Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Transit 2,4 duratorq 2003 zapowietrzony układ paliwowy.

11 Mar 2016 21:15 5355 13
  • Poziom 6  
    Witam. Mam problem z odpaleniem transita 2,4 duratorq z 2003 roku. Mechanik podpia kompa i stwierdził że SĄ do wymiany "szare" bezpieczniki w skrzynce z bezpiecznikami. Wymieniłem na Nowe, bez odzewu. Po czym zauważyłem ze w filtrze paliwa nie ma paliwa ;) poszukalem na forum jak odpowietrzyc układ...zalałam filtr ropa zakrecilem i nic się nie dzieje. Moje pytanie co może być jeszcze nie tak? Czy to może być wina pompy wysokiego ciśnienia? Moze swiece nie grzeją? A na dworze jest tylko kilka stopni... :?:
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Odkręć na wtryskach i kręć. Ale jeden aku może być za mało. Ewentualnie pompkę ręczną i pompować. Skoro nie było w filtrze paliwa to masz gdzieś nieszczelność i spływa do zbiornika. Pewnie podstawa filtra.
  • Poziom 6  
    Podstawe filtra zakrecilem. Tamtedy raczej nie ucieka. Jezeli chodz o pompke na tym filtrze (mala zolta) to mam wrazenie ze ona nic nie Pompuje. Jutro będę próbował kolejny raz. Muszę naładować akumulator. Ps. Dzięki za zainteresowanie. :)
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    To żółte na obudowie filtra to nie jest pompka tylko czujnik zanieczyszczenia filtra :) a podstawa filtra może być uszkodzona, a nie rozkręcona....
    Omiń całą obudowe filtra i daj paliwo prosto na pompe jeżeli masz suchy filtr.
  • Poziom 6  
    Oki. Zrobilem tak. Odkrecilem na wtryskach. Pokrecilem, pojawilo sie paliwo. Mialem wrazenie jakby bylo z rdza ale moze mi sie zdawalo. Zakrecilem na wtryskach. Pokrecilem dlugo... pare razy i nic. Filtr paliwa jest nowy. Na spodzie filtra jest zolty zaworek jak go odkrecam to leci paliwo jak zakrecam nie leci. jak to w zaworkach bywa :) co do modelu to nie jestem pewny. W angielskich dokumentach samochodu chyba zapomnieli dodac czy to tddi czy tdvi. Jest tylko oznaczenie transit 350 LWB TD.
  • Pomocny post
    Poziom 33  
    Ten żółty zaworek na filtrze od spodu służy do spuszczania wody/ syfu z filtra. To jest tddi. Jestes w stanie sprawdzić jakie jest ciśnienie paliwa? Powietrze musi przebić się przez wtryski.
  • Poziom 6  
    Hmm czyli dobrze mi sie zdawalo, ze jak odkrecilem ten zolty zaworek ze ta ropa bardziej wode przypomina niz rope. Jak sprawdzic to cisnienie?
  • Pomocny post
    Poziom 31  
    Weź czysty pojemnik po oleju , dwa przezroczyste przewody podłącz przy filtrze paliwa i uruchom silnik przy pomocy samostatu lub plaka . Twoja pompa potrafi się porządnie zapowietrzyć i nawet z takim wsparciem silnik musi chwile popracować aby pompa sama pobrała paliwo . Jeżeli popuścisz przewody przy wtryskach i paliwo tylko wypływa to może być uszkodzona pompa wtryskowa niestety. Musi być widać że paliwo mocno wybija .
  • Poziom 6  
    Działa, odpalił! :D podlaczylem tak jak pisałeś wygladalo to jak kroplowka :) odkrecilem na wtryskach kolega zakrecil... ja popsykalem "easystartem" paliwo zaczęło tryskac... pozakrecalem na wtryskach. Z początku nie chciał odpalić z powrotem. Ale za drugim razem odpalił bez pomocy "easystartu". Wypialem "kroplowke" i podpialem wężyki od zbiornika, przejechałem się kawałek. I tu moje pytanie. Czy pompa da radę podciągnąć paliwo ze zbiornika do filtra? Bo myślałem, że w zbiorniku jest osobna pompka do paliwa a tak chyba nie jest, bo jest tylko pływak. I drugie pytanie. Po odpaleniu transita strasznie dymi na biało (z pod maski też dymi trochę jak dam więcej gazu) i tak jakby nie miał mocy. Jaka może być tego przyczyną? (Nie wiem czy to nie pytanie na następny temat).
  • Poziom 31  
    Pewnie trzeba wymienić oringi przy szykozłączach . Zacznij jeździć po zagrzaniu się wydymi , trochę paliwa poszło do wydechu .
  • Poziom 33  
    No w zbiorniku nie ma pompki :)
    Co do dymienia nie znika Ci płyn chłodzący? Bo tam z tyłu silnika nad skrzynią biegów jest chłodniczka EGR baaaaaaaardzo kiepsko się ją wymienia. Może to przez nią.

    No chyba, że czuć nie spaloną ropę.
  • Poziom 27  
    Zapowietrzony diesel po odpaleniu najczęściej dymi na biało, potem powinien przestać.
    Nadal nie wiemy, jaki to silnik... Znając VIN łatwo to ustalasz, także z tabliczki po kodzie silnika.
    Transit Mk6 z silnikiem 2,4 tddi o mocy 125KM ma pompę VP44, która sama się nie odpowietrzy i kręcenie jej na sucho mocno jej nie służy. Można ją uszkodzić. Powinno odpowietrzać się ją pod ciśnieniem z dodatkowego baniaka.

    Pozostałe wersje tddi o mniejszej mocy to pompa VP30 i ta jest samoodpowietrzająca (przynajmniej teoretycznie) - najlepiej to robić także pod ciśnieniem lub "na kroplówkę".

    Najsilniejszy 135 KM to tdci common-rail - zupełnie inna bajka...

    Wszystkie wersje nie mają zewnętrznej pompki podającej paliwo, pompy wtryskowe same zasysają paliwo, mają wbudowana pompkę łopatkową ( w rzeczywistości model z pompą VP44 miał do 2002 roku pompkę podającą zamontowaną na filtrze paliwa, potem z niej zrezygnowano).

    Jeżeli już kawałek nim przejechałeś (kilkanaście km) to powinien przestać dymić.
    Brak mocy to najczęściej uszkodzony sterownik lub nastawnik kąta wyprzedzenia wtrysku lub dawki wtrysku.
  • Poziom 6  
    Wojtekjanusz - silnik to 90km tddi. Ps. Gdzie takowe sterowniki sie znajdują? Chodzi Ci o te szare lub czarne duże kostki w pudełku z bezpiecznikami? Marek1977 - płyn jest w chłodnicy.