Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Golf 4 AGR 2000 - zapalająca się gasąca kontrolka ABS

12 Mar 2016 07:22 1215 7
  • Poziom 2  
    Witam. Od jakiegoś czasu podczas jazdy zapala mi się kontrolka ABS (wtedy ABS nie dział). Po zgaszeniu silnika i przejechaniu kilkudziesięciu metrów z prędkością powyżej ok. 40km/h kontrolka gaśnie i ABS działa. Dodatkowo, gdy ABS jest aktywny podczas hamowania nawet bardzo delikatnego czuć że pracuje bo "tłucze" pedałem hamulca. Samochód był u mechanika i po podpięciu do komputera stwierdził że jest to wina czujnika w lewym przednim kole. Po wymianie tego czujnika był spokój (chociaż ABS dalej był bardzo czuły) i po kilkudziesięciu kilometrach jeszcze tego samego dnia problem powrócił. Co to może być? gdzie szukać problemu?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Chodzi zapewne o odległość czujnika od pierścienia/ impulsatora. Jeśli będzie niepoprawna w którymś kole objaw będzie właśnie taki jak piszesz. I przy delikatnym hamowaniu załączanie pompy ABS i te cyrki.
  • Poziom 35  
    odleglosc, pekniety lub skorodowany pierscien
  • Poziom 2  
    Dzięki za odpowiedzi. Czy jeśli komputer wskazywał czujnik lewego przedniego koła, to mogę przypuszczać, że problem leży właśnie w lewym przednim pierścieniu? Da się jakoś ustawić odległość czujnika od pierścienia? Z tego co wiem to on jest w stałej pozycji.
  • Poziom 35  
    odczytaj bledy lub zmierz rezystancje czujnikow. czujniki sa na stale wiec sprawdz stan pierscieni.
  • Moderator Samochody
    Tarczka może mieć bicie, będzie to widać gołym okiem, próby prostowania jej są bezcelowe. Jej ewentualna wymiana niestety wiąże się z wyminą łożyska.
  • Moderator Samochody
    ABS się wyłącza w trakcie jazdy, gdy system stwierdzi zbyt dużą różnicę prędkości poszczególnych kół, przy nieaktywnym hamulcu - generować podobny błąd może własnie zafajdany błotem i opiłkami, bądź skorodowany pierścień zębaty/tarcza impulsowa przy kole, a także luźno zamocowany czujnik, bądź uszkodzone łożysko koła.
  • Poziom 2  
    No właśnie łożysko zostało wymienione na nowe i przy okazji ten czujnik, gdybym wcześniej wiedział, to kazałbym wymienić też tarczę impulsatora. Czyli zostaje mi znowu wyjąć nowe łożysko i wymienić tarczę impulsatora ?