Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna - jaka instalacja lpg??

12 Mar 2016 22:48 6708 54
  • Poziom 8  
    Cześć Wszystkim, chcę niedługo zagazować moją Lagunę III 2.0 T. Trochę doświadczenia mam z lpg ale laguna to mój pierwszy Renault. Jaką instalację wsadzić? Myślałem o sq 32 od brc, ma ktoś? I w ogóle jak ten silnik w Lagunach znosi lpg? Z góry dzięki za pomoc:)
  • Pomocny post
    Poziom 16  
    Te silniki dobrze znoszą lpg, brc jest jak najbardziej polecane jak i również prinsa.Zakładaj i odkładaj zaoszczędzone pieniądze np na wakacje. :D
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Generalnie ważniejszy będzie odpowiedni zakład który Ci instalację założy. Ja ponad rok temu zakładałem do swojej Kia Rio instalację też ze stajni BRC tylko starszy model SQ 24 (cały czas są montowane z tego co wiem), jest zresztą gdzieś topic o tym na elektrodzie. Więc jeśli jesteś z Lublina to mogę Ci warsztat podpowiedzieć, chyba że masz już swój sprawdzony. Co do samego silnika to powinien dobrze znosić gaz, pod warunkiem poprawnej regulacji i dobrania ustawień, a nie każdy potrafi do dobrze zrobić.
  • Poziom 8  
    I jak Ci się jeździ na tym? Ja właśnie myślałem o 32, podobno właśnie ludzie chwalą to.. Jeździłem już na lpg ale renówki nigdy nie miałem:) Co do warsztatu to w sumie możesz dać jakiś namiar? Po świętach skoczę:)
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    Jak na razie nie mam na co narzekać. Silnik pracuje równo, nie ma "skoków" i "zamulania". Szybko przełącza się na gaz, nawet jak były niskie temperatury nie było problemów. Spalanie na bardzo dobrym poziomi w granicach 7l/100km, więc naprawdę niewiele. Od montaży zrobiłem już ok 16 tys.km, byłem na pierwszym przeglądzie, wymieniłem filtry i nic więcej. Wszystko było w jak najlepszym porządku. Instalacja montowana była na Spół. Pracy 38 u p. Stadnickiego.
  • Poziom 17  
    Dajcie spokój z tym brc( brak regulacji czegokolwiek). W tym silniku pójdą na łatwiznę i pewnie nawiercą u góry w plastiku a od dołu pewnie będą miejsca na fabryczne nawierty. Poza tym po gwarancji za 1 wtryskiwacz brc kupisz 4 barracudy albo hany. Wspierajmy polski rynek- Lpg techa albo staga. Jedz do Rogowskiego albo Warsztatowni i wszystko będzie zamontowane tak jak należy.
  • Pomocny post
    Poziom 40  
    Podpowiadałem na pw autorowi tematu, że ma jechać do Rogowskiego bo ma blisko ale albo nie odczytał albo olał.

  • Poziom 21  
    Renówki bardzo dobrze tolerują lpg.Moja sugestja zestawu ze Staga to:reduktor AC 150,sterownik 200 Gofast i wtryskiwacze AC w03.Oczywiście kolektor trzeba zdjąć i wiertki zamontować w miejscach fabrycznie do tego przeznaczonych / od dołu/.Nie montuj żadnej instalacji BRC ani Landii rezo ani też innej włoszczyzny póżniej same problemy i finansowe i eksploatacyjne.Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 9  
    teges napisał:
    Renówki bardzo dobrze tolerują lpg.Moja sugestja zestawu ze Staga to:reduktor AC 150,sterownik 200 Gofast i wtryskiwacze AC w03.Oczywiście kolektor trzeba zdjąć i wiertki zamontować w miejscach fabrycznie do tego przeznaczonych / od dołu/.Nie montuj żadnej instalacji BRC ani Landii rezo ani też innej włoszczyzny póżniej same problemy i finansowe i eksploatacyjne.Pozdrawiam.


    Prawda, bardzo dobrze grają z gazem. Czy te 1,6 16 V, czy 2,0 i 2,0 turbo.
    Ja mam 2.0 Espace na Blue Boxie Articu i wtryskiwaczach hercules (tak jest napisane na homologacji). Ta moja ponoć polska instalacja. A myślałem o BRC, ale słyszałem właśnie, że części i serwisy drogie, więc poszedłem w innym kierunku. Generalnie na gazie auto pracuje bardzo dobrze.
  • Pomocny post
    Poziom 14  
    bakubaku69 napisał:
    Dajcie spokój z tym brc( brak regulacji czegokolwiek). W tym silniku pójdą na łatwiznę i pewnie nawiercą u góry w plastiku a od dołu pewnie będą miejsca na fabryczne nawierty. Poza tym po gwarancji za 1 wtryskiwacz brc kupisz 4 barracudy albo hany. Wspierajmy polski rynek- Lpg techa albo staga. Jedz do Rogowskiego albo Warsztatowni i wszystko będzie zamontowane tak jak należy.

