Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

man tgs 440 ciężko wchodzą biegi

expert30 07 Mar 2016 21:07 2541 28
  • #1 07 Mar 2016 21:07
    expert30
    Poziom 5  

    man tgs 440 2009r. manualna skrzynia ciężko wchodzą biegi i raz przełącza półbiegi a raz nie po skalibrowaniu sprzęgła jest dobrze przez dwa dni i to samo :cry:

    1 28
  • #2 08 Mar 2016 09:18
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    To w takim razie pasowałoby wyjąć skrzynię i zajrzeć do tego sprzęgła.

    0
  • #3 08 Mar 2016 10:00
    expert30
    Poziom 5  

    Teraz to po przejechaniu paru kilometrów zaczynają już ciężko wchodzić. myślisz że to będzie wina sprzęgła?

    0
  • #4 08 Mar 2016 10:51
    svavecone
    Poziom 25  

    Jak sa zgrzyty podczas zmiany biegow to zagladac w sprzeglo , jezeli jest cisza podczas zmiany to szukac w mechanizmie zmiany lub ...samej skrzyni :/
    Lecz rzadko zdarza sie aby zarowno wszystkie biegi jak i polowki czy wysoka /niska zepsuly sie mechanicznie ...naraz . Moze problem z pneumatyka :/
    Sprzeglo latwo sprawdzic poprzez obserwacje predkosci walu wejsciowego do skrzyni poprzez komputer diagnostyczny . Powodzenia w szukaniu usterki.
    ( Zajrzyj tez do oleju , czasami jego stan moze wiele wskazac ;) )

    0
  • #5 08 Mar 2016 11:03
    expert30
    Poziom 5  

    Nie ma zgrzytów czy wchodzą ciężko czy lekko.tylko czemu po kalibracji sprzęgła jest przez jakiś czas dobrze

    0
  • #6 08 Mar 2016 19:32
    darfur5
    Poziom 30  

    Może widelec wyciskający sprzęgła ma luz.Kalibracja pomogła na chwilę,i droga pracy siłownika znowu wraca poza zakres.

    0
  • #7 08 Mar 2016 22:05
    expert30
    Poziom 5  

    dzisiaj wywaliłem skrzynie. tarcz 7.5mm,łożysko szumi i sypie opiłkami to i tak za długo by nie wytrzymało. winowajca znaleziony jak złoże to dam znać czy jest ok.

    0
  • #8 27 Mar 2016 23:02
    expert30
    Poziom 5  

    sprzęgło wymieniłem na nowe komplet i rozczarowanie na drugi dzień po wymianie znowu to samo :cry: dopiero po wymianie wysprzęglika jest wszystko ok. dzięki wszystkim za zainteresowanie

    0
  • #9 31 Mar 2016 18:12
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Witam
    Też mam podobny problem z tga 440 wyświetla się uszkodzony comfort shift oraz błąd ffr 3301-10 może ktoś miał podobny przypadek, nie działają półbiegi i wspomaganie biegów, kalibracja pomaga na dosłownie jedno wciśnięcie pedału wtedy półbieg przerzuci po ponownym wciśnięciu już nie działa.

    1
  • #10 31 Mar 2016 19:47
    klika60
    Poziom 15  

    Do sprawdzenia wiązka na skrzynie

    0
  • #11 31 Mar 2016 20:42
    TomasAGC
    Poziom 16  

    Ktoś podobno wiązkę już wcześniej sprawdzał, ale dzięki za podpowiedz.

    0
  • #12 01 Kwi 2016 11:49
    svavecone
    Poziom 25  

    FFR 3301 to jest zwiazane ze wspomaganiem sprzegla . Jest to zaworek z przodu pod "maska" ktory podaje powietrze do modulu pedalu sprzegla ....tam szukaj usterki :) .

    0
  • #13 03 Kwi 2016 16:22
    expert30
    Poziom 5  

    Czujnik drogi sprzęgła odpowiedzialny jest za pół biegi jeżeli ci nie przełącza i za wspomaganie też

    0
  • #14 03 Kwi 2016 20:28
    darfur5
    Poziom 30  

    Czujnik drogi jest odpowiedzialny nie tylko za połówki i wspomaganie ale za całość pracy sprzęgła z komfort sheeftem na czele .

    1
  • #15 03 Kwi 2016 21:14
    expert30
    Poziom 5  

    No to może temu czujnikowi byś musiał się przyjrzeć

    0
  • #16 04 Kwi 2016 14:21
    svavecone
    Poziom 25  

    Nie mylic czujnika z zaworem ! FFR 3301 ... to blad zaworu serwo-wspomagania sprzegla ,ktory jest pod "maska" .

