Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL Zafira 2.0 DI - P0105, P0400 ? Po wstępnych sprawdzeniach i pomiarach.

Pavloor 08 Mar 2016 23:01 2730 5
  • #1 08 Mar 2016 23:01
    Pavloor
    Poziom 14  

    Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie.

    Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon)

    Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże trudności z uruchomieniem silnika po nocy (ok 12h) - odpalał po kilkunastu obrotach wału.

    Diagnostyka: P0105, ciśnienie na pompie vacum poniżej 0.5, zaolejone przewody podciśnieniowe.

    Wstępne naprawy: Wymiana pompy vacum (ciśnienie 0.9). Pomiar czujnika ciśnienia doładowania MAP w kolektorze dolotowym - uszkodzony zamiennik (wymieniony na oryginalny 0281002137), czyszczenie elektrozaworów sterowania podciśnieniem, czyszczenie przewodów podciśnieniowych. Demontaż i czyszczenie kolektora dolotowego (zewnętrznego) oraz montaż na nowej uszczelce - klapy zawirowań otwarte.

    Skutek: Autodiagnostyka przechodzi ok, na zapłonie kontrolka MIL wyłączona, po odpaleniu brak problemu, samochód wchodzi bez problemu na 5000 rpm, odpycha się tak jak powinien, ale po rozgrzaniu na niskich obrotach wyskakuje MIL i pojazd znowu jest w trybie awaryjnym. Po dodaniu gazu (ok. 1500 rpm) kontrolka gaśnie i silnik zachowuje się prawidłowo.

    Ponowna diagnostyka: Na zapłonie brak błędów. Podczas jazdy wyskakuje P0105 oraz P0400, ale po dodaniu gazu oba stają się nieaktywne.



    Zawór EGR z 2013 roku, stosunkowo czysty, po wciśnięciu grzybka i trzymaniu palcem rurki nie wychodzi. Przewody podciśnieniowe podłączone poprawnie (schemat z forum opel). Elektrozawory (3) porządnie wyczyszczone, brak ubytku ciśnienia bez zasilania (nie pobiera powietrza z otoczenia dolną rurką).


    Proszę o jakieś rady, jakoś nakierować?
    Podejrzewam :
    1. Błąd korelacji ciśnień na czujniku MAP w kolektorze dolotowym z jakimś czujnikiem zewnętrznym badającym wartość ciśnienia atmosferycznego?
    2. Problem ze sterowaniem klap zawirowań (choć kolektor nie był bardzo zabrudzony a gruszka podciśnieniowa jest szczelna)?
    3. Pomylone elektrozawory sterowania podciśnienia (choć powyżej 1500rpm jest zawsze w porządku)?




    Oświadczam, iż przejrzałem kilkadziesiąt stron dotyczących standardowych problemów z P0400 i P0105 w tych silnikach.

    Pozdrawiam.

    2 5
  • #2 08 Mar 2016 23:07
    DJ ANNUS
    Poziom 31  

    A jak wskazania przepływomierza? Jest gdzieś nieszczelność w dolocie?

    0
  • #3 08 Mar 2016 23:43
    Pavloor
    Poziom 14  

    OPEL Zafira 2.0 DI - P0105, P0400 ? Po wstępnych sprawdzeniach i pomiarach.

    W tej chwili mam pomiar przy wyłączonej lampce MIL.


    Według właściciela, przepływomierz był wymieniony w 04.2015. W związku z błędem P0105. Niestety bezowocnie.
    Nie mam informacji jakie oznaczenia miał wcześniejszy, natomiast ten jest na pewno zamiennikiem.

    0
  • #4 09 Mar 2016 10:44
    kmitki
    Poziom 22  

    Błąd P0400 musisz szukać w podciśnieniach lub zaworkach podciśnień bo nie działa zawór EGR
    Sprawdź też jakie wartości pokazuje przepływka.

    0
  • #5 09 Mar 2016 12:23
    Pavloor
    Poziom 14  

    Jaki zakres wartości powinien przedstawiać przepływomierz na biegu jałowym, a jaki podczas pracy na wyższych obrotach?

    Doczytałem, że na biegu jałowym ta wartość ma być zbliżona do 300mg/H. To prawda?

    W takim razie pozostaje mi ponowny demontaż elektrozaworów i ich rozbiórka?
    Rezystancja na ich stykach powinna wynosić ok. 7 Ohm?

    0
  • #6 09 Mar 2016 14:06
    kmitki
    Poziom 22  

    Powinno być od 350-do 450

    0