Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus MK1 - Po dodaniu mocniej gazu przełącza na benzynę

mzuber 08 Mar 2016 20:31 1473 13
  • #1 08 Mar 2016 20:31
    mzuber
    Poziom 13  

    Fakty:
    - reduktor kme silver
    - wtryski zamienione na używane valtek 3ohm - wyczyszczone i sprawdzone cewki
    - wcześniejsze matrix HD344 padły
    - wymienione filterki
    - ciśnienie ustawione na 1,15 bara
    - po auto-konfiguracji parametry: nachylenie -6, przesunięcie 1,7

    Niby wszystko ok. Auto jedzie na LPG jednak po mocniejszym wciśnięciu
    pedału gazu przechodzi na benzynę. Potem spokojnie jadąc znowu przełącza
    na LPG. Ruszając ze skrzyżowania taki sam objaw. Na biegu jałowym
    jak dam "depę" to ten sam objaw.

    Reduktor zasyfiony i nie daje rady ? Szczerze powiem nie chciało mi się rozkręcać.
    Czy takie mogą być objawy ? Ma gdzieś z rok czasu.
    DiegoG3 nie pokazuje błędów przy tych objawach - jakby reduktor nie wyrabiał to powinien to czujnik ciśnienia wykrywać i wywalać błąd - tak mi się się wydaje.
    Zaobserwowałem też, że jak przechodzi na benzynę to aplikacja traci połączenie z komputerem gazowym (tak jakby komp gazowy tracił zasilanie w momencie przejścia na benzynę) - tak chyba nie powinno być.

    0 13
  • #2 08 Mar 2016 21:06
    sebap
    Poziom 40  

    Pochwalisz się jaki to samochód?

    0
  • #3 19 Mar 2016 18:40
    sebap
    Poziom 40  

    Silver może być zasyfiony ale skoro traci połączenie w tym momencie to może coś ze sterownikiem? Mapsensor może bruździć też. Ale 99% obstawiam, że reduktor nie wyrabia ciśnieniowo.
    Poważnie wymieniłeś Matrixy na Valteki? I to jeszcze używane? Dla mnie szok. Wybór najgorszy z możliwych. Skok tłoczka oczywiście skalibrowałeś?

    0
  • #4 20 Mar 2016 09:34
    mzuber
    Poziom 13  

    Wymieniłem bo miałem pod ręką, a to dlatego że podczas czyszczenia zasyfionych matrixów cienka blaszka między cewkami a zaworkami mi się przerwała - fotka.
    Nie chcę już w niego za bardzo inwestować więc podłączyłem to co miałem.
    Bez tej blaszki listwa raczej nie będzie działać poprawnie, a zestaw naprawczy
    kilka gumek i blaszek za prawie dwie stówy to paranoja.

    Valteki (używane) wcześniej wyczyściłem, jednak skoku nie wyregulowałem. Do tego potrzebny zdaje się czujnik zegarowy (mikrometr) którego nie mam i wiedza jak ustawić. Ja założyłem że nie są za bardzo rozregulowane i komp od benzyny
    sobie poradzi jak nie są graniczne wartości przekroczone.
    Masz jakąś instrukcję jak trzeba ustawić valteki ? Muszę to zrobić żeby zaworów
    w silniku nie powypalało.

    Zasyfiony reduktor wyczyściłem, ale jeszcze nie przetestowałem bo po skręcaniu kabelek przy okazji się urwał od czujnika i jeszcze nie przylutowałem.
    To najprawdopodobniej reduktor bo był strasznie zasyfiony - fotki.

    0
  • #6 20 Mar 2016 09:58
    mzuber
    Poziom 13  

    Zrobiłem przejściówkę od matrixa do valteków. Czy złączki które mam przerobione do valteków będą pasowały do regfastów ?

    Możesz podać link (np. allegro) do wtryskiwaczy, może rozważę zakup, bo tych niebieskich jest chyba też kilka rodzajów. Czy zaproponowane wtryskiwacze też się ustawia czy są bezobsługowe jak matrixy ?

    0
  • #7 20 Mar 2016 10:08
    sebap
    Poziom 40  

    Wtyczki identyczne jak Valteków, nic się w nich nie ustawia http://www.phjacus.pl/Y16-Listwa-DREAM-4-z-czujnikiem-FAST-OMVL-4-p779.html .
    Montuj nie cewkami w dół tylko dyszami w dół. Nie wiem jakie dysze będziesz potrzebował. Widzę, że w zestawie nie ma a od Valteków nie pasują. Musisz dokupić ale są 1,5mm i trzeba będzie wiercić http://www.phjacus.pl/97-Dysza-kalibracyjna-listwy-REG-OMVL-Dream-15mm-p283.html .
    Na przelot np. 2,1 wiercisz wiertłem 2,0.