    1
  • #17 04 Kwi 2016 19:59
    darfur5
    Poziom 30  

    Może trzeba zajrzeć tematowi od D.. strony tak jak sugeruje svavecone i zająć się pneumatyką. Przede wszystkim uszczelnić ubytki powietrza, następnie zaworami zasilającymi i sterującymi skrzynią biegów.

    0
  • Pomocny post
    #18 05 Kwi 2016 22:53
    Stary Brat
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Czujnik położenia sprzęgła odpowiada za przełącznie połówek i uruchomiania wspomagania włączenia biegów. Trzeba sprawdzić jakimkolwiek urządzeniem diagnostycznym położenie tego czujnika i ewentualnie skalibrować. O tym pisze "darfur5" tylko nazywa go "czujnikiem drogi" - chodzi tu o drogę ruchu wysprzęglika. A taką właśnie ma nazwę serwisową.

    2
  • #19 07 Paź 2018 11:27
    wit-trans
    Poziom 10  

    U mnie skrzynia sterowana linkami , błędów żadnych nie zapala , Problem taki że w mieście w korku (częsta zmiana biegów) nagle ciężko włożyć bieg, lewarek twardy i wszystko idzie przez siłę, za chwilę jest dobrze i biegi wchodzą leciutko ,bez problemowo, i sytuacja od pewnego czasu się powtarza cały czas, może ktoś miał podobny przypadek, to jest MAN TGX 2010, skrzynia ZF16S2220 MANUAL

    0
  • #20 07 Paź 2018 13:35
    darfur5
    Poziom 30  

    wit-trans napisał:
    U mnie skrzynia sterowana linkami , błędów żadnych nie zapala , Problem taki że w mieście w korku (częsta zmiana biegów) nagle ciężko włożyć bieg, lewarek twardy i wszystko idzie przez siłę, za chwilę jest dobrze i biegi wchodzą leciutko ,bez problemowo, i sytuacja od pewnego czasu się powtarza cały czas, może ktoś miał podobny przypadek, to jest MAN TGX 2010, skrzynia ZF16S2220 MANUAL
    A jak zachowuje się pedał sprzęgła ?

    0
  • #21 07 Paź 2018 15:28
    wit-trans
    Poziom 10  

    Jak sprawdzam na postoju to pedał pracuje normalnie, (tam około 250 tys temu był zamontowany nowy zestaw sprzęgła wraz kpl naprawczym łapy), ale kierowca mówi że ma wrażenie że pedał jest normalny ale mu nie do końca wysprzęgla (jak są problemy z biegami), układ był odpowietrzany ale powietrza nie było.

    0
  • #22 07 Paź 2018 16:08
    darfur5
    Poziom 30  

    Sprawdź jakie jest ciśnienie powietrza w obwodzie nr. 3 w momencie gdy biegi i sprzęgło źle się zachowują . Być może jest zbyt małe ciśnienie w tym obwodzie .

    0
  • #24 08 Paź 2018 20:17
    klika60
    Poziom 15  

    Obwód numer 3 zasila hamulec ręczny w koniu i zasilanie naczepy, obwód numer 4 do sprawdzenia, zasila kabinę i skrzynie

    0
  • #25 08 Paź 2018 20:37
    wit-trans
    Poziom 10  

    4 obwodów to nie pokazuje, na postoju pokazuje obw. 1 - 11 atmosfer, obw. 2 tez 11,2 a w 3 - 8,2

    0
  • #26 08 Paź 2018 22:47
    darfur5
    Poziom 30  

    Obwód 3 powinien mieć w granicach 8,5 bar.Zwróć uwagę na wszelkie nieszczelności układu pneumatycznego , być może kompresor nie jest w stanie uzupełnić ciśnienia.

    0
  • #27 08 Paź 2018 23:18
    kakibara
    Poziom 28  

    Mogą być dwie linki do wymiany szara i czarna plus wzorowe ich ułożenie wzdłuż ramy i zamontowane w odpowiednich miejscach.
    Plus jeżeli jesteś odpowietrzenia można było by skalibrowac sprzęgło w zakładce bez wymiany.

    0
  • #28 08 Paź 2018 23:25
    darfur5
    Poziom 30  

    Tak , masz rację są nawet oznaczone miejsca ich zamocowania.No i kalibracja nie zaszkodzi a pomorze.

    0
  • #29 29 Paź 2018 16:42
    wit-trans
    Poziom 10  

    Udało mi się zdiagnozować problem, jest zanik powietrza na krótkim odcinku od mechatronika do siłownika Servoschift, jak jest powietrze to jest dobrze jak przestaje mechatronik puszczać to wtedy ciężko włączyć bieg, Czyli mechatronik do wymiany, ja jednak go pominąłem i jest ok.

    0