Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Pilarka Partner p350s wycieka olej

07 Mar 2016 19:59 3336 16
  • Poziom 8  
    Witam! Od 2 lat posiadam w/w pilarke której używam okazjonalnie do cięcia drewna do kominka. Problem pojawił się wczoraj gdy przy standardowym dolewaniu oleju smarującego łańcuch pojawiła sie momentalnie plama oleju. Wyglądało tak jak by cały wlany olej wyciekł na ziemie. Prosze o pomoc w naprawie, instrucje jak ją bezpiecznie rozebrać by dostać się do pompy oleju i zbiornika. Olej którego używam to zielony "olej do pił" od momentu zakupu. Z góry dziękuje za pomoc
  • Poziom 16  
    A może byś napisał w którym miejscu wylatuje a najlepiej cyknął zdjęcie
  • Poziom 8  
    Na zdjeciu jest widoczny przewód, domyślam się,że doprowadza olej do pompy, i gdzieś po drodze jest fitr. Sam wyciek pochodzi gdzieś pod tym plastikiem skąd wychodzi przewód.
  • Poziom 16  
    Stawiam na ten wężyk,może pęknięty może wlot uszkodzony jakby nie było musisz się do niego dostać.Jak leży rozkręcić,pokrywe prowadnice i dostać się tam i zlokalizować wyciek.
  • Poziom 8  
    Jak pisalem w 1 poście, przydała by się instrukcja,jak się zabrać do rozebrania jej i przedewszystkim kolejności. Nigdy nie rozbierałem tej pilarki na części pierwsze i nie mam pojecia jak podejść do tematu. Co do wężyka, wg mnie jest ok, gdyż olej wycieka w ciągu kilku sekund (ok.150ml) a przekrój przewodu nie pozwoliłby na tak szybki wypływ. Prześlę zdjęcia, jak wygląda po zdjęciu hamulca i prowadnicy.
  • Poziom 8  
    Problem rozwiązany: filtr oleju poluzował się. Natomiast pojawia się inna usterka, po uruchomieniu piła pracuje dobrze po czym dławi się i gaśnie, po ponownym uruchomieniu pracuje na wolnych obrotach i gaśnie po dodaniu gazu. Czasem jest tak,że pracuje normalnie ale co raz częściej gaśnie, jak tylko złapie temperature. Filtr powietrza ok, paliwo ok, iskra jest, nie wiem gdzie szukać odpowietrznika zbiornika. Prosze o pomoc
  • Poziom 8  
    Witam, poczynione dalsze kroki w celu znalezienia usterki, która się pogłebiła ,gdyż pilarka nie odpala: czyszczenie gaźnika (membrany całe nie sparciałe, wymienione sitko z racji zanieczyszeń, w środku gaźnik czyściuteńki), wymyty układ zasilania paliwem (w pompce pojawiało sie co raz mniej paliwa,więcej powietrza), świeca zalana, czuć paliwo w tłumiku, po jego ściagnieciu i próbie odpalenia silnik ZAPALA, po ponownym założeniu nic... Ktoś wie gdzie leży problem?
  • Poziom 1  
  • Poziom 8  
    ok, da się sprawdzić wizualnie po zdjęciu tłumika? Czy jest koniecznośc rozbierania silnika?
  • Poziom 11  
    A gaźnik dobrze wyregulowany?

    Cytat:
    ok, da się sprawdzić wizualnie po zdjęciu tłumika? Czy jest koniecznośc rozbierania silnika?
    tylko rozbiórka
  • Poziom 16  
    Sprawdź po oporze linki rozrusznika, (puść pilarkę trzymając tylko za linkę rozrusznika, obserwuj jak szybko opada), odkręcając tłumik przez okno wydechowe można sprawdzić stan tłoka, często silnik który nie odpala ma przytarty tłok z każdej strony.
    Rozkręcając pilarkę musisz wiedzieć, że jeśli tłok i cylinder będzie w dobrym stanie będziesz potrzebował nowych uszczelniaczy oraz pasty odpornej na olej i paliwo do ponownego jej złożenia.
  • Poziom 8  
    Gaźnik nie byl regulowany od nowości (ok. 2 lata), jeśli chodzi o tłok widać po zdjęciu tłumika regularne rysy (prążkowania) na całej długości, jak uda się zrobić ostre zdjęcie to zamieszcze. Wymieniłem dziś świece , przy pròbie odpalenia odzywa sie na moment i gaśnie, jakby wypalila dawke paliwa po procedurze startu na zimnym silniku, po dalszych próbach świeca mokra od paliwa..... Pytanie czy mozna kupić albo dorobić klucz do regulacji gaźnika. Pozornie nawet niewielkie ślady na tłoku (przytarcie) uniemożliwiło by równa prace?
  • Poziom 11  
    Co do regulacji gaźnika to wykręcasz te dwie śrubki do regulacji i brzeszczotem nacinasz je w poprzek na łepku aby zrobiło się miejsce na płaski śrubokręt i tyle.
    I możesz już regulować gaźnik śrubokrętem
  • Poziom 8  
    ignacent napisał:
    Co do regulacji gaźnika to wykręcasz te dwie śrubki do regulacji i brzeszczotem nacinasz je w poprzek na łepku aby zrobiło się miejsce na płaski śrubokręt i tyle.
    I możesz już regulować gaźnik śrubokrętem


