Witam. Nie prowadzę działalności, samochód jeździł przez rok czasu po warsztatach - bezskutecznie.
Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon)
Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże trudności z uruchomieniem silnika po nocy (ok 12h) - odpalał po kilkunastu obrotach wału.
Diagnostyka: P0105, ciśnienie na pompie vacum poniżej 0.5, zaolejone przewody podciśnieniowe.
Wstępne naprawy: Wymiana pompy vacum (ciśnienie 0.9). Pomiar czujnika ciśnienia doładowania MAP w kolektorze dolotowym - uszkodzony zamiennik (wymieniony na oryginalny 0281002137), czyszczenie elektrozaworów sterowania podciśnieniem, czyszczenie przewodów podciśnieniowych. Demontaż i czyszczenie kolektora dolotowego (zewnętrznego) oraz montaż na nowej uszczelce - klapy zawirowań otwarte.
Skutek: Autodiagnostyka przechodzi ok, na zapłonie kontrolka MIL wyłączona, po odpaleniu brak problemu, samochód wchodzi bez problemu na 5000 rpm, odpycha się tak jak powinien, ale po rozgrzaniu na niskich obrotach wyskakuje MIL i pojazd znowu jest w trybie awaryjnym. Po dodaniu gazu (ok. 1500 rpm) kontrolka gaśnie i silnik zachowuje się prawidłowo.
Ponowna diagnostyka: Na zapłonie brak błędów. Podczas jazdy wyskakuje P0105 oraz P0400, ale po dodaniu gazu oba stają się nieaktywne.
Zawór EGR z 2013 roku, stosunkowo czysty, po wciśnięciu grzybka i trzymaniu palcem rurki nie wychodzi. Przewody podciśnieniowe podłączone poprawnie (schemat z forum opel). Elektrozawory (3) porządnie wyczyszczone, brak ubytku ciśnienia bez zasilania (nie pobiera powietrza z otoczenia dolną rurką).
Proszę o jakieś rady, jakoś nakierować?
Podejrzewam :
1. Błąd korelacji ciśnień na czujniku MAP w kolektorze dolotowym z jakimś czujnikiem zewnętrznym badającym wartość ciśnienia atmosferycznego?
2. Problem ze sterowaniem klap zawirowań (choć kolektor nie był bardzo zabrudzony a gruszka podciśnieniowa jest szczelna)?
3. Pomylone elektrozawory sterowania podciśnienia (choć powyżej 1500rpm jest zawsze w porządku)?
Oświadczam, iż przejrzałem kilkadziesiąt stron dotyczących standardowych problemów z P0400 i P0105 w tych silnikach.
Pozdrawiam.
Pacjent: Opel Zafira 2000, 2.0 DI 60kW, brak widocznych przeróbek instalacji elektrycznej (anglik, czy dzwon)
Pierwsze objawy: Samochód miał "muła" z uwagi na pracę w trybie awaryjnym, słabe wspomaganie hamulców, kontrolka MIL włączona, stosunkowo nieduże trudności z uruchomieniem silnika po nocy (ok 12h) - odpalał po kilkunastu obrotach wału.
Diagnostyka: P0105, ciśnienie na pompie vacum poniżej 0.5, zaolejone przewody podciśnieniowe.
Wstępne naprawy: Wymiana pompy vacum (ciśnienie 0.9). Pomiar czujnika ciśnienia doładowania MAP w kolektorze dolotowym - uszkodzony zamiennik (wymieniony na oryginalny 0281002137), czyszczenie elektrozaworów sterowania podciśnieniem, czyszczenie przewodów podciśnieniowych. Demontaż i czyszczenie kolektora dolotowego (zewnętrznego) oraz montaż na nowej uszczelce - klapy zawirowań otwarte.
Skutek: Autodiagnostyka przechodzi ok, na zapłonie kontrolka MIL wyłączona, po odpaleniu brak problemu, samochód wchodzi bez problemu na 5000 rpm, odpycha się tak jak powinien, ale po rozgrzaniu na niskich obrotach wyskakuje MIL i pojazd znowu jest w trybie awaryjnym. Po dodaniu gazu (ok. 1500 rpm) kontrolka gaśnie i silnik zachowuje się prawidłowo.
Ponowna diagnostyka: Na zapłonie brak błędów. Podczas jazdy wyskakuje P0105 oraz P0400, ale po dodaniu gazu oba stają się nieaktywne.
Zawór EGR z 2013 roku, stosunkowo czysty, po wciśnięciu grzybka i trzymaniu palcem rurki nie wychodzi. Przewody podciśnieniowe podłączone poprawnie (schemat z forum opel). Elektrozawory (3) porządnie wyczyszczone, brak ubytku ciśnienia bez zasilania (nie pobiera powietrza z otoczenia dolną rurką).
Proszę o jakieś rady, jakoś nakierować?
Podejrzewam :
1. Błąd korelacji ciśnień na czujniku MAP w kolektorze dolotowym z jakimś czujnikiem zewnętrznym badającym wartość ciśnienia atmosferycznego?
2. Problem ze sterowaniem klap zawirowań (choć kolektor nie był bardzo zabrudzony a gruszka podciśnieniowa jest szczelna)?
3. Pomylone elektrozawory sterowania podciśnienia (choć powyżej 1500rpm jest zawsze w porządku)?
Oświadczam, iż przejrzałem kilkadziesiąt stron dotyczących standardowych problemów z P0400 i P0105 w tych silnikach.
Pozdrawiam.