Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Programowanie FAAC 740 przywrócenie ustawień fabrycznych

Cryan 10 Mar 2016 18:58 14025 8
  • #1
    Cryan
    Level 10  
    Witam, muszę przywrócić centralę do ustawień fabrycznych i zaprogramować od nowa bo wedługo producenta to ma pomóc na zwalnianie centrali (losowe). Proszę o kilka wskazówek, czy jestem w stanie odczytać stare ustawienia ? Właśnie zasiadam do instrukcji ale bardzo proszę o jakieś wskazówki.
  • #2
    Marek J.
    Moderator of Property Security
    W instrukcji są zaznaczone ustawienia fabryczne.
    Po prawej stronie tabeli z ustawieniami ( "standard").
  • Helpful post
    #3
    kotbury
    Gantry automation specialist
    W 740 nie ma w ogóle funkcji resetu i przywracania fabryki. Pozostaje ci czytać tabelę z ustawieniami i ustawiać punkt za punktem.
    W zasadzie przywrócenie ustawień fabrycznych polegałoby na wpisaniu we wszystkie pozycje ustawień wartości z prawej rubryki tabeli ale m to mały sens - centrala nie zadziała przez to lepiej - przejrzyj wszystkie ustawienia i skoryguj.
    To że zwolnienia dziwnie działają - trudno powiedzieć. Niektóre egzemplarze tego napędu mają dwa rodzaje zwolnień - przed krańcówkami i po krańcówkach - o ile te po krańcówkach (króciutkie zwolnienia - do 10 cm - po najeździe na krańcówkę) działają stabilnie i powtarzalnie o tyle zwolnienia przed krańcówkami wymagają dokładnego ustawienia całkowitego czasu pracy (funkcja t) - tylko o jedną - dwie sekundy dłuższego od rzeczywistego czasu całkowitego ruchu a siłę prawie zawsze trzeba ustawiać blisko max (inaczej napęd na długich zwolnieniach nie daje rady pociągnąć bramy).

    PS - żeby centralka zapamiętała jakiekolwiek zmiany ustawień - musisz F-em przeskoczyć wszystkie pozycje menu aż do wyjścia do wyświetlania stanu bramy (ST i potem cyferka opisująca stan). Jeśli po prostu zostawisz na wyswietlaczu ustawioną wartość i zaczniesz bawić się bramą - będzie się zachowywać nieobliczalnie.
  • #4
    Cryan
    Level 10  
    Dziękuję , wyczerpująca pomoc @kotbury , jutro po zabawie opiszę wrażenia ;)
  • #5
    zybex
    Helpful for users
    Temat stary, ale akurat może komuś ta informacja się przydać. W instrukcji montażowej FAAC 740-741 znalazłem taki fragment pod tabelą programowania.

    Programowanie FAAC 740 przywrócenie ustawień fabrycznych
  • #6
    kotbury
    Gantry automation specialist
    Ciekawa sprawa - w wersji polskiej instrukcji i do centralki bez dodatkowych funkcji (typu zwolnienie przed krańcówką, rozszerzone możliwości wyjścia WL) tego fragmentu w ogóle nie ma. Po przyjrzeniu się włoskiej wersji do wariantu z w/w ekstrasami taki fragment (po włosku) znalazłem.
    Jakby kolega miał link do takiej "większej" wersji po polsku (z w/w fragmentem a także z opisanymi funkcjami rP, SA, rozszerzone SP) to prosiłbym...
  • #8
    Alpha
    Level 23  
    kotbury wrote:
    .... - będzie się zachowywać nieobliczalnie.

    Wiem, że to cytat kompletnie wyrwany z kontekstu, ale trafia w sedno, jeśli chodzi o moje ostatnie doświadczenia z modelem FAAC 740. Nie wiem, czy coś się zmieniło w oprogramowaniu, bo nie przypominam sobie problemów podczas montażu pierwszych sztuk kilka lat temu, natomiast ostatnie dwie instalacje to właśnie kompletna nieobliczalność. Mam tu na myśli działanie spowalniania przed i po krańcówkach , dziwne zachowanie napędu po przerwie w dostawie prądu, czytam coraz częściej o wadliwych krańcówkach magnetycznych.....Osobiście uważam też, że silniki na 230V to przeżytek.
    Macie podobne doświadczenia, czy mnie prześladuje jakiś pech?
  • #9
    kotbury
    Gantry automation specialist
    740 jakieś parę lat temu były wyposażane w krańcówki mechaniczne. Odkąd zaczęli je wyposażać w magnetyczne, zaczęły się schody z niezawodnością i dokładnością. Stąd pewnie dziwne zachowania w zwolnieniach po krańcówkach.
    W tych nielicznych napędach , wyposażonych w zwolnienia przed krańcówkami , które przeszły mi przez ręce, z funkcją tą zawsze były problemy.
    Tak że raczej bym nie powiedział że napędy same w sobie są coraz gorsze - Faac po prostu nie naprawia starych błedów a udoskonalenie (z tymi magnesami) jest mocno niedopracowane.
    U Nice dla odmiany była spora poprawa - już mało kiedy urywa się śruba w Wingo a i z centralek w Robusach b. rzadko idzie dym....(co w początkach wejścia na rynek było dość częste).
    A jaki typ silników lepszy? - Dyskusja nad wyższością świąt .... nad świętami..... .
    Oczywiście że napędy 24V użytkowo są dużo lepsze od tych z motorkami 230 V ale czy to przeżytek - okaże się po kilkunastu latach od boomu na motoryzowanie bram ( czyli za lat kilka) - jak zaczną się w silnikach 24 V kończyć szczotki i elektrolity w wypasionych centralkach oraz będą korodować kable na magistrali bluebus .....
    Coś jak porównanie Audi 100 TDI z lat 90 które mechanika widziało na pierwszym przeglądzie i przy złomowaniu a nowoczesnego Merca lub BMW które to jeżdżące komputery dłużej niż pół roku bez serwisu żyć nie mogą....