Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Chłodzenie w VW Vento 1,9 D- dziwny przypadek-POMOC!!!

22 Cze 2005 13:47 2137 8
  • Poziom 10  
    Mam taki problem:
    Przy jezdzie na trasie temperatura okolo 100 stopni, jak pozyluje pod gore dochodzi do 108, jak sie zatrzymuje na swiatlach albo jade okolo 70 km/h spada do 95. Termostat sie otwiera, czujnik tepmeratury w bloku sprawny (sprawdzalem); wentylator I bieg okolo 97 zalacza (czy nie zapozno troche). Przy temperaturze ponad 100 zauwazylem ze nie kreci sie wetylator- czy mozliwe ze czujnik od wentylatora zalacza tylko I bieg a drugi nie ?
    Czy mozna jezdzic na właczonym wentylatorze poprzez czasowe zwarcie styków czujnika temp od wentylatora w chlodnicy ??
    Inne objawy mimo dobrego grzania wewnątrz, słaby nawiew na przednią szybę.
    PS
    Objawów uszkodzenia uszczelki pod głowicą nie ma.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 28  
    sprawdź czy wentylator działa na 1 i 2 biegu zwierając kolejno przewody na czujniku temp. jeśli tak to czujnik do wymiany.Można awaryjnie zwierać przewody na czujniku jakimi wyłącznikiem w kabinie ale nie zawsze dopilnujesz. i tak musisz to naprawić
  • Poziom 22  
    Jeżeli tak Ci się grzeje, a zarazem słabo pracuje nagrzewnica to świadczy o zapowietrzonym układzie chłodzenia. Teoretycznie układy te powinny same się odpowietrzać ale to jest tylko teoria. Sprawdź też stan chłodnicy (mocno zniszczona lub zakamieniona nie spełnia w pełni swojej funkcji). Wentylatorów nie załączaj na stałe, to nic nie da.
  • Osprzęt kablowy
  • Poziom 10  
    wentylator po zwarciu stykow dziala na I i na II biegu, samochod grzeje dobrze w srodku tylko jak przelaczam na szybe nawiew to wieje mi na dole na nogi i szyba mi paruje, chlodnice wymienialem nie dawno razem z termostatem. W srodku samochodu zamontowalem wlacznik II biegu wentylatora, jak tepm skacze za wysoko to go wlaczam okresowo wiatrak, tylko mam pytanie czy moze dzialac tak wiatrak (czy go nie spale) ??
    Jak chce wymienic czujnik w chlodnicy to czy musze sposzczac plyn, czy duzo go wyleci jak wyjme czujnik ??(jest on w 1/3 wysokosci chlodnicy u gory z prawej strony )
  • Poziom 28  
    Jak tak to czujnik na 100% do wymiany. nie musisz spuszczać płynu tylko odkręć na chwilę korek od zbiorniczka wyrównawczego żeby zeszło ciśnienie i zakręć go zpowrotem. Jak przy wymianie czujnika będziesz sie sprężał to stracisz najwyrzej setkę albo dwie płynu.

    A z tym nawiewem na szybę to zupełnie inna historia.prawdopodobnie spadło cięgno co idzie z panela do nagrzewnicy.
  • Poziom 21  
    Ja mam w golfie taki silnik i mi w zimie trzyma zawsze 70 stopni.a w lecie jak jest ponad 25 stopni to nawet jak stoje na skrzyzowaniu w korku na przyklad to czasami skoczy do 80 stopni ale nigdy nie mialem tak ze temp.dochodzila do 100 stopni.Dodam tez ze wczesniej jezdzilem fiatem uno tez w dieslu i tez temperatura nie przekraczala 80 stopni nawet jak dostawal w rure porzadnie.
    To co opisujesz to rzeczywiscie dziwne.
    Bede sledzil temat.Zobaczymy reszte sugestii...
    pozdro...

    Dodano po 10 [minuty]:

    Tomek665 napisał:


    A z tym nawiewem na szybę to zupełnie inna historia.prawdopodobnie spadło cięgno co idzie z panela do nagrzewnicy.


    Rozkrec ten panelik z trzema galkami do regulacji nawiewu co masz pod radyjkiem i zobacz czy linki sa na swoim miejscu.czasami z uplywem czasu peka mocowanie tych linek wlasnie tam przy pokretlach gdyz tam plastiki same sa.Dodam tez ze po stronie pasazera z przodu jak odegniesz wykladzine to zobaczysz tam na kanale wentylacyjnym taki plastikowy "zabek" (nie wiem jak to nazwac fachowo).On jest podlaczony do linki naweiwu na szybe i otwiera taka zapadke.Jak to linka sie wypiela to rusz ten "zabek".I jak masz wszystko ok z ogrzewaniem (w sensie ze nie jest uszkodzone gdzies przy silniku) to kanal sie otworzy i na szybe poleci ciepelko.A potem to pokombinuj z ta linka.
  • Poziom 11  
    1-jaka chłodnica czy od disla czy benzyny ,i jaki jest jej stan drążnośc w środku ina zewnątrz czy nie jest zabita muchami .2-jaki masz czujnik temp. ok. 85 stopni C.pozdrawiam
  • Poziom 22  
    Napisałeś, że wymieniałeś chlodnicę, termostat i te inne...ale czy dobrze odpowietrzyłeś układ? Sprawdź też pompę. Podczas jazdy (trasa) nie ma sęsu piłować wentylatorów, jeżeli chłodzi Ci pęd powietrza. Szukaj lepiej sedna sprawy.

    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Jerzy100 napisał:
    Napisałeś, że wymieniałeś chlodnicę, termostat i te inne...ale czy dobrze odpowietrzyłeś układ? Sprawdź też pompę. Podczas jazdy (trasa) nie ma sęsu piłować wentylatorów, jeżeli chłodzi Ci pęd powietrza. Szukaj lepiej sedna sprawy.

    Pozdrawiam.

    To racja jeśli ten cienki przewodzik jest zatkany to cały czas będą się zbierały opary i układ będie się zapowietrzł, jeśli pompa jest uszkodzona nie pomoże pięć wętylatorów bo nie ma obiegu.