Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 7 E65 730D - Akumulator się rozladowuje.

czatek001 07 Mar 2016 09:33 2481 9
  • #1 07 Mar 2016 09:33
    czatek001
    Poziom 7  

    Witam wszystkich. Posiadam BMW 7 E65 3.0d 2006r i mam pewnien problem z rozładowującym się akumulatorem. Po kilkukrotnym otworzeniu i zamknięciu(okolo 3-4 razy czasami nawet po 1-2) samochodu akumulator nie jest w stanie odpalić samochodu. Akumulator 2 tygodnie temu został wymieniony na nowy i został zarejestrowany w Power Module. Nie pamiętam marki akumulatora ale jego parametry to 100Ah 900A. Alternator również jest nowy, zamiennik. Około miesiąca temu został wymieniony regulator napięcia, ponieważ okazało się ze zamontowany w alternatorze dopuszcza do ładowania prądem nawet powyżej 15V co doprowadziło do uśmiercenia poprzedniego nowego akumulatora (wytrzymał około 5 miesięcy i został oddany na gwarancję). Aktualnie ładowanie wynosi około 13.9-14V. Maksymalne ładowanie jakie zaobserwowałem to 14.2V przy wyłączonych światłach. Przy włączonych światłach tak jak pisałem wcześniej ładowanie dochodzi maksymalnie do 14V. IMPA nie pokazuje żadnych błędów (oprócz tych wywołanych niskim napięciem) które mogłyby wskazywać na przyczynę takiego zachowania samochodu (jedynym błędem jest błąd czujnika poziomu oleju, z tego co pamietam to zwarcie do masy).Samochód normalnie przechodzi w stan uśpienia po okolo 45 minutach. Bardzo bym prosił o pomoc w rozwiązaniu tego problemu bo niestety jest on dość uciążliwy. Z góry dziękuję za wszystkie wypowiedzi i pomoc. Pozdrawiam

  • #2 07 Mar 2016 09:58
    kindlar
    Poziom 36  

    Nie mam zamiaru się wymądrzać jednak napięcie ładowania moim zdaniem powinno sięgać 14,4V -14,6V. Może to kwesta miernika jednak komp samochodu pokaże dokładnie. Jeśli chodzi o pobór prądu na postoju, to konieczny jest pomiar amperomierzem wpiętym szeregowo pomiędzy klemę i zacisk. Jeśli przekracza 100mA to może być problem.

  • #3 07 Mar 2016 10:14
    czatek001
    Poziom 7  

    Też wydaje mi się podejrzane to ładowanie jednak mechanik którzy wymieniał mi regulator stwierdził że jest ok. Niby poprawne ładowanie w samochodach waha się w zakresie od 13.7-14.4. Pomiaru na postoju nie robiłem. Co do pomiaru ładowania to różnice pomiędzy komputerem w samochodzie a miernikiem są minimalne, więc uważam że pomiar jest wiarygodny. Dodam jeszcze że jak nie otwieram samochodu (po powrocie z trasy zamykam i otwieram dopiero bezpośrednio przed kolejnym uruchomieniem silnika) nie mam problemu z rozruchem. Świece żarowe grzeją się bez problemu a rozrusznik kręci podobnie jak po odłączeniu akumulatora od prostownika.

  • #4 08 Mar 2016 19:19
    PEPE64
    Poziom 16  

    Witam. Jeśli problem wystepuje przy zamykaniu i otwieraniu, to może masz zwarcie w centralnym, albo alarmie. Włącz amperomierz i sprawdż prąd podczas zamykania i otwierania kilkakrotnie. Jeśli po którejś próbie będą duże odchyłki, szukaj na odpowiednich bezpiecznikach aż znajdziesz co zżera za dużo prądu. Pozdrawiam.

  • #5 08 Mar 2016 19:30
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    czatek001 napisał:
    Po kilkukrotnym otworzeniu i zamknięciu(okolo 3-4 razy czasami nawet po 1-2) samochodu akumulator nie jest w stanie odpalić samochodu


    Be jaj zamek nie wyładuje ci akumulatora.


