzi na gazie, tylko nie moge go wkrecic na wyzsze obroty. Nie wiem jak to nazwac "panel sterowania lpg - pb zaczyna brzeczec i rozlacza gaz i przechodzi na bezyne. A jak go ponownie przelacze na gaz to jest ok dopoki nie przekrocze 4 tys obr/min

    Dodano po 1 [minuty]:

    Dodam wypowiedz na ten temat znajomego
    "masz uszkodzony czujnik ciśnienia gazu a dokładniej tą puszkę czarną z napisem m.t.m. Ten czujnik na listwie czarny razem z tą puszką były montowane po to by ograniczyć psucie się nowszego czujnika siwego który bada temp gazu i ciśnienie. Podłączając pod kompa zobaczysz że ciśnienie na listwie jest nieodpowiednie i stąd masz te objawy. Sprawny gazownik ogarnie temat. Możesz samemu sprawdzić czy węzyk który jest podłączony do tej "czarnej puszki" nie jest czasem dziurawy bądź przetarty i przez to następuje korekcja dawki gazu."
  • Poziom 15  
    HMM wlasnie zle cie zrozumialem,a twoj znajomy dobrze kalkuluje, :idea:
  • Poziom 8  
    Teraz sie zgubilem :P To moj znajomy dobrze mowi czy nie xD
  • Poziom 15  
    Powrot na benzyne powyzej jakiejs granicy obrotow w 99% jest powodowany brakiem odpowiedniej ilosci gazu,wiec masz do czynienia albo z blednym odczytem tego parametru przez czujnik,albo tez jak kolega wyzej stwierdzil za mala wydajnoscia parownika,idealnie byloby podlaczyc manometr do weza z gazem i testowac czy cisnienie jest stale czy tez drastycznie spada powyzej tych 4tys obrotow,granice cisnienia gazu mozna zmienic na komputerze i w ten sposob wyeliminowac blad samego czujnika,natomiast jesli masz za malo gazu to spowoduje to zubozenie mieszanki,podwyzszona temperature spalania i uszkodzenie zaworow,
    mysle,ze teraz troche lepiej :D
  • Poziom 17  
    kolega avensis coś kombinuje,bo seqent 24 jest do czterech cylindrów a ma V6,ale to może jakieś niedopatrzenie z jego strony.W BRC jest tak,że przy braku ciśnienia gazu przełącznik piszczy i przełącza się na benzynę.Jeśli filtry ma czyste to często problemem jest elektrozawór na rurce przed reduktorem.Rurka może być fi 6 ale elektrozawór powyżej 150 PS powinien być na fi 8(przez redukcje fi8/fi6),bo na fi6 stanowi kryzę.
  • Poziom 8  
    Nie kombinuje. Dwie listwy wtryskowe po trzy wtryski. Na jednej listwie lostwie czujnik. Przewody od reduktora srednica 12 mm.
    Pozniek dodam zdjecia instalacji :)

    Dodano po 1 [godziny] 32 [minuty]:

    Zdjecia mojej instalacji brc sequent 24 - Nie wchodzi na wysokie obroty brc sequent 24 - Nie wchodzi na wysokie obroty brc sequent 24 - Nie wchodzi na wysokie obroty brc sequent 24 - Nie wchodzi na wysokie obroty brc sequent 24 - Nie wchodzi na wysokie obroty
  • Poziom 8  
    Witam. Problem zostal rozwiazany.
    Zostal wymieniony czujnik temperatury i cisnienia gazu na listwie oraz mapsensor
    Na starym mapsensorze nadpalila sie plytka .
    temat zamykam
    Pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc :)