Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

silnik jednofazowy 3 przewody zmiana kierunku

07 Mar 2016 12:47 4128 35
  • Poziom 12  
    Witam,posiadam silnik z hydroforu JY1000 .Chciałbym w nim zmienić kierunek obrotów,ale z silnika wychodzi tylko 3 przewody.
    silnik jednofazowy 3 przewody zmiana kierunku silnik jednofazowy 3 przewody zmiana kierunku
  • Poziom 12  
    Z silnika(ze stojanu ) tak jak na foto wychodzi wspólnie żółty z zielonym i drugim otworem brązowy.
  • Poziom 12  
    Żółty z zielonym idzie od wtyczki(220v) i jest przykręcony do uziemienia(korpusu) silnika.I nie wchodzi on do silnika -stojanu
    silnik jednofazowy 3 przewody zmiana kierunku
  • Poziom 12  
    Trochę rozjaśniło .Rozbiorę silnik i wtedy napiszę.
  • Poziom 27  
    Poczytaj pierwsze sobie TUTAJ. Jeśli zdecydujesz, że dasz rady (trzeba będzie wszystko porozpinać) to spróbujemy dalej
  • Poziom 34  
    Witam.
    Nie rozbieraj silnika! Wszystko masz na wierzchu, kondensator też. Robisz tylko zmianę w podpięciu pod deklem.
  • Poziom 12  
    Akurat tu brak info o wychodzących 3 przewodach, tylko 4. A u mnie są 3 czyli jak w poprzednim linku który wkleiłeś .

    Dodano po 3 [minuty]:

    KMal napisał:
    Witam.
    Nie rozbieraj silnika! Wszystko masz na wierzchu, kondensator też. Robisz tylko zmianę w podpięciu pod deklem.

    Chyba jednak nie.Jeżeli uzwojenia są innej grubości to silnik sie szybko spali(banajmniej tak wyczytałem z tametgo tematu)
  • Poziom 34  
    Cała filozofia.
    Kieruj się własnym rysunkiem, bo jest dobry.

    silnik jednofazowy 3 przewody zmiana kierunku
  • Poziom 12  
    KMal napisał:
    Cała filozofia.
    Kieruj się własnym rysunkiem, bo jest dobry.

    silnik jednofazowy 3 przewody zmiana kierunku

    A nie będzie to czasem tak że po takiej zmianie silnik będzie pracował na tym rozruchowym(pomocniczym) uzwojeniu ?
  • Poziom 34  
    Dla pewności zmierz oporność tych uzwojeń. Jeżeli są wyraźnie różne, to wtedy dopiero ingeruj w środek silnika.
  • Poziom 27  
    KMal napisał:
    Cała filozofia.
    Kieruj się własnym rysunkiem, bo jest dobry.

    Dobry jest dla silników, w których producent przewidział zmianę kierunku obrotów i obydwa uzwojenia są jednakowe. W tym silniku od pompy (jest on do bólu oszczędny, jeśli chodzi o materiały) uzwojenie rozruchowe może być cieńsze i w przypadku takiego podłączenia silnik się spali. Trzeba niestety rozpiąć go w środku i wyprowadzić dodatkowy przewód
  • Poziom 34  
    Kolego @bubek2500, zmiana kierunku wirowania tego silnika prosta nie będzie. Sposób kolegi @KMal, jest w tym przypadku błędny. Jeżeli stojan jest symetryczny to można go obrócić, jeśli nie to tylko przełączenie wyprowadzeń na czołach uzwojeń, o ile będzie taka możliwość.
  • Poziom 25  
    bubek2500 napisał:
    Chciałbym w nim zmienić kierunek obrotów,ale z silnika wychodzi tylko 3 przewody.

    Nie można zmienić kieruneku obrotów :!:
  • Poziom 43  
    jharlan napisał:
    Nie można zmienić kieruneku obrotów
    Jesteś tego pewien ?Bo zanim to się stwierdzi, warto by poprosić Autora, o zmierzenie rezystancji uzwojeń. Jeżeli jest ona TAKA SAMA dla obu, zmiana kierunku wirowania jest banalnie prosta.
  • Poziom 12  
    zmierze rezystancje,ale proszę mi powiedziec który jest wspólny, wyprowadzenia są oznaczone W2U2-zielony U1-zółty V1W1-czerwony

    Dodano po 9 [minuty]:

    Dobra sam doszedłem że chyba zielony jest wspólny to tak miedzy zielonym a żółtym 13,7 ,a miedzy zielonym a czerwonym 8,5
  • Poziom 25  
    bubek2500 napisał:
    miedzy zielonym a żółtym 13,7 ,a miedzy zielonym a czerwonym 8,5

    jharlan napisał:
    Nie można zmienić kieruneku obrotów
  • Poziom 12  
    jharlan napisał:
    Nie można zmienić kieruneku obrotów
    [/quote]
    Całkowicie? Czy jest szansa że stojan jest symetryczny ? lub wyprowadzić ten czwarty przewód ?
  • Poziom 25  
    bubek2500 napisał:
    Czy jest szansa że stojan jest symetryczny

