Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat B5 1.9 115KM AJM - Zrywa szarpie silnikiem

08 Mar 2016 21:44 4488 20
  • Poziom 12  
    Witam, mam Vw passata 2000 1.9 tdi 115 km AJM PD. Problem jest nastepujacy. ok 4 lat temu zatankowałem na Ukrainie, wyjeździłem ponad połowe zbiornika i zaczęło sie szarpanie silnikiem na wolnych obrotach przy 90 stopniach. i od 3 lat tak jest ciagle, podczas wyprzedzania tez czuc takie szarpniecie. Silnik pracuje na wolnych obrotach i podczas delikatnego obciazenia alternatora np. dosuwanie szyby elektrycznej silnik od razu zrywa, szarpnie, vag nie pokazuje żadnych błędów 15 min normalnie i nagle 3-4 szarpnięcia (tąpnięcia) od użytkownika. po wizycie od mechanika spadlo spalanie do 5,5-6. Wcześniej samochód spalał l ok 7 litrów Auto bylo u mechanika co zajmuje sie pompowtryskami, pompki sprawne wszystkie, uszczelnione wszystko jest ok, sam mechanik nie ma pojęcia co to może być. Przebieg 345 tys, a dzieje sie to juz jakieś 65 tys km
  • Poziom 35  
    Przydały by się jakieś logi, może coś się z nich wywróży, najlepiej komplet. W większości przypadków gdy mechanicy rozkładają ręce pompowtryski i ich zasilanie paliwem.

    Na początek popraw wtyczki na nich. Podoginaj wsuwki żeby ciaśniej siedziały.
  • Poziom 12  
    zrobione wsuwki wyczyszczone, ale dziwne jest to ze podczas delikatnego obciazenia silnika np alternatorem i dosuwaniem szyby silnik zerwie, i nie dzieje sie tak ciagle tylko np od czasu do czasu ale czesto. sam rozkladam rece bo wszystko sprawdzone. Elektromechanik mial zlecenie zmienic pompki na nowe lub po regeneracji, lecz stwierdizl ze wszystkie sa ok
  • Poziom 35  
    Opisz dokładniej to "zerwie". Samo czyszczenie nic nie da, muszą ciasno siedzeć na pinach. Poruszaj kabelkami i zobacz. Bez logów trudno będzie bo nikt nie ma auta przed sobą. Ciśnienie sprężania mierzyłeś, ciśnienie tandema , egr nie zatkany błotem?
  • Poziom 12  
    Panowie, GRUPA 013
    -1 cylinder 0,1
    -2 cylinder 0,1
    -3 cylinder 0.0
    -4 cylinder 0,
    GRUPA 018
    -1 cylinder 0
    -2 cylinder 0
    -3 cylinder 0
    -4 cylinder 0
    GRUPA 023
    -1 cylinder -10
    -2 cylinder -15
    -3 cylinder -9
    -4 cylinder -9
    Grupa Bip najbardziej mnie interesuje, czy to moze swiadczyc o slabej wydajonosci pompy tandemowej ?
  • Poziom 33  
    Wszystko w normie, ale miały być logi.
  • Poziom 12  
    z jakich grup zrobic logi ?
  • Poziom 21  
    Poprosiłbym jeszcze 004 ale statyczne i najlepiej jakby poszarpał w momencie logowania.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 33  
    belcho99 napisał:
    Szpec od wtrysków sprawdzał wtryski a po drodze mu nie wyszło, że głowica ma wybite gniazda? Przecież to AJM, nie możliwe żeby były nie uszkodzone....

    Załącz sobie na laptopie grupę 13 i przejedź się autem, pewnie w momencie szarpnięcia na którymś okienku będzie przelew +2,99 a po zatrzymaniu szybciutko wróci na +0,5


    I uważasz, że wytarte gniazdo PD to spowoduje? A w momencie ja jest OK to co, gniazdo się naprawia? Jak jest wytarte do tego stopnia, to stale jest źle a nie raz dobrze raz nie.
  • Poziom 35  
    Kolega belcho99 ma trochę racji, ale nie samo gniazdo a podkładka termiczna przepuszcza powietrze z komory. Miałem coś takiego tylko u mnie silnik na wolnych jakby kichał co jakiś czas, podczas jazdy nie było zauważalne, po 4 m-cach puściła na stałe, po wymianie uszczelniaczy już nic nie "kicha"

    Na początek najlepiej wrzuć logi, nie zapomnij o synchro angle w grupie 004.

