Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Kocioł A Podgrzewacz Przepływowy - Kwestie Związane Z Poborem Prądu

Kaasiaa09 07 Mar 2016 21:57 1128 10
    Kaasiaa09
    Level 2  
    Witam serdecznie,

Obecnie posiadam przepływowy podgrzewacz wody, którego moce energetyczne wyglądają jak poniżej:

1 MPa (10 bar)
    220 V - 240V
    6,0 kW 220V
    6,6 kW 230V
    7,2 kW 240V

Czy jest jakakolwiek możliwość aby przy podobnych mocach poboru prądu zainstalować jakikolwiek kocioł lub innego rodzaju urządzenie, które grzałoby zarówno c.w.u jak i c.o?
    Wiem, że zadanie nie jest łatwe ale niestety w grę wchodzą raczej podgrzewacze elektryczne, lecz niestety możliwości czerpania prądu również są ograniczone.

Z góry dziękuję za pomoc i podpowiedź
    Pozdrawiam
    Katarzyna

PS. Mam nadzieję, że umiejscowienie wątku na forum jest w porządku. Jeśli nie to proszę o wyrozumiałość, jestem początkującą forumowiczką :-)
    wik12
    Level 14  
    Tak jest - należy zakupić kocioł który pracuje na niskim ciśnieniu (chyba że obecny pracuje), c.o. z zbiornikiem przeponowym (w celu uzyskania pewnego ciśnienia- około 2atm.), i zainstalować bojler do c.w.u. Wydajność zależy od kubatury mieszkania, tego przy elektryce nie "przeskoczymy",(7,2kw powinno wystarczyć na 60m2 mieszkania).
    Lepszym rozwiązaniem dla małych mieszkań jest duży dwu-płaszczowy bojler z zamontowanymi dwoma grzałkami o łącznej mocy 8kw i obieg wykonany z płaszcza wodnego.
    Można zakupić elektryczny piec c.o.
    Lecz moim zdaniem najlepiej mały bojler z grzałką 1kw, i elektryczne grzejniki komutatorowe. Sprawdzi się najlepiej, musząc grzać prądem.
    Jeśli masz możliwość to polecam również elektryczne ogrzewanie podłogowe.
    bartek_p
    Level 31  
    W zasadzie pierwszy link z Google. Trochę fatygi.
    Nie wiemy czy masz już zainstalowane grzejniki wodne i instalację.
    Kaasiaa09
    Level 2