    Niby dlaczego dajcie spokój? Jak instalacja dobra i dobrze założona to nie wiem w czym rzecz? Montując instalację zarabia przede wszystkim montażysta, który pracuje na częściach z jakimi się najlepiej czuje. Jeśli chodzi o polecone warsztaty to faktycznie jedne z lepszych w regionie, zwłaszcza p. Rogowski, tylko u niego trzeba odczekać trochę bo kolejkę ma sporą. I tu prosty przykład, że p.Adam pomimo tego że montuje w oparciu o staga, to np do kompletu dodaje reduktor Zavoli (włoski, a jakże, ale za to lepszej jakości od naszych), bo to on odpowiada przed klientem za montaż. Więc nie mówcie, że jak włoska instalacja to od razu gorsza od polskiej. Liczy się montaż i regulacja, i to żeby klient wracał jedynie na przegląd.
  • Poziom 9  
    Pewnie, że nie gorsza. Przecież polski rynek w dużej mierze w oparciu o włoskie wzorce się rozwijał. Po prostu droższa a tej samej jakości - oczywiście moim skromnym zdaniem. Zgodzę się również, że ważna jest jakość montażu i powroty tylko na przeglądy.
  • Poziom 8  
    Dzięki Wszystkim za pomoc, za zdjęcia również.
    TonySopra napisał:
    Ja mam 2.0 Espace na Blue Boxie Articu i wtryskiwaczach hercules

    i jak Ci się na tym jeździ ogólnie??
    bakubaku69 napisał:
    Dajcie spokój z tym brc( brak regulacji czegokolwiek)

    Z tego co wiem to kumaty gazownik, nie amator raczej z tym problemu nie ma.. Robiłem trochę sowich dochodzeń i gazownicy na to nie narzekają, a wręcz przeciwnie...
    teges napisał:
    Renówki bardzo dobrze tolerują lpg

    Właśnie mój znajomy też ma lpg w Renówce i zachwala, że dobrze znosi gaz..
  • Poziom 9  
    Jeździ się bardzo dobrze. Dobra regulacja i podzespoły i się nie martwisz. czasem drobnostka może zaważyć o satysfakcji z codziennej jazdy. U mnie nie ma żadnych szarpań. reduktor i wtryskiwacze do mocy dobrane odpowiednio. Mam świadomość, że instalacja lpg w samochodzie to dodatkowy układ, o który trzeba dbać. Pamiętać o przeglądach z karty gwarancyjnej. To naprawdę błahostka. każda wizyta na stacji daje mi satysfakcję finansową.
  • Poziom 17  
    Każda instalacja jest dobra dopóki się nie popsuje ale po co później przepłacać za serwis i wysyłać kasę na wschód. Na AcW02 jeżdżą bez filtrów i nic się nie dzieje a porównaj sobie ceny z wtr BRC.
  • Poziom 9  
    BRC ma drogie komponenty. Gorzej, jak przyjdzie do wymiany po gwarancji.
    A inne wtryski na przykład nie pójdą raczej. Moje herculesy są w porządku. Miałem zaproponowane kilka innych, ale wybór padł na nie. O instalację dbam, będę pamiętał o przeglądach.
  • Poziom 14  
    TonySopra napisał:
    BRC ma drogie komponenty. Gorzej, jak przyjdzie do wymiany po gwarancji.
    A inne wtryski na przykład nie pójdą raczej


    Co to znaczy drogie? Komplet naprawczy, który w wielu przypadkach załatwia sprawę - koszt ok 100 zł, wtryski też można stosować tańsze, np ALBA gdzie koszt ok 300 zł. Na tle innych firm wypada to całkiem przyzwoicie. A swoją drogą psują się niezwykle rzadko, jak ktoś o nie dba i pamięta, że ma robić przeglądy instalacji.
  • Poziom 40  
    Kolego arekwij nie kupisz zestawu naprawczego BRC Genius za 100 zł to raz a dwa to gdybyś widział kiedyś program konfiguracyjny BRC to wiedział byś, że nie ma tam za wielkiego wyboru wtryskiwaczy wiec nie jest tak prosto.
  • Poziom 9  
    Mam zupełnie inną wiedzę na ten temat - wcale nie psują się tak rzadko. psują się tak, jak inne. Cena kompletu naprawczego nic nie wnosi do tematu. A Alba, o której piszesz to akurat najtańsza opcja w cenie średniej półki innych producentów. A seqent 32 dla przykładu ma zamknięte oprogramowanie i serwis tylko w autoryzowanych punktach - czytaj zedrą z Ciebie, ile mogą. Tyle z mojej strony.

    Dodano po 1 [minuty]:

    sebap napisał:
    Kolego arekwij nie kupisz zestawu naprawczego BRC Genius za 100 zł to raz a dwa to gdybyś widział kiedyś program konfiguracyjny BRC to wiedział byś, że nie ma tam za wielkiego wyboru wtryskiwaczy wiec nie jest tak prosto.


