Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b5 fl 1,8t 150km brak mocy i drganie silnika

08 Mar 2016 21:48 2898 14
  • Poziom 6  
    Pomocy!
    wczoraj jadac ok 90km\h odczulem spadek mocy i straszne drrzenie silnika ale tylko przy zwiekszaniu obrotow, gdy zdejme noge z gazu i przycisne z powrotem jest OK na jakes 10sekund i drgania powracaja.
    od czego zaczac sprawdzanie?
    co moge zrobic w warunkach domowych?
  • Poziom 2  
    Witam, prawdopodobnie (nierówna praca) przyczyną jest to, że nie pali na wszystkich cylindrach....
    Sprawdź może przewody, połączenia do świec oraz ogólny ich stan (przetarcia + wilgoć = przebicia i brak iskry ).....
    Jeśli jest ok to można szukać innych przyczyn...
  • Poziom 6  
    wymienilem swiece i sprawdzilem sewki. to bylo w porzadku

    Dodano po 2 [godziny] 1 [minuty]:

    na wolnych obrotach trzyma rowne 800obr\min i nie faluje.
    na zimnym silniku jest w miare dobrze a jak sie rozgrzeje to nie da sie jechac
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Zacznij od podmiany cewek na sprawne w 100% czyli od innego sprawnego auta albo zakup nowych i tylko BERU. Moduł zapłonowy też do sprawdzenia. Jakie oznaczenie silnika? Standardowo polecam sprawdzenie dolotu na szczelność, sterowanie turbiny (zacznij od przeglądu wężyków podciśnieniowych).
  • Poziom 6  
    zapomialem dodac jeszcze ze swieci sie kontrolka awaria systemu wtrysku a gdy zaczyna drzec silnik kontrolka mruga
  • Poziom 17  
    Zacznij od diagnostyki bo to trochę wróżenie z fusów.
  • Poziom 6  
    wlasnie z tym jest problem bo jestem w szwecji a tutaj za takie sprawy slono sie placi.
    mialem nadzieje ze dam rade cos zrobic na wlasna reke
  • Poziom 17  
    Może coś się dzieje z ciśnieniem paliwa,jest za małe.
  • Poziom 6  
    a jak moge to sprawdzic? jaki miernik mam sobie zalatwic?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    W ciągu kilku dni podobne objawy opisano jeszcze w dwóch innych tematach. Standardowa przypadłość tych silników (jak ktoś napisał, że nieszczęścia chodzą czwórkami) to padnięte cewki. Objawy pasują tzn. stabilne wolne obroty prawie bez wypadania zapłonów, szarpanie i dławienie się przy dodawaniu gazu szczególnie gwałtownym. Dwie godziny temu założyłem w swoim 1.8t AEB cewki BERU bo nowe Delphi wytrzymały 3 dni szczęśliwej jazdy. I na razie jest dobrze. Stąd mój upór w podmianie cewek. Przez swoje niedowierzanie, że to cewki podmieniłem w samochodzie wszystkie istotne elementy (trochę doświadczalnie) : czujniki położenia wału i wałka, nowy przepływomierz, sprawdzone sterowanie turbiny i zaworu dv, sprawdzona szczelność dolotu, wymieniony moduł zapłonu, wymienione świece i wiele innych wykonanych czynności.Nie wspomnę o robieniu logów i ich analizie, i gapieniu się w vaga. Znalazłem kilka usterek ale to nie one powodowały problem. Pomogła, na 3 dni, wymiana cewek a jak zaczęło się znowu dziać to samo, to zwątpiłem. Jeśli padną BERU - to na pewno założę temat na forum. Jeśli ecu monitoruje wypadanie zapłonów to na pewno diagnoza rozwiąże sprawę ale nie znamy oznaczenia silnika.
  • Poziom 6  
    dziekuje za rade
    jutro wezme cewki od kumpla i zobacze co sie bedzie dzialo
  • Poziom 6  
    narazie nie wymienilem cewek bo nie mam ich z kad wziasc.
    ale po podpieciu laptopa zaraz pokazaly sie bledy
    P0420
    P1128
    P0300
    P0303
    P1358
    po ich skasowaniu zrobilem krotka przejazdzke i od razu wyskoczyly P0300 i P0303

    walej szukac przyczyny w cewkach czy moze to czegos innego?
  • Pomocny post
    Poziom 21  
    Cewka 3 do wymiany. Podmień ją z 2 cewką miejscami i zobaczymy czy błąd przeniesie się wraz z cewką. Wtedy na 100% pewne. Jak dalej na 3 to sprawdź okablowanie cewki. Pozostałe błędy oby się nie pojawiły powtórnie.
  • Poziom 6  
    to byla wina cewki. dziekuje bardzo za pomoc