Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Passat b5 1.6 - Przerywa,dławi się , szarpie

11 Mar 2016 20:58 7269 21
  • Level 2  
    Witam. mam passata b5 1998 1.6 benz. Otóż mam problem gdy auto się lekko zagrzeje zaczyna szarpać i się dławić, muszę bardzo delikatnie dawać gazu przez co wlokę się po drodze +/- 60km/h póki się rozbuja o wyprzedzaniu mogę wgl zapomnieć. Wymienione świece, filtry, cewka i kable. dalej to samo. Komputer pokazuje 0 błędów jakieś pomysły? pozdrawiam
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 11  
    Brak błędów o niczym nie świadczy. Co z parametrami jak temperatura, sonda. Warto przepatrzeć podciśnienia i dolot. Objawy wskazują na "lewe" powietrze.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 2  
    pompa dobra mechanik sprawdzał. rura ssaca od filtra jest lekko mokra w 1 miejscu więc wnioskuję że może być tam jakaś dziurka ale nie jest zbyt widoczna. temeratura jest w porządku. z sonda nie wiem jestem lekko mówiąc młody i zielony. a co do sondy to nie powinien samochód wtedy więcej palić? (jeśli źle to mnie poprawcie)
  • Level 2  
    przepustnica wyczyszczona problem nadal jest lecz nie zawszę ostatnio po przejechaniu około 80km nic nie przerywało a na drugi dzień po 10 już zaczął się dusić ;/
  • Level 7  
    Witam. Przepraszam za odkopanie tematu. Problem się rozwiązał bo mam to samo.
  • Level 7  
    Były wymieniane świece i kable. Jakieś 3 miesiące temu. Zaglądałem do wtryskiwaczy. Wyglądały ok. Ale więcej nie sprawdzałem.
    Aczkolwiek to się zachowuje tak jakby pompa odcinała dopływ paliwa lub brakowało iskry.

    VAG pokazał błąd sondy lambda i błąd przepływomierza. Są te elementy już wymienione na tą chwilę nie ma błędów.
    Ale dalej szarpie
  • Level 20  
    Wtryski można sprawdzić metoda kubeczkowa.
    Wymiana filtra paliwa była.

    Przepływomierz ma znaczący wpływ na zjawisko szarpania i dławienia ponieważ to on odpowiada. Daje on błędny odczytu masz niewłaściwa mieszankę.
    Co skutkuje ,sonda lambda także może mieć wpływ na odcztane prze ECU dane stechiometryczne. Jeśli jest uszkodzona ,zurzyta należy ją wymienić.
  • Level 7  
    Czekam teraz na moduł VAG. Podłącze i sprawdzę błędy. Sonda miała błąd zbyt bogata mieszanka.
    Jest wymieniona. Przepływomierz też wymieniony.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Błędy były 00520 00537
  • Level 27  
    Czy silnik ma przełączany kolektor dolotowy. Pod koniec życia mojego Toledo padł siłownik podciśnieniowy.

    A objawy:
    - jak zimny ok
    - jak ciepły musiałem jeździć jak emeryt na wakacjach

    Gdy mocniej dodawałem gazu, sterownik otwierał elektrozawór do słownika i podawał dawkę paliwa dla kolektora przełączonego.

    Uszkodzony siłownik nie przełączał, ilość powietrza była inna (błąd przepływki), skład mieszanki nie stechiometryczny (błąd sondy λ).
  • Level 20  
    Te błędy które opisałeś . To usterka na sensorze tlenu przepływomierz .
    Zwarcie brak sygnału lub nie ciągłość danych .

    1)sprawdzić połączenie wiązki styki przejście przewodu czujnika.
    Z stąd masz nie właściwa mieszankę jeśli po wymianie tak jest (w niektórych wariantach wymagana adaptacji). To jest coś z wiązka lub złączem.

    2 )dopływ ciepłe zimne powietrze ma swoje sterowanie zależne od temperatury. Zależnie od typu puszki z filtrem .ja mam puszkę kwadratowa z filtrem bez rur że sterownikiem mechanicznym termobietaliczny.
    Jest to mniej uporczywe rozwiązanie sterowania dopływu powietrza do kolektora ssącego.

    Re. Jak wspomniałem

    Ciepłe i zimne powietrze różni się zawartością tlenu czyli O2
    Dlatego ECU w oparciu o odczyt może regulować inaczej mieszankę .Spalona mieszanka jest odcztane przez sondę lambda i mamy efekt.

    Dodano po 2 [minuty]:

    3)dzwignia przyspieszenia była kalibrowana (jeśli jest elektroniczna)
  • Level 7  
    Gdzie szukać tego siłownika termobimetalicznego. Jak to sprawdzić?

    Wtyczki są ok. Żadnej siedzi itp. styki czyste.

    Wiązki oglądałem nie widać nigdzie żadnych uszkodzeń.
  • Level 7  
    Póki co to nie ma szarpania.
    Dzisiaj sprawdzałem błędy.
    520 sporadycznie na nowym przepływomierzu
    I drugi błąd przepustnicy zwarcie masy
    Przepustnica jest czysta bez nagarów
    Sonda bez błędów.
  • Level 7  
    Wypsikalem kontaktem całą przepustnice. Trochę syfu było na niej.
    Jest lepiej. Jutro podłączę VAG i zobaczę jak z błędami.
    Przy okazji wykryłem że mam spory luz na lince gazu. Tak ok 1cm

    Dodano po 3 [minuty]:

    Swoją drogą przy przepustnicy wychodzi z głowicy jakiś trójnik plastikowy chyba odma olejowa i tam jest to wszystko usyfione olejem i zabrudziło wtyczkę przy przepustnicy.
  • Level 7  
    Teraz zaczęło mi często schodzić z obrotami na ok 600. Błędów brak.
    Może to być kwestia tej linki.
    Ogólnie słabo ona wygląda. Pancerz w 2 miejscach jest uszkodzony. Linka ma luz ok 1cm przy przepustnicy.

    Obudowę filtra powietrza mam na wężach nie na silniku.
    Wygląda zupełnie inaczej niż ta ze zdjęć.
  • Level 7  
    Na lince gazu mam ten luz i uszkodzenia pancerza. Pozostałe węże oglądałem i nie widać uszkodzeń.
    Zrobię zdjęcia i wrzucę później
  • Level 7  
    Tylko nie widzę nigdzie za bardzo jak ja wyciągnąć. Wszędzie tylko piszą że mają czujnik w pedale.
    Sama linka 60zl Hans Szajs

    Ewentualnie jeszcze zapytam czy jest możliwość zaspawania kolektora wydechowego bez jego demontażu?
    No miedzią lub mosiądzem?