    Otóż to.
  • Poziom 17  
    Poza tym w brc lubryfikacja jest w prezencie zamiast regulacji a później inwestujesz w płyn nie potrzebny do niczego.
  • Poziom 9  
    Lubra to też temat, który dzieli. Ale jak się własnie dostaje w gratisie, czyli fizycznie Cię w nią ktoś wyposaża, to nie ma zmiłuj, musisz o nią zadbać. Zgadzam się z przedmówcą.
  • Poziom 14  
    sebap napisał:
    Kolego arekwij nie kupisz zestawu naprawczego BRC Genius za 100 zł to raz a dwa to gdybyś widział kiedyś program konfiguracyjny BRC to wiedział byś, że nie ma tam za wielkiego wyboru wtryskiwaczy wiec nie jest tak prosto.


    Za 100 zł to może nie, ale sprawdziłem, że koszt regeneracji Genius MB to 150 zł wraz z czyszczeniem wtrysków i gwarancją. Wtryski Alba też można spokojnie zastosować bo program na to zezwala, więc jest prosto.
  • Poziom 8  
    Witajcie, auto już odebrałem od gazownika. Zastanawiałem się nad Rogowskim a Piekarzem z Lublina, bo i ten i ten warsztat mi doradzono. Ostatecznie wybrałem Piekarza, założyliśmy instalację Sequent 32, powiedział że robi się na tym duże przebiegi. Jeździłem już trochę i spisuje się dobrze, zobaczymy jak będzie się spisywać. Dzięki za pomoc!
  • Poziom 9  
    Piekarz ma renomę. i w 3 miastach ma warsztaty. W tym bydgoskim to chłopaki montują ag centrum. Może sobie regiony na konkretne montaże podzielił.
  • Poziom 17  
    Wrzuć jakieś fotografie instalacji to sprawdzimy jak to jest z tą renomą w Lublinie.
  • Poziom 9  
    bakubaku69 napisał:
    Wrzuć jakieś fotografie instalacji to sprawdzimy jak to jest z tą renomą w Lublinie.
    racja, zobaczmy. Auta z Bydgoszczy widziałem. Ale piekarza na brc nie.
  • Poziom 9  
    bakubaku69 napisał:
    Każda instalacja jest dobra dopóki się nie popsuje ale po co później przepłacać za serwis i wysyłać kasę na wschód. Na AcW02 jeżdżą bez filtrów i nic się nie dzieje a porównaj sobie ceny z wtr BRC.


    co racja, to racja, więc lepiej zainwestować w taką instalację, która się nie popsuje od razu a posłuży dłużej - czyli inwestować w dobry sprzęt by poźniej nie szukać naprawy. ojciec jeździ na brc od 3 lat i jakoś nic się nie dzieje, a jedynie na przeglądy się wybiera. p.s. kasę jeśli już wysyłamy to nie na wschód a na południe, do Włoch :)
  • Poziom 9  
    Jest wiele instalacji, na których wujek, ciotka, klotka jeżdżą i nic się nie dzieje. Nie jedyne brc ma taką właściwość. A pieniądze miło zostawić w Polszy.
  • Poziom 9  
    TonySopra napisał:
    Jest wiele instalacji, na których wujek, ciotka, klotka jeżdżą i nic się nie dzieje. Nie jedyne brc ma taką właściwość. A pieniądze miło zostawić w Polszy.


    no jasne, nie mówię, że BRC to jedyna instalacja i już. jest masa innych, na których ludzie jeżdżą i jest równie dobrze. ale najważniejsze jest własne doświadczenie. a to w moim przypadku dotyczy BRC - i jeśli się dobrze sprawuje to o nim piszę. a co do pieniędzy - to najmilej je odpowiednio wykorzystać w taki sposób, by później za jakiś czas (krótszy a nie dłuższy) nie wydawać na niepotrzebne naprawy i cieszyć się żywotnością instalacji. CZY KUPIE WŁOSKĄ BRC CZY INNĄ, NP. POLSKĄ, to i tak najwięcej zarabia mechanik, a on w każdym wypadku będzie Polakiem :) więc pieniądze tu i tak jakieś zastają :)
  • Poziom 9  
    Ja miałem prosty kaszel, bo mieszkam w mieście, gdzie siedzibę ma producent instalacji. mając do wyboru różne warsztaty, wybrałem ten, który mi się wydawał najbardziej wiarygodny, i tak trafiłem do niego. To moja 3 instalacja. i też bezawaryjnie się użytkuje. I jest taka ludowa prawda, że wraca się tam, gdzie się było zadowolonym. to agcentrum kiedyś bazowało na włoskich systemach. blue box którego mam pod maską jest podobno w pełni już polską instalacją. pomysł, program i co tam jeszcze powstało w kraju. to kilometrów kolego.
  • Poziom 10  
    Adamorod mógłbyś napisać coś więcej od siebie o tej instalacji sq32 ? mam takie samo auto i też rozważam nad brc. Można wiedzieć ile Cię kosztowała taka instalacja ? oraz jakie są koszta tego oleju od gazu i czy często trzeba go uzupełniać ?