Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
PCBway
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Silnik Frania - Regulacja obrotów+obroty prawe i lewe

09 Mar 2016 21:46 4548 9
  • Poziom 7  
    Witam,
    koledzy na początek napiszę że w sprawach elektroniki jestem początkujący i się uczę.
    Chciałbym połączyć silnik od frani z regulatorem obrotów,włącznikiem ON/OFF,diodą która będzie sygnalizować iż kabel zasilający jest podłączony do zasilania oraz przełącznikiem obrotów lewo/off/prawo.
    Bardzo proszę o jakieś wskazówki oraz schematy podłączenia dla ułatwienia zdjęcia. Silnik Frania - Regulacja obrotów+obroty prawe i lewe

Dodano po 2 [minuty]:

Dodano po 1 [minuty]:

Dodano po 1 [minuty]:

Dodano po 1 [minuty]:

• PCBway
  • Poziom 13  
    Kierunek obrotów zmienisz jedynie podpinając kondensator z uzwojenia B na A, lecz jest warunek że uzwojenia są takie same.
    Idź lepiej z tym do elektryka.
    Ten regulator jedynie zmniejszy moc silnika.
  • Poziom 43  
    wik12 napisał:
    Ten regulator jedynie zmniejszy moc silnika.
    Raczej spali mu uzwojenia, o ile wcześniej sam nie zakończy żywota. :cry: To jest regulator do WYLACZNIE (!!) silników komutatorowych, a nie asynchronicznych .
  • PCBway
  • Poziom 13  
    Do regulacji obrotów zaopatrz się w falownik jednofazowy. Tak jak kolega Krzysztof wspomniał to regulator nie do tych silników.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 7  
    Docelowo ma być to napęd do miodarki.
    Cały zestaw jest po wstępnych testach.
    Regulator obrotów spisuje się dobrze. Dlatego dziwi mnie to co piszecie.
    Działa płynna regulacja. A chciałem tylko dodać do tego obr. lewo/off/prawo, wyłącznik itp.
  • Poziom 6  
    Chciałbym podpiąć się do tematu i zadać kilka pytań, do rzeczy :