Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
OxomiOxomi
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Xsara 1.4(97r) - Problem z podłączeniem obrotomierza.

10 Mar 2016 03:46 1497 9
  • Level 19  
    Witam
    Mam problem z zegarami w w/w aucie a mianowicie chciałem zmienić zegary z takich z zegarkiem na takie z obrotomierzem wiec zakupiłem takie z obrotomierzem no i obrotomierz nie żył, znalazłem w internecie że przyczyną może być brak przewodu sygnałowego i że trzeba go poprowadzić z komputera (PIN42) do licznika (żółta kostka PIN24) lecz to nic nie dało myślałem że może zegary padnięte lecz po zakupieniu drugich ten sam problem... Sprawdziłem tanim zewnętrznym obrotomierzem z allegro i po podłączeniu jego do pinu 42 w komputerze obroty pokazuje dobrze więc wina leży po stronie licznika. Z tąd pytanie posiada któryś z kolegów może schematy bo ja nic nie mogę znaleźć lub wie jak to uruchomić bo ja już opadam z sił. Sterownik silnika to Magneti Marelli 1AP.40. Druga sprawa to to że po zmianie zegarów zmienił się stan licznika wczesniej miałem 240tyś a teraz jest 160 oczywiście po zmianie na stary dalej mam 240 ale rodzi to pytanie czy wystarczy przelutować pamięć i zmieni się stan licznika czy może trzeba czegoś więcej ?
    Pozdrawiam.
    Xsara 1.4(97r) - Problem z podłączeniem obrotomierza. Xsara 1.4(97r) - Problem z podłączeniem obrotomierza.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • OxomiOxomi
  • Helpful post
    Level 39  
    Sądzę że brakuje czegoś jeszcze niż sygnałowego trzeba porównać schematy od takiego i takiego. Co do stanu licznika to tak. Prócz obrotomierza wszystko działa na tych nowych licznikach?
  • Level 19  
    Prócz obrotomierza wszystko inne dziala normalnie. Co do przebiegu już jest taki jaki powinien być po przelutowaniu pamięci zmienił się na taki jaki ma być. Pozostaje kwestia obrotomierza. Jeżeli ktoś posiada schematy bardzo bym prosił o udostępnienie.
    Pozdrawiam
  • OxomiOxomi
  • Level 19  
    Witam po raz kolejny, udało mi się znaleźć schematy elektryczne i sprawdziłem jak to wygląda. Na innym forum gdzie wyczytałem że brakujący przewód trzeba doprowadzić do żóltej kostki (PIN24) lecz według schematu ma być to PIN 16 niebieskiej kostki a jako, że numeracja przewodów i kolory się zgadzały podłączyłem ponieważ nie było przejścia z pinu 42 komputera na ten pin a wedle schematu powinno być no niestety ale obroty dalej nie wstają... sprawdziłem też masy na pinach 10 i 22. Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł ? ...
    Xsara 1.4(97r) - Problem z podłączeniem obrotomierza.
  • Level 19  
    Do tej pory nie udalo mi się tego ogarnąć. Wie może ktoś jak sprawdzić go na stole lub ma schemat licznika bo niby wszystko jest ok a jednak nie działa.
    Pozdrawiam
  • Level 39  
    Zrób generator na 555 nim sprawdzisz obrotomierz.

    Dodano po 4 [minuty]:

    Oscyloskopem lub częstotliwościomierzem sprawdzisz impulsator.
  • Level 19  
    Impulsator jest jest ok ponieważ sprawdzalem go innym obrotomierzem i pokazuje obroty. Jest ktoś w stanie dostać pdf-a do ukladu ze zdjęcia ?
    Pozdrawiam
    Xsara 1.4(97r) - Problem z podłączeniem obrotomierza.
  • Helpful post
    Level 35  
    Mi udało się odnaleźć tylko tyle że to mikroprocesor.
    http://www.jotrin.com/product/parts/21_624_358_8

    Ten uCPU był wykorzystywany w innych pojazdach np. Toyota Corolla 1998 Denso/Sagem
    http://cardamp.ru/view_full_one.php?langs_us=de&selectserach=22869&id_damp_list=5092

    Mam w domu stary zegar z 306 (bliźniak) 1.4 KFX MM1AP w wersji z zegarkiem, ale po zmianie na wersję z obrotomierzem wszystko chodziło, więc porównam co i jak.
  • Level 19  
    Sprawa się rozwiązała, przy okazji kupna części do klimy wziąłem sobie od typa pewny licznik od 1.4 i okazało się że działa obrotomierz wskoczył lecz znów problem z przebiegiem przelutowałem pamięć z starego no i obrotomierz zdechł... załatwiłem sobie programator i jakimś cudem udało się mi zmienić ten przebieg no i teraz mam 2 liczniki ze sprawnymi obrotomierzami i dobrym przebiegiem. Mam jeszcze pytanie czy wie ktoś która linijka w kodzie odpowiada za wskaźnik paliwa ponieważ na starym liczniku miałem rezerwę a na nowym mam pół baku... A że tak powiem nie chcę znowu rozbierać pompy paliwa żeby go kalibrować jak ostatnim razem.
    Pozdrawiam
  • Level 19  
    Postanowiłem zostawić ten wskaźnik w spokoju pojeżdżę trochę może sam się skalibruje. Dziękuje wszystkim za pomoc, temat zamykam.