Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

atlas copco GA 30 VSD - alarm na wyświetlaczu

seku69 06 Jun 2016 08:33 9153 68
  • #31
    kkknc
    Level 43  
    Bekomat to nazwa własna i na dodatek zastrzerzona firmy BEKO zajmującej się tworzeniem urządzeń do spustu kondensatu. A nie nazwa własna jakiegokolwiek urządzenia do spustu kondensatu. Wskaż mi na liście części zamiennych tej sprężarki pozycję bekomat.
  • #32
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    kkknc to mało widziałeś :-) Proszę poczytaj sobie na temat kompresorów i sposobów automatycznego pozbywania się kondensatu ze zbiorników o dużej pojemności oraz osuszaczy to natkniesz się na nazwę urządzenia spustowego kondensatu. Nosi on właśnie nazwę " Bekomat ". Jego najprostszą budową jest komora pływakowa oraz elektrozawór sterowany w najprostszym przypadku za pomocą wbudowanego układu czasowego lub ze sterownika kompresora. Większość nowoczesnych bekomatów ma wbudowane czujniki położenia pływaka lub poziomu kondensatu. Umożliwia on spust kondensatu bez utraty ciśnienia. To samo dotyczy osuszaczy niskotemperaturowych. Tu sobie zobacz jak to wygląda schematycznie. Wprowadziła to na rynek firma BEKO TECHNOLOGIES. urządzeniu nadano nazwę właśnie bekomat i tak się ta nazwa przyjęła. Proszę zapoznać się z PDF na ten temat.
  • #33
    kkknc
    Level 43  
    Tak jak pisałem post wcześniej. Nazywanie jakiego kolwiek urządzenie innej firmy bekomatem bo u nas na wsi tak się na to mówi jest dla mnie nie do przyjęcia. Zauważyłeś że jesteś na forum technicznym? I należy dbać o merytoryczność wypowiedzi, ze względu na tysiące czytających to forum, a niekonieczne obeznanych w temacie. A teraz wskaż mi ( jak już pisałem) pozycję bekomat w GA 30 VDS. Ja wie co to jest i gdzie się stosuje bekomat, wiem też że są inne firmy które to produkują tyle że używają mniej krzykliwych nazw. Co do nazw własnych z innego podwórka wiesz jak jest różnica pomiędzy silnikami TDI, CDI, TDCi,HDI, Dci?
  • #34
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    To to trochę dziwne ponieważ to ta firma wprowadziła zawory spustowe kondensatu. tak się przyjęło że nazwa bekomat odnosi się do tego wynalazku. Podobnie rzecz ma się z silnikami asynchronicznymi i krokowymi itd nikt się nie przejmuje czy wynalazł je Tesla czy kto inny. Podobnie jest tutaj. Mogę kilka innych przykładów podać. Lecz nazwy zawsze będą się szybciej kojarzyły. Tak było jest i będzie. W przykładzie który podałeś, myślisz że ktoś będzie seplenił TDI, TDCI ? no raczej nie wiec prościej powie DIEZEL. Po za tym podałeś nie co błędny przykład ponieważ odnosi się do typu a nie nazwy jednostki. Z bekomatem jest inaczej bo podałem nazwę urządzenia a nie model czy typ.
  • #35
    seku69
    Level 16  
    na mniejszym z kompresorów wymieniłem filtr powietrza i paski,za to ten większy zaczoł się przegrzewać.Temperatura potrafiła dojść do 117 i się wyłączał.Po wielu telefonach doczekaliśmy się w końcu wizyty serwisu.Według nalepki wypadała by za miesiąc.w mniejszym wymiana a i b oprócz tego co sam wymieniłem,w ga 30 tez pełny serwis.Po około 1-2 dniach od serwisu zaczęły dziać się dziwne rzeczy z tym większym.Temperatura co kilka godzin w czasie 20-30 min. dochodziła z 80 do 110 i wyżej.Raz sama spadała po kilku godź. a innym razem kompresor się wyłaczał.Poprosiłem o ponowna pilną wizytę,przez ten czas chłodziliśmy sam separator dodatkowymi wentylatorami.trochę to pomagało .Po kilku dniach zjawił się serwis.Diagnozy były przeróżne.W tym czasie kompresor przestał dobijać do zadanego ciśnienia,zamiast 8 , 9 ledwo 5-6 .Wymieniano ponownie filtry olejowe zawory itp.Po dwóch dniach napraw panowie zrezygnowali,stwierdzili że kompresor umarł,olej się cofnął,padła śruba...czyli ponad 4 tysie w plecy i konieczność zakupu nowego.efekt nie ciekawy.
  • #38
    mychaj
    Level 35  
    Gdyby była śruba do kitu to raczej grzałby się non stop.
    Quote:
    Temperatura co kilka godzin w czasie 20-30 min. dochodziła z 80 do 110 i wyżej.Raz sama spadała po kilku godź.