    Nie
    Uzwojenie pomocnicze ma większą liczbę zwojów wykonaną cieńkim drutem dlatego będzie miało większą rezystancję.
    bubek2500 napisał:
    miedzy zielonym a żółtym 13,7

    bubek2500 napisał:
    miedzy zielonym a czerwonym 8,5


    bubek2500 napisał:
    Czy jest szansa..................wyprowadzić ten czwarty przewód

    Jest.
  • Poziom 12  
    Ok. Jutro rozbiore ten silnik i zobacze swoim nie fachowym okiem. Proszę o podpowiedź osób którzy się tym zajmują na co dzień jak to wygląda w praktyce ?
  • Poziom 12  
    jesion40 napisał:
    Tak dla zaspokojenia ciekawości - jak duży prąd płynie przez uzwojenie pomocnicze? Jaka jest moc? Pytam, bo rozumiem, że rozwiązaniem mogłoby być podłączenie odwróconego napięcia?

    Wydaję mi się że w pierwszym poście na pierwszym zdjęciu wszystko jest napisane,jeżeli nie to nie wiem czy jestem w stanie coś więcej powiedzieć.
  • Poziom 27  
    bubek2500 napisał:
    jesion40 napisał:
    Tak dla zaspokojenia ciekawości - jak duży prąd płynie przez uzwojenie pomocnicze? Jaka jest moc? Pytam, bo rozumiem, że rozwiązaniem mogłoby być podłączenie odwróconego napięcia?

    Wydaję mi się że w pierwszym poście na pierwszym zdjęciu wszystko jest napisane,jeżeli nie to nie wiem czy jestem w stanie coś więcej powiedzieć.
    Bo też niekoniecznie do Kolegi było to pytanie skierowane. Tam podany jest prąd i moc całego silnika, mnie chodzi o parametry dla samego uzwojenia pomocniczego. Oczywiście gdyby Kolega zmierzył ten prąd, to byłby to krok w stronę odpowiedzi na to pytanie, ale zakładam, że jest to wartość typowa, którą Koledzy znający się dobrze na takich silnikach będą w stanie ją oszacować bez pomiarów.
  • Poziom 34  
    jesion40 napisał:
    Oczywiście gdyby Kolega zmierzył ten prąd, to byłby to krok w stronę odpowiedzi na to pytanie, ale zakładam, że jest to wartość typowa, którą Koledzy znający się dobrze na takich silnikach będą w stanie ją oszacować bez pomiarów.

    Koledzy, którzy się znają na tych silnikach dobrze wiedzą, że uzwojenie pomocnicze nie może pracować jako robocze więc i szacować nic nie będą.
  • Poziom 27  
    krzysiek7 napisał:
    jesion40 napisał:
    Oczywiście gdyby Kolega zmierzył ten prąd, to byłby to krok w stronę odpowiedzi na to pytanie, ale zakładam, że jest to wartość typowa, którą Koledzy znający się dobrze na takich silnikach będą w stanie ją oszacować bez pomiarów.

    Koledzy, którzy się znają na tych silnikach dobrze wiedzą, że uzwojenie pomocnicze nie może pracować jako robocze więc i szacować nic nie będą.
    A co to ma do rzeczy? Skąd pomysł o użyciu uzwojenia pomocniczego jako roboczego. Ja gdzieś coś takiego napisałem?
  • Poziom 34  
    jesion40 napisał:
    Skąd pomysł o użyciu uzwojenia pomocniczego jako roboczego. Ja gdzieś coś takiego napisałem?

    Więc do czego potrzebny Ci prąd uzwojenia pomocniczego?
    jesion40 napisał:
    jak duży prąd płynie przez uzwojenie pomocnicze? Jaka jest moc? Pytam, bo rozumiem, że rozwiązaniem mogłoby być podłączenie odwróconego napięcia?

    Co to jest odwrócone napięcie?
  • Poziom 27  
    Zastanawiam się nad podaniem na uzwojenie pomocnicze napięcia odwróconego na transformatorze 1:1. Gdyby prąd uzwojenia pomocniczego był niewielki, to mogłoby to być rozwiązanie w przypadkach, gdy dostęp do uzwojeń jest utrudniony. Dodatkowo pewnie można by zmieniając napięcie zmieniać parametry silnika?
  • Poziom 25  
    jesion40 napisał:
    Zastanawiam się nad podaniem na uzwojenie pomocnicze napięcia odwróconego na transformatorze 1:1. Gdyby prąd uzwojenia pomocniczego był niewielki, to mogłoby to być rozwiązanie w przypadkach, gdy dostęp do uzwojeń jest utrudniony. Dodatkowo pewnie można by zmieniając napięcie zmieniać parametry silnika?

    Od bajek to byli Bracia Grim i Konopnicka :!: