Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

husqvarna 435 - regulacja gaźnnika Husqvarna 435

adalien 12 Mar 2016 12:17 9810 15
  • #1
    adalien
    Level 8  
    Witam

    potrzebuje norm nastawczych do regulacji gaźnika w Husqvarna 435 ?

    pomoże ktoś o ile wykręcic śrubki?

    pozdrawiam
  • #2
    RENE7757
    Level 6  
    Witam. Pragnę podjąć temat na nowo. Syn przytargał do mnie pilarkę Husqvarna 435. Była zatarta. Wymieniłem cylinder+ tłok, łożyska , pierścienie uszczelniające, membrany w gaźniku. Po takim remoncie nie chce odpalić. Gaźnik jest 2-gardzielowy ZAMA C1T. nie mogę nigdzie trafić na jakąś podpowiedź jak go wyregulować.
  • #3
    4495redberet
    Level 27  
    Iskra jest??
    Świeca mokra,sucha??
    Jak jest iskra a świeca sucha to podlej paliwa bezpośrednio do cylindra np przez wykręcona świece i zobacz czy zapali.
    Jak są dwie śrubki od składu mieszanki to wykręć je po obrocie. Jak odpali to wtedy dalsza regulacja.
  • #4
    RENE7757
    Level 6  
    Świeca jest sucha .podawałem paliwo strzykawką na tłok-niewiele ,bez rezultatu. Milczy
    Iskra na świecy książkowa.
  • #5
    4495redberet
    Level 27  
    No jak wlejesz za mało paliwa to nie odpali. Wlej tak mniejsza połowę korka od banki np jakiejś 5 litrowej.
  • #6
    RENE7757
    Level 6  
    Wlałem ok.3cm .sześ. odpaliła. chodziła ok.5min.i zgasła nawet ładnie chodziła ,chciałem żeby się nagrzała aby wyregulować.
    Ponownie było bardzo ciężko odpalić, nawet z paliwem pod świecę ,odpaliła ,ale nie chce wejść na obroty ,strzela w tłumik i bardzo nieregularnie pracuje na wolnych obrotach.
  • #7
    4495redberet
    Level 27  
    Filtr paliwa wymieniany???
    Ustaw obie śrubki tak na jeden obrót.
    Pompka paliwa ok??? Przewody paliwowe????
    Przewód impulsowy jest zewnętrzny czy tylko kanalik???
  • #8
    RENE7757
    Level 6  
    jest tylko kanalik.
    10 min szarpania na ssaniu i bez a świeca sucha.
    przewody całe szczelne.
    jest coś .tak jakby ciśnieni w zbiorniku paliwa. jak zdjołem wężyk z gażnika ciurkiem leciało paliwo jak by pod ciśnieniem
  • #9
    4495redberet
    Level 27  
    To ten kanalik impulsowy musi być drożny,uszczelka nie wmoze przysłaniać ani w gaźniku ani w cylindrze.
    To że leci paliwo to normalne.
    W gaźnikach nie raz rozszczelniaja się takie aluminiowe zaślepki i też ciężko piła pracuje.
  • #10
    RENE7757
    Level 6  
    Czytałem gdzieś w necie że ta zaślepka w gaźniku potrafi się poluzować i wtedy zalewa świecę. U mnie wcześniej tak było i lekko dobiłem ją wkrętakiem , żeby się uszczelniło (tam są zakryte otwory technologiczne). Teraz mi nie zalewa świecy ,ale odpalić nie chce. Zastanawia mnie to ciśnienie w zbiorniku paliwa. Z boku zbiornika jest taki plastikowy króciec ,nawet zastanawiałem się czy powinien być tam jakiś wężyk .Może to jest jakiś odpowietrznik. Przecież paliwo podaje pompka-membrana i to powinno wystarczyć. Po co ciśnienie w wężyku, może gdzieś coś blokuje . Kanał jest czysty ,pewny nie jestem czy szczelny -ale jak to sprawdzić ?
  • #11
    4495redberet
    Level 27  
    Jest odpowietrznik w baku. Nie ma na nim być żadnego wężyka.
    Odpowietrznik działała na zasadzie zasysania powietrza a nie upuszczania z baku.
    Jak są uszczelki w dobrym stanie to będzie szczelny kanalik impulsowy.
    Nie ruszales czasem dźwigni od zaworka w pływaku jak te membrany wymieniałeś??? Jak zegniesz ta dźwignie za bardzo na dół to membrana nie będzie mogła jej wciskać i nie poda tyle paliwa albo wcale.
  • #12
    RENE7757
    Level 6  
    Właśnie , wymieniłem całość i zastanawiałem się ile ta dzwigienka powinna wystawać ponad płaszczyznę .W zestawie z membranami była iglica , dzwigienka z ośką i sprężynka -- wymieniłem. Jest jeszcze taka mała alu,zaślepka, ale nie wymieniałem.
  • #14
    RENE7757
    Level 6  
    Czy istnieje jakiś prosty sposób sprawdzenia szczelności kanału impulsowego ?
    Jutro przyjrzę się tej iglicy, powoli zaczynam mieć tej pilarki dosyć.
    Czy w tym kanale jest ciśnienie czy podciśnienie ? czy naprzemian
  • #15
    4495redberet
    Level 27  
    Jeśli wizualnie nie jest nic pęknięte,uszczelki są całe to to musi być szczelne. Raczej trudno sprawdzić kanał. Jak masz przewód impulsowy na zewnątrz czyli kawałek wężyka to to sparwdzisz.
  • #16
    RENE7757
    Level 6  
    Oczami kanał impulsowy wygląda na sprawmy, choć to kawał gumy i nigdy nic nie wiadomo. Dźwigienka iglicy jest ustawiona równo z płaszczyzną gaźnika.
    Uważam , że w zbiorniku paliwa nie powinno być ciśnienia. Mocno się temu przyjrzałem .Pompując pompką paliwo słychać zasysanie powietrza, pompka nie jest całkowicie wypełniona paliwem. Powietrze z paliwem pompowane wężykiem przelewowym wytwarzało w zbiorniku ciśnienie. Wymontowałem gaźnik i do rurki doprowadzającej założyłem przezroczysty wężyk ,taki sam do rurki do pompki.
    Wężyk od gaźnika podłączyłem do dużej strzykawki. Przeciągałem paliwo do chwili, aż całkowicie wypełnił się wężyk paliwem. Teraz po pociągnięciu strzykawką powinienem mieć ją pełną paliwa -- była 1/4 , 20 ml. pojemność strzykawki było 5 ml. reszta powietrze
    ------ czy tak powinno być. Mam podkaszarkę sthil i tam tak nie jest.