    Takie objawy daje blokujący się termostat,
    generalnie padnięty stopień śrubowy albo traci wydajność lub się zakleszcza (luzy wzdłużne śrub) ew. trzecia możliwość przegrzewanie ale wtedy "łapie temperaturę " jakby ci napisać ...równomiernie od startu - cały czas rośnie aż do alarmu, grzeją się łożyska, pirometrem można to wyłapać jak się ma trochę doświadczenia.
  • #39
    kkknc
    Level 43  
    @myhaj g... masz a nie doświadcznie, w tym temacie już to pokazałeś parę razy. Padająca śruba ma tak różne objawy, że pół dnia by pisać. A to że ty tylko te co pisałeś spotkaleś to nie znaczy że temat zamknięty na inne przypadki. Wystarczy wysypana jedna koronka łożyska i masz takie objawy w zależności od tego jak się wirniki ustawią. A termostat działa albo nie. Spójrz na schematy obiegu czynnika.
    Autorze kto był u ciebie i z jakiego ASO?
  • #40
    mychaj
    Level 35  
    Quote:
    @myhaj g... masz a nie doświadcznie, w tym temacie już to pokazałeś parę razy.

    Trochę pokory fachowcu od gumowych dzwonków.
    Jak serwis nie potrafi stwierdzić awarii co padło to tylko : paanie śruba do remontu wtedy wymienią części za kila tysi i gra.
    To co napisałem to są najczęstsze objawy padającej śruby , koronkę to możesz mieć na zębach.
  • #41
    kkknc
    Level 43  
    Wiesz pokorę zdobyłem doświadczeniem i na szkoleniach w Atlas Copco te pierwsze był organizowane jeszcze w Szwecji, a uczestników witał sam prezes zarządu.
    Wracając do tematu to co prawda na elektryczne AC autoryzacji już nie mam przez dziwną politykę AC Polska o której nie będę pisać. Ale wiedza została, dokumentacja też, ludzie do których można napisać czy też zadzwonić po pomoc też. A decyzję o uskodzeniu śruby podejmuje się po wielu sprawdzeniach i weryfikacjach a nie od tak. I to ci pisze fachowiec od gumowych dzwonków. Co do koronek na łożysku to i tak nie masz uprawnień do oglądania dokumentacji on-line bym ci to pokazał i dlaczego tak to nazywają.
  • #43
    mychaj
    Level 35  
    Quote:
    A decyzję o uskodzeniu śruby podejmuje się po wielu sprawdzeniach i weryfikacjach a nie od tak.

    I właśnie o to chodzi , aby kolega mógł sprawdzić sam do pewnego momentu co może być nie halo( jakieś luzy czy stuki), jak już mu rozbebeszą maszynę to nie wierzę że ją zwrócą " bo termostat był uszkodzony" , wymienić olej, filtry, separator nawet małpę można nauczyć.
  • #44
    kkknc
    Level 43  
    Jak by wiedział i się znał to by servisu nie wzywał. Więc co takiego miał by sprawdzić sam. Jedyna rzecz to opiłki w oleju i filtrze. Chociaż ich brak o niczym nie przesądza. A tak po wyjęci sciągasz dekle i mierzysz luzy w 3 płaszczyznach. Autorze ile ma godzin przepracowanych sprężarka? Podaj obydwa czasy.
    Co do nauki małpy to prawda zwłascza w elektrycznych. Bo tam wymieniasz części po przepracowani danego czasu, a nie po zużyciu. Dodatkowo części pakowane są w koperty z instrukcją złożeniową i z wysczegulnionymi częściami do wymiany. Oprucz tego stałe punkty przeglądowe.
  • #45
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    Witam. Śruby raczej nie, bo przed remontem utrzymywał ciśnienie a po remoncie już nie. Obstawił bym na zawory. Ewentualnie gęstość oraz klasa oleju. Tu najprawdopodobniej mamy do czynienia ze zbyt dużą ilość zasysanego oleju przez sprężarkę. Efekt dużego podciśnienia spowodowany zapchaniem filtrów powietrza i oleju oraz separatora a tu zostały one wymienione w pierwszej kolejności. Śruby sprężarki z reguły wymienia się w przypadku spadku wydajności lub ciśnienia oraz zbyt głośnej pracy spowodowanej głownie zużyciem się łożysk. Ważna kwestia wpływająca na żywotność śrub sprężarki to zmiany oleju w okresie zimowym i letnim.

