Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Toyota Avensis 2.0 D4D - P1238 - tryb awaryjny (1AD-FTV)

kubas10 09 Mar 2016 19:28 10293 7
Texa Poland
  • #1
    kubas10
    Level 25  
    Witam, Toyota Avensis 2.0 D4D błąd P1238 i P2002. Błąd DPF-a wynika raczej z tego że nie może się zregenerować bo występuje błąd P1238. Dwa lata temu zdejmowałem głowicę z tego silnika bo jak każdy wie cuda dzieją się z układem chłodzenia i dołem silnika. Teraz jest ok, ale samochód stracił moc i pojawiły się te dwa błędy. Gdzie szukać przyczyny w błędzie P1238 ?
  • Texa Poland
  • #2
    grzelecg
    Level 15  
    Tu jest cała procedura diagnostyki tego błędu:
    Link

    Pozdrawiam
    GREGOR
  • Texa Poland
  • #3
    kubas10
    Level 25  
    Po skasowaniu błędów powraca tylko P2002 i samochód przechodzi w tryb awaryjny. Nie pojawia się P1238.
  • #4
    grzelecg
    Level 15  
    DPF do wypalenia/czyszczenia.
    Można chemicznie, np. Link.
    Można w warsztacie. Nagrzanie silnika i wymuszenie procedury wypalania.
    Przy okazji warto wyczyścić EGR.

    Pozdrawiam
    GREGOR
  • #5
    kubas10
    Level 25  
    Dzisiaj rano po uruchomieniu silnika był błąd P1238 i P2002. Odłączałem po kolei wtryskiwacze (żeby wywoła błąd P1238) ale pojawiał się tylko P0200. Jak się przejechałem to silnik wszedł w tryb awaryjny i wyskoczył tylko P2002, po skasowaniu dojechałem z powrotem. Jaka jest geneza błędu P2002 ? czy błąd P1238 jego generuje ew. odwrotnie ?

    Mam w testerze funkcję wypalania ale nie jestem tego zwolennikiem. W 1.6 HDI po wymianie EGR-a, zaświecił mi się DPF :)

    Znalazłem manuala dotyczącego błędu P1238 i P2002

    P1238: Injector Malfunction

    MAIN

    - injector;
    -EDU (P0200 is set simultaneously);
    -open or short in engine wire harness (P0200 is set simultaneously);
    -connector connection (P0200 is set simultaneously);
    -compression pressure;
    -valve clearance;

    RELATED

    -valve timing;
    -enggine ECU;


    P2002: Particulate Trap Efficiency Below Threshold

    -DPNR catalytic converter (Mainfold converter sub-assembly);
    -differential pressure sensor;
    -differential pressure sensor vacuum hose is clogged;
    -blockage in vacumm transmittung pipe sub-assembly;
    -exhaust gas temperature sensor;
    -exhaust gas leaks in TOYOTA D-CAT;
    -mass air flow meter;
    -engine ECU;
  • #6
    kubas10
    Level 25  
    Chodź w Gutmann Mega Macs mam procedurę wypalania DPF-a, rozłącza tuż przed rozpoczęciem procedury. Po krótkiej jeździe błąd się pojawił i nie mogę go już skasować.
  • #7
    kubas10
    Level 25  
    kubas10 wrote:

    P2002: Particulate Trap Efficiency Below Threshold

    -DPNR catalytic converter (Mainfold converter sub-assembly);
    -differential pressure sensor;
    -differential pressure sensor vacuum hose is clogged;
    -blockage in vacumm transmitting pipe sub-assembly;
    -exhaust gas temperature sensor;
    -exhaust gas leaks in TOYOTA D-CAT;
    -mass air flow meter;
    -engine ECU;


    Tłumacząc możliwe powody awarii nie rozumiem tego stwierdzenia :

    -blockage in vacumm transmitting pipe sub-assembly;


    Zablokowany przewód od pompy próżniowej do czego...??? Hamulec, turbo itp itd działa.
  • #8
    kubas10
    Level 25  
    Na biegu jałowym przy obrotach ok 900 obr/min ciśnienie przed i za DPF wynoszą odpowiednio 0,5bar i 0bar.

    Na biegu jałowym przy obrotach ok 3000 obr/min ciśnienie przed i za DPF wynoszą odpowiednio 3,5bar i 0bar.

    Pomiar wykonywałem na rurkach zdjętych z czujnika różnicy ciśnienia.

    Dodano po 2 [minuty]:

    kubas10 wrote:
    Na biegu jałowym przy obrotach ok 3000 obr/min ciśnienie przed i za DPF wynoszą odpowiednio 3,5bar i 0,1bar.


    Dodano po 4 [minuty]:

    Przy obrotach ok 3000 obr/min ciśnienie za dpf ruszyło lekko wskazówkę na wakuometrze, było to ok 0,1 / 0,15 bar.