Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

P0697 błąd - Ducato Boxer Jumper 3.0

otoExpert 07 Mar 2016 12:20 20109 8
  • #1
    otoExpert
    Level 9  
    Witam

    Nie mogę zlokalizować problemu związanego z check nr błędu P0697 ( ducato boxer jumper po 2012 - silnik 3.0 ) - Auto pracuje normalnie !
    - opis błędu: brak zasilania 3 czujników
    - sprawdziłem wszystkie wtyczki w / pod skrzynką bezpieczników która znajduje się przy lewej lampie kostki są nie pośniedziałe.

    Proszę o podpowiedz gdzie szukać - ewentualnie jakich czujników problem może dotyczyć, nie ma nigdzie wyjaśnienia szukałem na różnych formach i nic .

    Dziękuję i liczę na wasze doświadczenie
  • #2
    decybel91
    Level 42  
    Umarło ECU.
  • #3
    otoExpert
    Level 9  
    Co to znaczy umarło Ecu - zawsze tak można powiedzieć ale chyba nie wyjaśnia tego jak naprawić czy dardy przeprogramować czy wymaga wymiany.
  • Helpful post
    #4
    Tusznio
    Level 19  
    Zasilanie czujników 3 odpowiada za czujnik ciśnienia różnicowego oraz czujnik pozycji EGR, zdejmij przewody z czujnika różnicowego i sprawdź czy w czujniku nie ma wody lub sprawdź ciągłość przewodów lub izolacje.
  • #5
    otoExpert
    Level 9  
    Właśnie sprawdziłem instalacje okazuje się że przewody od samego czujnika różnicowego dpf do sterownika są ok, rozprułem instalacje w skrzynce bezpiecz. oraz pod lampą wygląda dobrze trochę zawilgocenia było ale na moje jest ok , spisałem z diagoxa informacje o błędach i pokazuje jeszcze jeden błąd P0805 14 kod usterki dostawcy - wyczytałem że może być to potencjometr sprzęgła i rzeczywiście w parametrach bieżących nie ma informacji w jakiej pozycji jest sprzęgło , zastanawiam się czy to wina potencjometra czy instalacji. Sam potencjometr wygląda dobrze . Jeśli ktoś by mógł sprawdzić na systemach fiata bądź citroena peugeota co może być przyczyną tych błędów był bym wdzięczny

    jeszcze raz podaje numery jaklie mam
    P0697
    P0805 14

    dziwne jest jeszcze to że w aucie oba silniczki od lamp wariują i pracują cały czas ale to chyba nie ma powiązania z błędami silnika.

    Dziękuję za podpowiedzi w rozwiązaniu tego problemu.
  • #6
    otoExpert
    Level 9  
    Problem rozwiązany problemem był brudny silniczek zaworu egr od pyłu szotkowego który zabrudził komudator silniczka i robil zbyt dużą oporność. Problem niby prosty ale zanim doszedłem kosztowało dużo czasu na znalezienie usterki.
  • #7
    marcinmu
    Level 10  
    Witam możesz mi wytłumaczyć o jaki silniczek zaworu EGR ci chodzi? Mam dokładnie takie same błędy ale nie bardzo wiem o który silniczek ci chodzi. Z góry dziękuję za pomoc
  • #8
    otoExpert
    Level 9  
    W zawoże znajduje się silniczek elektryczny zakończony trybikiem, który napędza reguluje ustawienie zaworu Egr - trzeba w zaworze odkręcić pokrywę i wtedy zobaczymy najmniejszy trybik od silniczka.
  • #9
    marcinmu
    Level 10  
    EGR rozebrałem i wyczyściłem całe sterowanie. Nadal mam te same błędy. Ale co najlepsze jak odepne wtyczkę od EGR to tych błędów nie ma tylko wywala od samego EGR. Nie wiem czy ten silniczek trzeba zmieniać czy jak bo ogólnie pracuje on normalnie. Zastanawiam się czy coś się nie zdupczylo w samej pokrywie EGR bo tam jakiś czujnik jeszcze jest. Jak ew zmierzyć ten silnik? Oporność?