Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Passat b4 1.9tdi 90 KM sam wchodzi na duże obroty

12 Mar 2016 17:59 2313 30
  • Uczeń
    Witam. Tak jak w tytule mam problem ze swoim Passatem, auto po odpaleniu wchodzi na duże obroty i nie reaguje na nic.
    Nastawnik i pompa są wymienione, instalacja przeglądnięta i jest ok.
    Po podłączeniu komputera jest błąd (moduł sterujący praca silnika zablokowany).
    Może ktoś miał już taki problem i może pomóc
  • Poziom 10  
    Po pierwsze - podaj kod błędu, bo komunikat "moduł sterujący praca silnika zablokowany" nie podaje miejsca jego wystąpienia. Może to być np. immo.
    Po drugie - napisz, czy możesz połączyć się z innymi sterownikami. np ABS lub AIRBAG

    maly 8812 napisał:
    instalacja przeglądnięta i jestjest ok

    Na ile przeglądnięta? Wyciągnięta z peszla i sprawdzona przewód po przewodzie?
    Sprawdzenie ciągłości połączenia pomiędzy kostkami nie eliminuje istnienia lub zwarć pomiędzy nimi, a te uszkodzenia są bardzo częste.
  • Uczeń
    A co immobiliser może mieć do podnoszenia obrotów? Instalacje wyjełem z koszulek, kable leżą luzem i nie ma nigdzie zwarcia, komputer łączy się z innymi sterownikami. Kod błędu silnika to 17978 a w immobiliser był 01177 uszkodzony sterownik nieautoryzowane-nieciągły
  • Poziom 10  
    Podłącz do VAG'a, i podaj wartość z grupy 1 na poz 2. Pomyślimy co dalej.
  • Uczeń
    Jak dobrze kojarzę to jest to dawka paliwa tak? Na starej pompie było 0 a na tej tez pewnie tak jest bo nadal są te same objawy

    Dodano po 3 [minuty]:

    Po odpieciu wtrysku sterującego auto tez wchodzi na wysokie obroty, ale tylko do 3tys, i wtedy jak dodaje gazu to reaguje i dalej się wkreca
  • Poziom 10  
    Skojarzenie jak najbardziej prawidłowe.
    Problem w jakości połączenia Nastawnik pompy - komputer silnika lub zwarcie do masy.
    Niestety - nie mam w domu dokumentacji aby powiedzieć które piny w sterowniku odpowiadają za połączenie. Podam w poniedziałek.
  • Uczeń
    Przejścia sprawdzałem i z nastawnika do sterownika wygląda ze jest ok. Może być uszkodzony sterownik? W aucie była zwiększana moc, może to ma coś do tego, na początku zanim stało się tak jak teraz jest podczas jazdy zapaliła mi się kontrolka od świec i auto straciło moc, zaczął głośno pracować, ale po chwili odzyskał moc i kontrolka zgasła, zajechał pod dom, zgasiłem silnik, po chwili chciałem odpalić i się zaczęła komedia
  • Poziom 10  
    Sterownik może być uszkodzony. Może też też być uszkodzony soft w samym sterowniku. Stąd komunikat immo o braku autoryzacji.

    Spotkałem się już kilkukrotnie z sytuacją, gdzie błąd sumy kontrolnej pamięci sterownika powodował, iż procesor zamiast kontynuować program - zapętlał się na próbie jej odczytu.

    Sprawdź napięcia zasilające na samym sterowniku. Zarówno stały + jak i ten po stacyjce.
    Sprawdź też masę pod obciążeniem (zdjęte wtyczki na sterowniku - żarówka 50W np. H7 podłączona z jednej strony do plusa na aku a z drugiej do pinów kostki kompa od których wychodzi brązowy przewód).
  • Uczeń
    Z sumami kontrolnymi nie powinno być problemu, programowalismy na nowo kości i zostały zmienione, a w pompie za wolne obroty odpowiada tylko nastawnik? A ten zaworek czy czujnik na dole pompy od czego jest? Idą do niego 2 przewody
  • spec od auto-elektro
    chyba komputer szwankuje
  • Poziom 10  
    maly 8812 napisał:
    a w pompie za wolne obroty odpowiada tylko nastawnik? A ten zaworek czy czujnik na dole pompy od czego jest

    W pompie za wole obroty odpowiada wszystko. Zaworek? - pewnie kontrolny, ale pewną odpowiedź mógłbym dać dopiero po dokładnym określeniu typu pompy.
  • Uczeń
    Na jakim układzie zapisane jest immobiliser? Zamówiłem juz nowy sterownik i jak przyjdzie będę chciał przebudować układ z immobiliser

    Dodano po 4 [minuty]:

    Sterownik jest z plastikową obudowa na układach 27c512
  • Uczeń
    No tak. Ale mimo zapisane jest na innym układzie
  • spec od auto-elektro
    Chyba nie, przelutuj 27c512

    Dodano po 30 [sekundy]:

    Przeciez to stary kapec
  • Poziom 10  
    27C512 to pamięci z którymi odkąd pamiętam zawsze były problemy. Niby dawało się je wykasować UV, ale nie do końca to działało. Sam producent z resztą zalecał, aby po 6 latach odświeżać ich zawartość. Jak ktoś jeszcze po programowaniu nie zakleił kwarcowego okienka, to już masakra gotowa była na wyciągnięcie ręki.
    Reasumując - grzebanie w 27C512 to szukanie sobie kłopotów.