    Zmierz co się dzieje wtedy z napięciem, może rozrusznik przywiera do masy.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Gdybyś miał problem z ładowaniem to by ci gasło auto w trakcie jazdy wcześniej zapalając 1000 kontrolek na desce.

  • #6 08 Mar 2016 19:38
    PEPE64
    Poziom 16  

    @DJ ANNUS, zamek nie, ale przetarte przewody od zamka itp? Trzeba szukać po kolei.

  • #7 09 Mar 2016 13:35
    czatek001
    Poziom 7  

    Witam. Właśnie zauważyłem że problem występuje nawet jak nie otworzę żadnych drzwi, wystarczy że otworzę centralny zamek i ponownie zamknę. Przyrząd do sprawdzenia stanu akumulatora wskazuje ze nie jest on doładowany, niezależnie od tego czy pokonam trasę 15km czy 300km. Coraz bardziej zastanawiam się czy alternator, a w zasadzie regulator napięcia w pełni spełnia swoje zadanie. W starym alternatorze skończyły się szczotki więc został wymieniony regulator napiecia razem ze szczotkami (wyjęty z innego alternatora, niby działającego) po tym zabiegu po kilku dniach zaczął występować właśnie problem który opisałem w pierwszym poście. Wtedy podejrzenie padło na akumulator który też został wymieniony na nowy. Mimo tego problem nie ustąpił. Mechanik stwierdził że w alternatorze padła dioda i ze on jest przyczyną takiego właśnie zachowania więc tez zostal wymieniony jak się okazało później miał wadliwy regulator napięcia który powodowal skoki napiecia w przedziale od 12V do prawie 16V. Więc kolejna wymiana regulatora (również demontaż z innego alternatora) i wymiana akumulatora na nowy( stary usmiercony skokami napiecia). Niestety ze względu na pracę nie miałem mozliwosci kupienia orginalnego regulatora więc zdecydowalem się na taki z odzysku(zapewnienia mechanika że wszystko na pewno będzie ok). Czy powodem tych zachowań może być nieodpowiednio dobrany regulator napięcia? Czy jest sens inwestowania w nowy regulator? Bo niestety włożyłem juz trochę pieniędzy i nerwów w samochód a problem nie ustępuje. Dziękuję wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi. Pozdrawiam

  • #8 09 Mar 2016 13:57
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    Kolego po pierwsze zmień elelktryka, po drugie samo się wyjaśni co jest grane.
    Tam występują 3 rodzaje alternatorów wszystkie sterowane llinią LIN poprzez zacisk COM.

    Po drugie rozebranie tego alternatora to duże wyzwanie bo jest on klejony.

  • #9 09 Mar 2016 15:34
    czatek001
    Poziom 7  

    Tu zgadzam sie z kolegą w 100%. Ten pseudo "elektro-mechanik" już został u mnie skreślony. Niestety mieszkam w UK a tu jest ciężko o dobrego specjalistę.

    Co do typów alternatora to niestety się nie wypowiem. Wiem tylko ze orginalnie był zamontowany alternator firmy Valeo 170A.

    I czy mógłby kolega wyjaśnić po co rozbierać alternator? Bo jeśli chodzi o wymianę samego regulatora to nie ma takiej potrzeby. Wystarczy zdjąć plastikową osłonę z tyłu alternatora i mamy pełny dostep do regulatora (szczotki są razem z regulatorem). Po dokręcaniu śrub mocujących regulator bez problemu go wyjmujemy.

  • #10 04 Kwi 2016 17:22
    czatek001
    Poziom 7  

    Problem został rozwiązany. Całej sytuacja związana była z ładowaniem. Nie dochodziłem czy winny był regulator czy alternator, wymieniłem na orginalny (używany, koszt 200zl) BMW taki jak był założony fabrycznie. Po wymianie wszystkie problemy z rozładowującym się akumulatorem ustały. Dziękuję wszystkim za pomoc i zainteresowanie problemem. Temat do zamknięcia.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo