Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Golf 4 1.9 TDI ATD - Gasnie na zimnym

bula17 11 Mar 2016 10:55 627 3
  • #1 11 Mar 2016 10:55
    bula17
    Poziom 21  

    Witam. Mam problem z Golfem 4 1.9 TDI. Samochód ciężko pali oraz dopuki się nie zagrzeje gaśnie na wolnych obrotach, ale nie jest to kwestia zapowietrzania się.
    Podejrzewam Vacu pompę, ponieważ w momencie gaśnięcia dawka paliwa spada do 0 oraz przed zgaśnięciem korekta wtrysków idzie do 2.99. Po dodaniu gazu do 1400 obr. korekty się normują co widać na załączonych logach .
    Jedna rzecz jest nie codzienna, po wyjęciu zaworka na filtrze jest duże ciśnienie paliwa i paliwo wyrzuca do góry. Pytanie dlaczego ?
    Paliwo w baku zmienione, pompka w baku pracuje daje ciśnienie, zaworek na f paliwa zmieniony, ale nadal wytwarza się ciśnienie i wyrzuca paliwo. Po wyjęciu zaworka tak jakby Vacu pompa nie miała odpowiedniego przepływu.
    Niestety nie mam monometru do Vacu pompy, jakie daje fizycznie ciśnienie poniżej zamieszczam Logi.





    http://vaglog.pl/log_253793.html

    0 3
  • #2 11 Mar 2016 15:31
    lemmak
    Poziom 20  

    Paliwo wraca, pod pewnym ciśnieniem, przez zaworek do zbiornika co jest normalne. Pompa przecież ciągle pompuje a nadmiar ciśnienia musi gdzieś uchodzić. Twój opis nasuwa mi taką teorię:
    Podwyższone ciśnienie jak napisałeś "wyrzucające" może wskazywać na nadmierne ciśnienie w układzie paliwowym. Jedyna możliwość to przedmuch z komory spalania do kanału paliwowego, na 1 cylindrze , gdzie ecu próbuje zwiększyć dawkę wtryskiwanego paliwa dla wyrównania prędkości pracy poszczególnych cylindrów. Podwyższenie prędkości obrotowej i wyższe ciśnienie paliwa z pompy pozwala na lepsze napełnienie się pompowtryskiwacza - i zmianę korekt. Nie wiem jaki to ma związek z temperaturą. Wątpliwości co do mojej teorii budzi też fakt, że powinno paliwo iść do oleju w przypadku nieszczelności na uszczelkach (chyba, że jest to mikropęknięcie w głowicy). W układzie paliwa coś się dzieje bo piszesz, że ciężko zapala a jedną z przyczyn może być za małe ciśnienie paliwa w momencie startu (albo jego brak).

    0
  • #3 11 Mar 2016 20:51
    bula17
    Poziom 21  

    Już wiem trochę więcej wiec tak Vacupompe podmieniał poprzedni mechanik bez efektu ja dziś sprawdziłem ciśnienie paliwa z baku do filtra wynosi 0.5bar czyli książkowo nawet w momencie zgaśnięcia utrzymuje jeszcze przez chwile 0,5 bar po 10 sek schodzi do zera , podmieniłem zaworek na f paliwa ale efekt ten sam ciśnienie dmuchnołem powietrze na powrót ale drożność jest .

    Oleju nie przybywa na półstanu i gość twierdzi ze tak jest cały czas olej ma konsystencje normalna bez zapachu i wodnistej konsystencji ,

    Jakość paliwa tez odpada bo klient mowi ze problem jest od pół roku i nikt nie może sobie z tym poradzić .


    Zapowietrzać tez sie raczej nie zapowietrza ponieważ rano odpalił od strzała i zgasł po przejechaniu 2 km i odpalił po kreceniu 10 sek rozrusznikiem .

    0
  • Pomocny post
    #4 11 Mar 2016 22:15
    lemmak
    Poziom 20  

    PD Najczęściej gaśnie z braku paliwa - tylko gdzie ono może znikać jak pompka pracuje? Można ominąć i filtr i pompkę zawężając pole poszukiwań. Ciekawe jakie jest ciśnienie na vacum w momencie gaśnięcia (końcówkę do pompy można dorobić z przewodu hamulcowego). Synhro i regulację pompek pewnie już ktoś wykonał - można sprawdzić dla pewności.

    0