    Mimo to - zawsze z szacunkiem patrzę na hobbystów i ich dokonania. Życzę powodzenia, choć sam - szukałbym sterownika nieco nowszej generacji (z opcją IMMO-OFF) i współpracującego z tą samą pompą.
  • Uczeń
    Jak mrozie włożę taki komputer jaki jest teraz, na próbę zamówiłem taki sam za 60zl. Szkoda pchać kasę w takie stare autko, a zwłaszcza ze nie wiadomo do końca o co chodzi, a co do immobiliser to którą kość trzeba przelutowac?.
  • Poziom 10  
    Najlepiej byłoby nic nie ruszać, a kupić i założyć komplet rozruchowy.
    Jeżeli masz jeszcze starą (poprzednią) kość 27C512 to ją załóż z powrotem. O ile pamiętam - były montowane na podstawkach. Jeżeli nie - zamontuj taką podstawkę. Lutowanie 27C512 też nosi ryzyko jej uszkodzenia.
    Podaj nr kodowy sterownika, bo były różne.
  • Uczeń
    Ten sterownik który zamówiłem ma dokładnie takie same nr jak ori. 0281001 312/313 028906021AK
  • Poziom 10  
    Więc na pewno 27C512. Tylko sam tego raczej nie ogarniesz.
    To komputer od silnika 1Z. Wydusić z niego cokolwiek, to bez wymiany wtrysków strata czasu. Może parę kucy, ale nie więcej.
  • Uczeń
    Jest różnica po modzie. Znacznie zwawszy jest. Na około 115km teraz jest zrobiony
  • Poziom 10  
    Miałby 115 gdyby (...) i tutaj cała wyliczanka zależności takich jak turbina, wtryski, stan mechaniczny ect. ect.
    Nie zrozum mnie źle. Nie zamierzam Cię zniechęcać, tylko że ta praca jaką wkładasz - na niewiele się zda. 8bitowe sterowniki silnika 1Z są "niereformowalne". Nic w nich nie zmienisz z poziomu VAG'a, bo program zapisany jest w epromie, a nie eepromie. Także pozornie proste IMMO OFF za pomocą VAG CAN Commandera - tutaj nie zadziała.

    Zmień sterownik na 16 bitowy. Wiąże się to co prawda ze zmianą kostek (podłączenie) - ale potem, dostajesz całą masę opcji z poziomu VAGa.
  • Uczeń
    W tym sterowniku może vagiem nic niezdzialam ale na pewno Można przelutowac układ z immobiliser z ori do tego nowego i będzie chodził
  • Poziom 10  
    Niema czegoś takiego jak
    maly 8812 napisał:
    układ z immobiliser z ori

    a jedynie modyfikacja kodu pamięci tak, aby procesor nie odwoływał się do komunikacji z immobilajzerem.

    W najprostszej formie robi się to tak:
    1. Wyciągasz pamięć 27C512
    2. odczytujesz zawartość w programatorze
    3. modyfikujesz wartość kilkunastu bitów
    4. Wkładasz do programatora nową pamięć
    5. Zapisujesz zmodyfikowaną zawartość
    6. Wkładasz pamięć do kompa

    Jeżeli nie wiesz jak przejść pkt 3 - ściągasz z neta program ImmoKiller i instalujesz w komputerze.
    Następnie wykonujesz pkt 2. i zapisujesz w pliku o nazwie np. stary.bin
    Otwierasz go w programie ImmoKiller, dajesz komendę immo-off i zapisujesz wynik do pliku nowy.bin

    W programatorze wczytujesz plik nowy.bin i wykonujesz kolejno czynności od pkt. 4 do 6
  • Uczeń
    W immo killer nie ma takich opcji do 27c512, znalazłem inny program i w nim jest pokazany układ eeprom 93C46, na zdjęciach wygląda dokładnie tak jak mój sterownik, to na tym układzie zapisane jest immo? Czy na 27c512.?
  • Poziom 31  
    Próbowałeś w ogóle regulować dawkę - nie na klawiaturze tylko przesuwając nastawnik , nic o tym nie piszesz . Dawka jest zero bo tak chce sterownik ,a w rzeczywistości jest za duża i stąd wysokie obroty które w miarę rozgrzewania się silnika jeszcze wzrastają.
  • Uczeń
    Szczerze mówiąc to nie robiłem tego na nowej pompie, na starej nie dawało to nic.
  • Poziom 31  
    Na 100% dawka nie może być na 0 , spróbuj to wyregulować sam kiedyś się na tym złapałem .
  • Uczeń
    Na starej pompie tak było, przestawialem nastawnik i nic nie reagowalo
  • Poziom 31  
    Porównaj napięcie zwrotne z nastawnika z tym co powinno być według tabeli do twojego kodu silnika .