Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis 2.0 D4D - P1238 - tryb awaryjny (1AD-FTV)

kubas10 09 Mar 2016 19:28 7311 7
Texa Poland
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, Toyota Avensis 2.0 D4D błąd P1238 i P2002. Błąd DPF-a wynika raczej z tego że nie może się zregenerować bo występuje błąd P1238. Dwa lata temu zdejmowałem głowicę z tego silnika bo jak każdy wie cuda dzieją się z układem chłodzenia i dołem silnika. Teraz jest ok, ale samochód stracił moc i pojawiły się te dwa błędy. Gdzie szukać przyczyny w błędzie P1238 ?
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • Texa Poland
  • #2
    grzelecg
    Level 14  
    Tu jest cała procedura diagnostyki tego błędu:
    Link

    Pozdrawiam
    GREGOR
  • Texa Poland
  • #3
    kubas10
    Level 25  
    Po skasowaniu błędów powraca tylko P2002 i samochód przechodzi w tryb awaryjny. Nie pojawia się P1238.
  • #4
    grzelecg
    Level 14  
    DPF do wypalenia/czyszczenia.
    Można chemicznie, np. Link.
    Można w warsztacie. Nagrzanie silnika i wymuszenie procedury wypalania.
    Przy okazji warto wyczyścić EGR.

    Pozdrawiam
    GREGOR
  • #5
    kubas10
    Level 25  
    Dzisiaj rano po uruchomieniu silnika był błąd P1238 i P2002. Odłączałem po kolei wtryskiwacze (żeby wywoła błąd P1238) ale pojawiał się tylko P0200. Jak się przejechałem to silnik wszedł w tryb awaryjny i wyskoczył tylko P2002, po skasowaniu dojechałem z powrotem. Jaka jest geneza błędu P2002 ? czy błąd P1238 jego generuje ew. odwrotnie ?

    Mam w testerze funkcję wypalania ale nie jestem tego zwolennikiem. W 1.6 HDI po wymianie EGR-a, zaświecił mi się DPF :)

    Znalazłem manuala dotyczącego błędu P1238 i P2002

    P1238: Injector Malfunction

    MAIN

    - injector;
    -EDU (P0200 is set simultaneously);
    -open or short in engine wire harness (P0200 is set simultaneously);
    -connector connection (P0200 is set simultaneously);
    -compression pressure;
    -valve clearance;

    RELATED

    -valve timing;
    -enggine ECU;


    P2002: Particulate Trap Efficiency Below Threshold

    -DPNR catalytic converter (Mainfold converter sub-assembly);
    -differential pressure sensor;
    -differential pressure sensor vacuum hose is clogged;
    -blockage in vacumm transmittung pipe sub-assembly;
    -exhaust gas temperature sensor;
    -exhaust gas leaks in TOYOTA D-CAT;
    -mass air flow meter;
    -engine ECU;
  • #6
    kubas10
    Level 25  
    Chodź w Gutmann Mega Macs mam procedurę wypalania DPF-a, rozłącza tuż przed rozpoczęciem procedury. Po krótkiej jeździe błąd się pojawił i nie mogę go już skasować.
  • #7
    kubas10
    Level 25  
    kubas10 wrote:

    P2002: Particulate Trap Efficiency Below Threshold

    -DPNR catalytic converter (Mainfold converter sub-assembly);
    -differential pressure sensor;
    -differential pressure sensor vacuum hose is clogged;
    -blockage in vacumm transmitting pipe sub-assembly;
    -exhaust gas temperature sensor;
    -exhaust gas leaks in TOYOTA D-CAT;
    -mass air flow meter;
    -engine ECU;


    Tłumacząc możliwe powody awarii nie rozumiem tego stwierdzenia :

    -blockage in vacumm transmitting pipe sub-assembly;


    Zablokowany przewód od pompy próżniowej do czego...??? Hamulec, turbo itp itd działa.
  • #8
    kubas10
    Level 25  
    Na biegu jałowym przy obrotach ok 900 obr/min ciśnienie przed i za DPF wynoszą odpowiednio 0,5bar i 0bar.

    Na biegu jałowym przy obrotach ok 3000 obr/min ciśnienie przed i za DPF wynoszą odpowiednio 3,5bar i 0bar.

    Pomiar wykonywałem na rurkach zdjętych z czujnika różnicy ciśnienia.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kubas10 wrote:
    Na biegu jałowym przy obrotach ok 3000 obr/min ciśnienie przed i za DPF wynoszą odpowiednio 3,5bar i 0,1bar.


    Dodano po 4 [minuty]:

    Przy obrotach ok 3000 obr/min ciśnienie za dpf ruszyło lekko wskazówkę na wakuometrze, było to ok 0,1 / 0,15 bar.