    Kkknc szkolenia jakie organizują firmy z reguły odnoszą się do występujących często przypadków i usterek. Sam byłem na takich szkoleniach prowadzonych przez Air Comp oraz Atlas Copco. Prawdę powiedziawszy dużo wniosły ale o takim przypadku jak u kolegi nie słyszałem. By po serwisie spadła wydajność ciśnienia. A zauważ co pisał autor. Że po serwisie spadła wydajność ciśnienia. Coś musieli spartolić. Pewnie teraz będą ściemniali ze to a to i tamto wymieniono i kasy kupkę proszę przygotować. Dlatego też dołączam się do pytania co to za serwis i skąd ?
    Co do drobin metali to wystarczyło by rozwalić zużyty filtr oleju i pod mikroskop próbki. Ale kto się będzie paprał ?
  • #46
    kkknc
    Level 43  
    Olej do niej masz jeden ten fabryczny. Więcej oleju nie zassie ob olej jest wtłaczany. Skiro byłeś na szkoleniu bawrt tylko obsługowym to powineneś to wiedzieć. Ja byłeś na skoleniu servisowym to tym bardziej. Dodatkowo wtedy w zależności od stopnia twojego zaawansowania piwinieneś mieć dostęp do dokumentacji on-line od podstawowej aż po dane złożeniowe oznaczone klauzulą tajne/poufne. To już na najwyszym stopniu dostępu oczywiście. Nie wspomnę o tym że zaden zawór nie dozuje tam oleju. O drobiny metalu to widać gołym okiem to wielkie grube płaty i mniejsz drobinki.
  • #48
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    kkknc nie masz racji w czasie kiedy pracowałem na UR w Bucyrys Polska kompresory mieliśmy dwa w dobudowanym budynku bez ogrzewania bo i po co. Chłodzenie powietrzno wodne z odzyskiem do wymienników CWU i klimatyzacji hali głównej. Są dwa rodzaje olejów które sezonowo wymienialiśmy. Zimowy i letni. Zimowy olej był rzadszy i umożliwiał bezpieczne uruchomienie kompresora przy ujemnej temperaturze sprężarki. Przy minus 5 można było bez ryzyka uruchomić kompresory. Natomiast na wiosnę zmieniało się na olej gęsty nominalny. Zaczynam wątpić że kolega był na takich szkoleniach i o tym nie wie. Uruchomienie kompresora śrubowego typu mokrego, przy temperaturze poniżej zera grozi rozerwaniu korpusu sprężarki na wskutek zbyt dużej gęstości oleju. Gwałtowne jego sprężenie przy dużej gęstości podczas przepływu poprzez śruby, powoduje gwałtowną implozję głowicy , spowodowaną gwałtownymi skokami ciśnienia w komorze śrub. Widziałem taką rozerwaną głowice na wskutek w/w czynników. Dlatego też kompresory mają zabezpieczenie przed zbyt niską temperaturą, ogólnie poniżej zera.
    Co do pełnej dokumentacji kompresorów to mam pełny dostęp do serwera zarówno Atlas Copco jak i Air Comp. Nie wiem skąd ci się wziął zawór dozujący olej ? Nic takiego nie pisałem. Skoro nie wiesz w jaki sposób sprężarka może zassać większą ilość oleju niż przy normalnej pracy to niestety wybacz ale nie mam zamiaru tłumaczyć ci zasad rządzących mechaniką płynów zwaną hydrostatyką. Zanim odpowiesz jakieś hmmm farmazony to zastanów się w jaki sposób sprężarka zasysa olej ze zbiornika separatora. Wtedy pogadamy inaczej. Nadal stawiam na zawory. Co do drobin metalu widocznych gołym okiem to raczej widać, a jakże, przy uszkodzonej i wyeksploatowanej sprężarce lub uszkodzonym filtrze oleju. Natomiast w normalnym cyklu eksploatacyjnym drobin nie widać gołym okiem, a dostarczają one dość istotnych informacji o stanie sprężarki. Oczywiście można wziąć pod uwagę nieprawidłową eksploatację i przeglądy okresowe. Pozdrawiam.
  • #49
    kkknc
    Level 43  
    cooltygrysek wrote:
    kkknc nie masz racji w czasie kiedy pracowałem na UR w Bucyrys Polska kompresory mieliśmy dwa[...]. Są dwa rodzaje olejów które sezonowo wymienialiśmy. Zimowy i letni.