    Tylko czym je wykręcić? Próbowałem modyfikować nasadkę by utworzyła kształt D (mniej więcej takie tam są sruby) ale nie pasuję. Zauważyłem niewielką plamę/rysę wzdłuż tłoka o długości ok 5mm, to wskazywać może na zatarcie?
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    ignacent napisał:
    brzeszczotem nacinasz je w poprzek na łepku aby zrobiło się miejsce na płaski śrubokręt i tyle.
    I możesz już regulować gaźnik śrubokrętem

    Kolega chce psuć czy naprawiać?
    Ja polecam dobrać odpowiedniej średnicy długi kołek plastikowy by na śrubę regulacyjna nachodził na ścisk i po przekręceniu kręcił śrubę regulacyjną u mnie taki patent zdaje egzamin a gdy kołek się wyrobi można zmienić na drugi.
    Obcinasz końce jak na rysunku nasadzasz ścisło i regulujesz o ile masz pojęcie o tym.
    Pilarka Partner p350s wycieka olej
    Jak będziesz słuchał się znawców, piłował śruby na kwadratowo albo na śrubokręt to pozostaje życzyć powodzenia...
    Gdy popsujesz śruby popsujesz frez nie wyregulujesz już gaźnika ani kluczem ani kołkiem plastikowym.

    Powiem tak jeśli sprawdzisz czy jest iskra wlejesz strzykawką kilka ml paliwa przez świece na tłok i będziesz próbował zapalić pilarkę i nie zaskoczy na chwile a świeca będzie dalej mokra to brak ciśnienia w cylindrze (brak kompresji zużyty przytarty cylinder z tłokiem).
    Jeśli pilarka zaskakuje i odpala po wlaniu małej dawki paliwa znaczy że ciśnienie w cylindrze jest wystarczające by zapalić paliwo, przyczyny szukaj w układzie zasilania czyli w dwusuwie sprawdzić szczelność skrzyni korbowej oraz wszystkich połączeń, cały gaźnik do czyszczenia regulacji.
  • Poziom 11  
    Jakoś kolego zrobiłem tak jak pisałem wyżej w swoim Partnerze jakieś trzy lata temu i nic nie popsułem, wszystko działa jak potrzeba nie trzeba używać kołków rozporowych - wystarczy troszkę zdolności manualnych.
    Jak używasz kołków to twoja sprawa - ja poradziłem sobie inaczej - pamiętaj każdy sposób który działa jest dobry więc nie krytykuj.
  • Poziom 8  
    Witam! Problemy związane z pilarka zostały rozwiązane. 1 wyciek oleju, winowajcą okazał się poluzowany wężyk od pompy (filtra) oleju smarującego, 2 problem z pracą silnika wynikał z uszkodzonego gwintu mocowania świecy, gdy wykręcałem świece zauważyłem uszkodzenie gwintu, kolejnie opiłek spowodował rysy na cylindrze oraz tłoku.
    W podsumowaniu, jeśli chcesz zrobić porządki na działce, masz do pocięcia drewno o max 40cm średnicy bądź też wykonujesz doraźne prace przy użyciu pilarki to ten model polecam. Pilarka tania w zakupie jak i eksploatacji, ważne by dbać o ostry łańcuch, czyste paliwo oraz olej. Myślę nad zakupem pilarki o nieco większej mocy, gdyż do prac, które zdarza mi się wykonać Partner p350s jest po prostu za słaby.