Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
HelukabelHelukabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

budowa regulatora napięcia z potencjometrem

10 Mar 2016 21:12 1683 19
  • Poziom 7  
    Witam wszystkich szukam regulatora napięcia z potencjometrem nie koniecznie płynnym ponieważ chodzi mi o większe obciążenie ok 1-10 A .
    chodzi mi o obniżanie napięcia prądu stałego np. 12v do 4v lub gdy silnik w pojeżdzie bedzie uruchomiony to z 14v do 4v .Tak jak wspominałem wcześniej obniżanie może się odbywać przełącznikiem co 1v niekoniecznie płynnie.
    Proszę o pomoc w budowie chyba że ktoś wie gdzie kupić gotowca. nie jestem elektronikiem tylko elektromechanikiem więc prosze o prostsze tłumaczenie tym bardziej o to gdzie najlepiej kupić części.

    Drugim urządzeniem które potrzebuje to regulacja oporności czyli żeby zasymulować modułowi na silniku spalinowym jakiś czujnik np. temp. znając różnicę oporności jaką powinien wysyłać czujnik do licznika czy modułu mógłbym do diagnozy usterki wpiąć odpowiednio ustawiony opór i udać że parametry wysyła czujnik.

    Jeśli chodzi o pierwsze urządzenie to mógłbym uruchomić np cewkę el która sterowana jest z modułu 5v napięciem gdzie na pojeżdzie jest napięcie 12v .PROSZĘ O POMOC POZDRAWIAM
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 31  
    Jeśli znasz wartości czujnika w pełnym jego zakresie, to dobierz odpowiedni potencjometr. Będziesz miał płynną symulację w pełnym zakresie.

    Do np. cewki, nie jest potrzebna regulacja napięcia, wystarczy stabilizator 5V - jeśli wyda prądowo.
  • HelukabelHelukabel
  • Poziom 7  
    Np. cewkę na pompie wtryskowej common rail lub prostszy układ wtryskowy lub hydrauliczny gdzi potrzebne jest zasilenie cewki do uruchomienia np jazdy ciągnikiem gdy nie wiadomo czy moduł padł czy wiązka a wiem że ma być 5v to silnik odpali

    Dodano po 1 [minuty]:

    no właśnie tylko jaki potencjometr ?

    Dodano po 5 [minuty]:

    tak tylko cewka na pompie wtryskowej w moim przypadku to ma mieć 5v
    Ale na maszynach rolniczych które serwisuję jazda odbywa się przez zasilanie cewki napięciem modulowanym tzw.PWM w którego skład wchodzi częstotliwość i wypełnienie pwm co sprawia że ciągnik rusza płynnie a ja chcę zastąpić sygnałz modułu zmianą napięcia i wyjdzie na to samo
  • Moderator Samochody
    Nie, nie wyjdzie na to samo. Zniszczysz i elektronikę i układy wykonawcze. Gdyby to było takie proste, to po co były by te wszystkie skomplikowane układy elektroniczne?
  • Poziom 7  
    ok już tłumaczę chcesz jechać ciagnikiem do przodu służy do tego el.dzwignia przełączasz ją do przodu zwierasz dwa styki które wysyłają sygnał analogowy do modułu jednocześnie rozwierasz styki wskazujące pozycję zerową dzwigni również wysyła analogowy sygnał (dzwignia jest 3 pozycyjna PRZÓD-ZERO-TYŁ)
    Moduł z kolei ma wysłać napięcie do cewki 12voltowej napięcie gdyby wysłał od razu 12v ciągnik rusza ale prawie na dwóch kołach tak ostro wiec żeby ruszanie odbywało się płynnie zastosowano sygnał PWm który powoli zwieksza sygnał z odpowiednio rosnącą częstotliwością aby nie było szarpnięć przy ruszaniu
    Cewka uruchamia zawór hydrauliczny włączający sprzęgło dlatego zwiększając napięci od 0-12v włączymy płynnie zawór pomijając oczywiście instalację el. i zamontowane moduły na maszynie
  • Poziom 31  
    Kol nissanpatrol czy ty faktycznie naprawiasz ciągniki i masz pojęcie o modulowaniu przebiegu zaworu celem jego liniowego sterowania?
    Powątpiewam w to ale nic.

    Kup na allegro modulator PWM na 555. Tam jest modulowana masa czyli wszystko ok.
    Nie ważne czy 5V czy 12 V czy 28V.
  • Poziom 7  
    od 6 lat pracuje na serwisie skąd twoje powątpiewanie DJ ANNUS
  • Moderator Samochody
    nissanpatrol1310 napisał:
    od 6 lat pracuje na serwisie skąd twoje powątpiewanie DJ ANNUS

    Ale chyba jako placowy. Bo to co piszesz nijak się nie ma do jakiejkolwiek wiedzy elektryczno-serwisowej. Żaden elektromagnes nie da się sterować liniowo napięciem, żeby dało się ustawić jego przewidziana pozycję. Dlatego wymyślono sterowanie PWM - krótkie impulsy prądu, o dużej amplitudzie.
  • Poziom 7  
    budowa regulatora napięcia z potencjometrem
    Tu wrzucam coś o PWM
    Ja tylko proszę o pomoc w budowie regulatora Pomoże ktoś????????????

    Dodano po 2 [minuty]:

    czego n ie rozumiesz??????????
  • Poziom 1  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 1  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Moderator Samochody
    Przede wszystkim uprasza się o spokój, zanim komuś stanie się krzywda - osobiste wycieczki mogą panowie uskuteczniać sobie via PW na przykład.
    georgesgr napisał:

    Szkoda tylko, ze @robokop nie odpowiedzial na pytanie. W koncu chodzi o to, czego, jak rozumiem, szuka autor watku.
    Pozdarwiam,

    Nie siedzę na okrągło na forum.
    http://elektronikab2b.pl/technika/10713-sterowanie-zaworow-elektromagnetycznych#.VuPSAH3hCt8
    http://www.czasopismologistyka.pl/artykuly-na...yminski-werner-pawelski-badania-samochodowego
  • Użytkownik usunął konto