    Możesz ewentualnie zdjąć czapkę i sprawdzić dokręcenie śrub dociskowych pompek (nie ciągnij za mocno bo lubią pękać), dodatkowo wyreguluj pompowtryskiwacze.

    Owszem słaba pompa daje BIP'y ujemne, zakładając że pompki nie są nowe i teoretycznie przy sprawnej pompie powinny siedzieć na + to przy słabej pójdą w - ale takie wartości nie dają powodu do niepokoju, ja wymieniłem pompę przy BIP'ach -25 choć nic dziwnego z autem się nie działo, teraz są na +10, dwie pompki mam stare i wcześniej miały w okolicy +20 teraz sięgają nawet do +60, pomogło trochę LIQUI MOLY DIESEL SPULLUNG, ale znów poszły do góry muszę znów go przeczyścić albo spróbować podobno agresywniejszego DIESEL RINIGER.

    Sprawdź bipy przy gorącym silniku i na wyższych obrotach.
  • Poziom 12  
    Panowie, przepraszam ze tak poźno mianowicie auto dzis wrocilo z zagranicy. Logi zrobione wrzuce wieczorem, auto jak szarpalo tak szarpie, czasem jest tak ze dam mu na 1800 obrotow na biegu jalowym i puszczam gaz on zgasnie potem kreci z minute zeby zapalic, podejrzenia mam cos do pompy tandemowej bipy podczas jazdy nawet po -48 ale tak jak mowilem logi wrzuce wieczorem. mianowicie w VAG 4.9 PL. bloki danych blok 3 wolne obrotych, linia lagodna prosta to normalna praca, natomiast wyskoki to jest wlasnie szarpanie na wolnych obrotach wrzucam zdj.
    \Passat B5 1.9 115KM AJM - Zrywa szarpie silnikiem
  • Poziom 12  
    Załączam logi dynamiczne gr 008. Widać dokladnie co sie dzieje , przy ok 1800-1900 obrotow przy obciazeniu na 4 biegu zaczyna szarpac , potem chwile poszarpie na wolnych obrotach i sie uspokoi Wtedy co jest 0.0 to silnik szarpie.
    http://vaglog.pl/log_261776.html
    Z abc vaga - http://forum.tdi-tuning.pl/printview.php?t=224&start=0
    wyczytałem ze jesli dawka w pierwszym oknie jest ponizej 50 ( jest to dawka zalezna od kierowcy czyli od przycisniecia na gaz) to mozliwe jest ze uszkodzony jest czujnik gazu ?
  • Poziom 33  
    Grupa 10, 4 pozycja. Log podczas jazdy gdy występują problemy.
  • Poziom 12  
    http://vaglog.pl/log_262028.html
    Prosze bardzo , obroty od 1500-1900 szarpniecie. Czasem jak mu odbije to szarpie na wolnych obrotach. Teraz tak jak mowilem problemy z paleniem zgasze i chce zapalic to nie moze zlapac kreci kreci lapie na jednego tłoka i potem odpala, czesciej sie to juz pojawia. Posiadam logi reszty grup o ktore prosiliscie prosze o wyrozumialosc poniewaz nie sa do konca dynamiczne ze wzgledu na to że nie mam gdzie rozpedzic samochodu
    Grupa 013-statyczne
    http://vaglog.pl/log_261777.html
    Grupa 011-dynamiczne
    http://vaglog.pl/log_261778.html
    Grupa 013 dynamiczne
    http://vaglog.pl/log_261779.html
    Grupa 018 statyczne
    http://vaglog.pl/log_261781.html
    Grupa 018 dynamiczne
    http://vaglog.pl/log_261780.html
    Grupa 023 dynamiczne
    http://vaglog.pl/log_261783.html
    Mechanicy rozkladaja rece wysylaja do elektronikow, elektronicy kazuja wymieniac pompki , pompe tandemowa, wszystko po kolei by dojsc.
  • Poziom 33  
    Nie ma logów nie do końca dynamicznych. Ma być 100% wciśnięcia gazu. Log 10 za krótki.
  • Poziom 33  
    Nie wiem jak zachowywała się Twoja noga na gazie, bo w pierwszym logu pedał nie wskazuje uszkodzeń. Czy mógłbyś porobić logo na postoju, na samym zapłonie? Najpierw 10 sekund bez wciskania gazu, kolejny log wciskając, powoli, płynnie do końca i tak samo odpuszczając no i trzeci z gazem w podłodze 20 sekund...
  • Poziom 33  
    Nie widzę tu nic niepokojącego... Możesz zajrzeć w obudowie sterownika silnika, pod nim są kostki i Ciebie interesuje biała. Może być zaśniedziałą...