Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Corsa B - wysoka temperatura silnika

vip1977 22 Cze 2005 19:14 11686 7
  • #1 22 Cze 2005 19:14
    vip1977
    Poziom 10  

    Witam!
    Coś chyba nie tak z moim Oplem (Corsa B 1993 r. C14NZ, gaz, Przebieg 280 tys.). Podczas jazdy w mieście, w korkach temperatura dochodzi do ok 96-97 stopni i włącza się wentylator chłodnicy. Tyle tylko, że temp. zamiast spadać to rośnie, nawet do 102-103 stopni. I tak zostaje. Zauważyłem, że ubyło troszkę płynu w chłodnicy. Na gorącym silniku jest płynu na dnie w zbiorniczku, a jak odkręcam korek od płynu to zasysa powietrze i płyn się podnosi prawie pod korek i potem opada do normalnego poziomu. Jest też kawowy nalot na korku od wlewu oleju. Czyżby coś z silnikiem?
    Proszę o radę i pozdrawiam

    0 7
  • #2 22 Cze 2005 19:30
    harlejowiec
    Poziom 25  

    Może przy ostatniej wymianie płynu źle został odpowietrzony układ. Zresztą to normalka że w korkach temperatura ci szybciej będzie rosła. Czy wczesniej też tak było.

    0
  • #3 22 Cze 2005 19:36
    kornel111
    Poziom 9  

    To moze byc uszczelka pod głowica.Sprawdz na chodzacym silniku czy przewody wodne masz twarde.Jak tak to uszczelka

    2
  • #4 22 Cze 2005 19:42
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #5 22 Cze 2005 19:43
    Tomek665
    Poziom 28  

    zobacz czy nie ma jakiegoś wycieku, czy dywanik pod nagrzewnicą suchy,i czy nie przybyło oleju silnikowewgo.

    0
  • #6 23 Cze 2005 13:57
    Slawek J
    Poziom 30  

    Dwie rzeczy albo pompa wodna daje o sobie znac i chyba uszkodzona masz uszczelke pod glowica. Pompy w oplach to jest slaby punkt dlatego producent zaleca ich wymiane wraz z wymiana paska rozrzadu. Na pewno musisz cos z tym zrobic bo jazda w tym stanie oznazca tylko jedno - nowy silnik.
    Pozdrawiam.

    -1
  • #7 25 Cze 2005 14:04
    vip1977
    Poziom 10  

    Witam ponowwnie!
    Jednak uszczelka pod głowicą. Teraz głowica poszła do szlifowania i sprawdzenia na szczelność. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam

    0
  • #8 12 Paź 2009 21:00
    van_pawel
    Poziom 1  

    Byl juz podobny temat ale sadze ze jest inna przyczyna wysokiej temperatury silnika podczas jazdy po miescie i w korkach. Odmiennie do poprzedniego postu nie slyszalem swojego wentylatora juz jakis czas plyn jest na jednakowym poziomie od dluzszego czasu czyli od wymiany, kolor rowniez bez zmian. Temparatura spada do normalnego pozimu podczas szybkiej jazdy. Opel Corsa GSI 1.6 16v 1996 rok 150000 remont silnika przy 130000 km. Jakis czas temu zapalala mi sie kontrolka silnika i gasala (pomaranczowa lampka)
    Proszę o radę i pozdrawiam

    2
  Szukaj w 5mln produktów