Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

P0697 błąd - Ducato Boxer Jumper 3.0

07 Mar 2016 12:20 8532 5
  • Poziom 7  
    Witam

    Nie mogę zlokalizować problemu związanego z check nr błędu P0697 ( ducato boxer jumper po 2012 - silnik 3.0 ) - Auto pracuje normalnie !
    - opis błędu: brak zasilania 3 czujników
    - sprawdziłem wszystkie wtyczki w / pod skrzynką bezpieczników która znajduje się przy lewej lampie kostki są nie pośniedziałe.

    Proszę o podpowiedz gdzie szukać - ewentualnie jakich czujników problem może dotyczyć, nie ma nigdzie wyjaśnienia szukałem na różnych formach i nic .

    Dziękuję i liczę na wasze doświadczenie
  • Poziom 7  
    Co to znaczy umarło Ecu - zawsze tak można powiedzieć ale chyba nie wyjaśnia tego jak naprawić czy dardy przeprogramować czy wymaga wymiany.
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Zasilanie czujników 3 odpowiada za czujnik ciśnienia różnicowego oraz czujnik pozycji EGR, zdejmij przewody z czujnika różnicowego i sprawdź czy w czujniku nie ma wody lub sprawdź ciągłość przewodów lub izolacje.
  • Poziom 7  
    Właśnie sprawdziłem instalacje okazuje się że przewody od samego czujnika różnicowego dpf do sterownika są ok, rozprułem instalacje w skrzynce bezpiecz. oraz pod lampą wygląda dobrze trochę zawilgocenia było ale na moje jest ok , spisałem z diagoxa informacje o błędach i pokazuje jeszcze jeden błąd P0805 14 kod usterki dostawcy - wyczytałem że może być to potencjometr sprzęgła i rzeczywiście w parametrach bieżących nie ma informacji w jakiej pozycji jest sprzęgło , zastanawiam się czy to wina potencjometra czy instalacji. Sam potencjometr wygląda dobrze . Jeśli ktoś by mógł sprawdzić na systemach fiata bądź citroena peugeota co może być przyczyną tych błędów był bym wdzięczny

    jeszcze raz podaje numery jaklie mam
    P0697
    P0805 14

    dziwne jest jeszcze to że w aucie oba silniczki od lamp wariują i pracują cały czas ale to chyba nie ma powiązania z błędami silnika.

    Dziękuję za podpowiedzi w rozwiązaniu tego problemu.
  • Poziom 7  
    Problem rozwiązany problemem był brudny silniczek zaworu egr od pyłu szotkowego który zabrudził komudator silniczka i robil zbyt dużą oporność. Problem niby prosty ale zanim doszedłem kosztowało dużo czasu na znalezienie usterki.