Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Romet OGAR 205 - przekrencony gwint od swiecy

damian_d 22 Jun 2005 15:45 4032 11
  • #1
    damian_d
    Level 13  
    Co zrobic w przypadku przekręcenia gwintu od świecy??
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Helpful post
    #2
    piotrsta
    Level 22  
    Znajdź pierwszy lepszy warsztat ślusarski i niech tokarz Ci dotoczy tulejkę na wymiar świecy a głowicę przegwintuje na większy rozmiar. Każdy tokarz będzie wiedział o co chodzi więc nie musisz za dużo mu tłumaczyć. Zrobi Ci to za przysłowiową flaszkę. Musisz tylko pamiętać żeby zabrać ze sobą głowicę. Pozdrawiam
  • Helpful post
    #3
    Tomek665
    Level 28  
    wymontować głowice, rozwiercić otwór na świecę wkręcić tulejkę z większym gwintem na "ciasno" i zrobić gwint w tulejce na świecę. Albo zanieść głowicę do tokarza to ci zrobi.
  • #4
    energy7
    Level 23  
    Człowieku nie opłaca się... Sam mam Ogara w garażu i takie rzeczy jak głowice to rzecz nabyta w okolicy, pełno jest tego na złomach u starych dziatków i można kupić za przyslowiowe 5 zł. A co sprawny gwint to sprawny.

    Najlepiej to wywiercić otówr w głowicy, wsadziś przegwintowaną w środku tulejkę i zagiąć kołnierze we wnątrz głowicy( od strony tłoka) i na zewnątrz.
  • #5
    Tomek665
    Level 28  
    jak kupisz dobrą głowicę za 5 a nawet za 10zet to jestem za. Ale ten dziwny numer z zaginanymi kołnieżami to odradzam (świeca może ci przestrzelić bak i jaja)
  • #6
    energy7
    Level 23  
    Nie pez przesady, a kołnierze są zaginane i zaklepywane nie wiem dokładnie w jaki sposób ale jest tak mozno zaciśnęta ta tuleja że nic jej nie rószy. A w Ogarze nie ma znowu takiego ciśnienia, ja mam gdzieś taka głowicę zrobioną do komara. Nic tego nie rusza a tulejka jest miedziana lub mosiężna....
  • #7
    damian_d
    Level 13  
    ok spoko dziex wszystkim
  • #8
    MakroSerwis
    Moderator of Cars
    Robiłem taki zabieg naście lat temu w poczciwej SHL, głowica była droga, więc została dorobiona tulejka z brązu o większej średnicy, nagwintowana i wkręcona w uprzednio przygotowaną głowicę, potem wystającu na dole kołnierzyk zacisnąłem na prasce hydraulicznej (ręcznej). Motocykl chodził jeszcze parę ładnych lat dobrze.
    Sądzę jednak, że rometoska głowica jest jeszcze do zdobycia i nie trzeba się bawić w takie rzeczy.
  • #9
    Tombou
    Level 14  
    pewnie ze jest do zdobycia,raczej bez problemu,chociażby tutaj.-http://www.kemot.pl/simson.php?kemotSESSID=1614aa34bff91d3daea5f5b13e651252&kemotSESSID=1614aa34bff91d3daea5f5b13e651252
  • #10
    Adam700
    Level 22  
    ja dalem glowice od dwusuwa jednemu kolesiowi co ma tokarnie.rozwiercil otwor nagwintowal go, wstawil dotoczona i nagwintowana z obu stron tuleje, uszczlnil hermetykiem i jest ok.10zl kosztowalo
  • Helpful post
    #11
    energy7
    Level 23  
    Znam jeszcze jeden sposób, ale ine wiem czy w ogarze wyjdzie, ja w swojej SHLce M17 175ccm mam w jednej głowicy wkręconą siewiecę chyba M16 tzn taką ze starej syrenki. Tylko oczywiście gwint był rozwiercony na większy
  • #12
    damian_d
    Level 13  
    Ok kupilem nowa glowice a w starej tulejke wstawilem na zapas TEMAT ZAMKNIĘTY