    0
  • #8 20 Mar 2016 10:30
    mzuber
    Poziom 13  

    A od valteków albo matrixów gwint nie będzie pasować ? Mam gotowe powiercone dysze 2,1 przy starych matrixach i drugie przy starych valtekach.

    Czy cewki w regfastach można przekręcić o 180 st. i nic się nie rozreguluje rozkręcając je do przełożenia. Bo na fotce w sklepie wygląda jakby dysze były z tej samej strony co podłączenia cewek, a to utrudni znacznie podłączenie złączek elektrycznych do cewek gdy zamontuje się dyszami w dół. Chyba że te zaznaczone to nie dysze - fotka. W rękach tego nie miałem a z fotek to mało co widać.

    0
  • #9 20 Mar 2016 10:42
    ociz
    Moderator Samochody

    Cewki można przekręcać, wystarczy zdjąć zatrzaśnięty plastik na górze. No i montaż tak jak stoi na fotce, a nie żadne dyszami w dół.

    mzuber napisał:
    komp od benzyny
    sobie poradzi jak nie są graniczne wartości przekroczone

    Poradzi sobie częściowo ze złą regulacją np, ale nie z różnymi wydatkami pomiędzy wtryskiwaczami.

    0
  • #10 20 Mar 2016 11:02
    sebap
    Poziom 40  

    Gwint nie będzie pasował. Wystarczy, że spojrzysz i stwierdzisz, że jest całkowicie inna dysza.

    ociz napisał:
    No i montaż tak jak stoi na fotce, a nie żadne dyszami w dół.

    Oczywiście tak. To miałem na myśli ale napisałem odwrotnie.

    0
  • #11 24 Mar 2016 16:56
    mzuber
    Poziom 13  

    Odpuściłem sobie regulację valteków i zamontowałem regfast'y jak radziliście. Załączam fotki montażu.

    Cewki powinny być idealnie w pionie ? Bo chyba lekko do przodu są pochylone.
    No i druga sprawa: wężyki różnią się w długości +/- 2-3 cm - najdłuższy do 4 cylindra. Musiałem poskracać bo króćce w kolektorze dziwnie zamontowane i się
    wężyki mocno zaginały. Różnice w długości wężyków mają duże znaczenie znaczenie ?

    0
  • #12 24 Mar 2016 17:24
    sebap
    Poziom 40  

    Długość wężyków ma marginalne znaczenie. W każdym razie powinny być jednakowej długości. Montaż jak najbardziej ok, to lekkie pochylenie nie będzie miało znaczenia.
    No ale napisz jak teraz silnik pracuje. Gdzie masz wpięty pomiar ciśnienia gazu bo za FFL jest bezpośrednio listwa wtryskowa a za FFL powinien być trójnik bo tam powinno być mierzone ciśnienie.
    No i nie wiem gdzie w tym aucie są wtryskiwacze benzynowe bo wkrętki od gazu powinny być jak najbliżej nich.

    0
  • #13 24 Mar 2016 20:20
    ociz
    Moderator Samochody

    sebap napisał:
    Gdzie masz wpięty pomiar ciśnienia gazu

    Przecież widać że na listwie.
    Tylko ten silikonowy (o ile dobrze widzę) wężyk spięty trytytką to nie jest dobry pomysł, ciśnienie gazu go rozsadzi.

    0
  • #14 24 Mar 2016 22:43
    mzuber
    Poziom 13  

    Wyczyszczony reduktor, nowe wtryski i nowe filtry - to silnik musi działać dobrze, i tak też jest. Nic się nie dzieje przy "depa", tylko te wtryski klekoczą, ale jak się trochę zabrudzą pewnie wszystko ucichnie.
    Co prawda jeszcze mapy nie zebrane żeby wszystko dopieścić, ale fotek sensorów nie dam bo was głowa rozboli :)
    Ciśnienie tym małym wężykiem silikonowym z trytytką, jak kolega ociz zauważył - fota. W matrixie miałem wężyk zwyczajnie nasadzony na rurkę nawet bez trytytki i ze 2 razy (na 2 lata) mi się zdarzyło że ciśnienie go zerwało z rurki.

    Skoro długość wężyków ma marginalne znaczenie to dlaczego powinny być równe ?

    I jeszcze jedno pytanie - trudne (odnośnie mapsensora kme ps-cc1 - motorola mpx4250dp). Na linii danych mapsensora jest opornik 1k (firmowo). Czy wstawiony opornik 1,1k zamiast 1k zakłamuje dane dla kompa gazu. Wyjaśniło by mi wiele gdyby ktoś podał jakie jest napięcie na linii danych mapsensora przy ciśnieniu 1 bar.

    0
  Szukaj w 5mln produktów