Witam, Toyota Avensis 2.0 D4D błąd P1238 i P2002. Błąd DPF-a wynika raczej z tego że nie może się zregenerować bo występuje błąd P1238. Dwa lata temu zdejmowałem głowicę z tego silnika bo jak każdy wie cuda dzieją się z układem chłodzenia i dołem silnika. Teraz jest ok, ale samochód stracił moc i pojawiły się te dwa błędy. Gdzie szukać przyczyny w błędzie P1238 ?
DPF do wypalenia/czyszczenia.
Można chemicznie, np. Link.
Można w warsztacie. Nagrzanie silnika i wymuszenie procedury wypalania.
Przy okazji warto wyczyścić EGR.
Dzisiaj rano po uruchomieniu silnika był błąd P1238 i P2002. Odłączałem po kolei wtryskiwacze (żeby wywoła błąd P1238) ale pojawiał się tylko P0200. Jak się przejechałem to silnik wszedł w tryb awaryjny i wyskoczył tylko P2002, po skasowaniu dojechałem z powrotem. Jaka jest geneza błędu P2002 ? czy błąd P1238 jego generuje ew. odwrotnie ?
Mam w testerze funkcję wypalania ale nie jestem tego zwolennikiem. W 1.6 HDI po wymianie EGR-a, zaświecił mi się DPF
Znalazłem manuala dotyczącego błędu P1238 i P2002
P1238: Injector Malfunction
MAIN
- injector;
-EDU (P0200 is set simultaneously);
-open or short in engine wire harness (P0200 is set simultaneously);
-connector connection (P0200 is set simultaneously);
-compression pressure;
-valve clearance;
-DPNR catalytic converter (Mainfold converter sub-assembly);
-differential pressure sensor;
-differential pressure sensor vacuum hose is clogged;
-blockage in vacumm transmittung pipe sub-assembly;
-exhaust gas temperature sensor;
-exhaust gas leaks in TOYOTA D-CAT;
-mass air flow meter;
-engine ECU;
Chodź w Gutmann Mega Macs mam procedurę wypalania DPF-a, rozłącza tuż przed rozpoczęciem procedury. Po krótkiej jeździe błąd się pojawił i nie mogę go już skasować.
-DPNR catalytic converter (Mainfold converter sub-assembly);
-differential pressure sensor;
-differential pressure sensor vacuum hose is clogged;
-blockage in vacumm transmitting pipe sub-assembly;
-exhaust gas temperature sensor;
-exhaust gas leaks in TOYOTA D-CAT;
-mass air flow meter;
-engine ECU;
Tłumacząc możliwe powody awarii nie rozumiem tego stwierdzenia :
-blockage in vacumm transmitting pipe sub-assembly;
Zablokowany przewód od pompy próżniowej do czego...??? Hamulec, turbo itp itd działa.