    No popatrz jak ciekawostka Producent ma jeden olej ( w zasadzie) i nie jest to letni i zimowy, Ma tylko wskazany zakres stosowanych temperatur. Przy czym klasa lepkości jest ta sama- patrz karta produktu. Jest olej normalny i Long Life który starcza do planowanego remontu sprężarki. Te oleje nazywają się Roto Fluid. Mineralny jest zastępowany nowym produktem o nazwie Ndurance. O specjalnym oleju stosowanym tam gdzie powietrze może mieć kontakt z żywnością nie wspominam bo i po co zaciemniać obraz całości.
    cooltygrysek wrote:
    Zimowy olej był rzadszy i umożliwiał bezpieczne uruchomienie kompresora przy ujemnej temperaturze sprężarki. Przy minus 5 można było bez ryzyka uruchomić kompresory. Natomiast na wiosnę zmieniało się na olej gęsty nominalny.

    Suprer od kiedy to wraz z temperaturą zmienia się gęstość oleju? I od temperatury robi się rzadki lub gesty. Te wartości prawie się nie zmieniają wraz ze zmianą temperatury, co innego lepkość. Nie wspomnę że mineralny jest dopuszczony do -5C.
    cooltygrysek wrote:
    Zaczynam wątpić że kolega był na takich szkoleniach i o tym nie wie.

    Mam po tych wypowiedziach te same wątpliwość.
    cooltygrysek wrote:
    Uruchomienie kompresora śrubowego typu mokrego, przy temperaturze poniżej zera grozi rozerwaniu korpusu sprężarki na wskutek zbyt dużej gęstości oleju. Gwałtowne jego sprężenie przy dużej gęstości podczas przepływu poprzez śruby, powoduje gwałtowną implozję głowicy , spowodowaną gwałtownymi skokami ciśnienia w komorze śrub. Widziałem taką rozerwaną głowice na wskutek w/w czynników. Dlatego też kompresory mają zabezpieczenie przed zbyt niską temperaturą, ogólnie poniżej zera.

    Jasne, korpus sprężarki Seri GA ma współczynnik bezpieczeństwa 5 więc nie ma szans na rozerwanie. A pokaż mi jeszcze głowicę w tej sprężarce. Możesz skorzystać z starszego czy też nowszego programu.
    atlas copco GA 30 VSD - alarm na wyświetlaczu atlas copco GA 30 VSD - alarm na wyświetlaczu I tam pokaż mi to zabezpieczenie przed niską temperaturą. Znam tylko tłokowe wysoko ciśnieniowe firmy Sauer&Sohn która ma to zabezpieczeni i jest nastawione na +20C. Co akurat mnie nie dziwi bo tam olej to ISO 100. Więc jest problem z ciśnieniem oleju poniżej +10C. Ale nie jestem w stanie objąć wszystkiego ale tu rozmawiamy o GA30 więc pokaż to o czym piszesz. W GA jest tylko termik, a wersji VDS masz falownik który nie dopusci do przekroczeniu dopuszczalnego prądu
    cooltygrysek wrote:
    Co do pełnej dokumentacji kompresorów to mam pełny dostęp do serwera zarówno Atlas Copco jak i Air Comp.


    Więc użyj tego dostępu. Czekam na dokumentację i zaznaczenie częsci o których piszesz.
    cooltygrysek wrote:
    Skoro nie wiesz w jaki sposób sprężarka może zassać większą ilość oleju niż przy normalnej pracy to niestety wybacz ale nie mam zamiaru tłumaczyć ci zasad rządzących mechaniką płynów zwaną hydrostatyką. Zanim odpowiesz jakieś hmmm farmazony to zastanów się w jaki sposób sprężarka zasysa olej ze zbiornika separatora. Wtedy pogadamy inaczej. Nadal stawiam na zawory.


    Wiem nigdy nie zasysa bo brak pompy zasysającej. Ale chętnie posłucham jak zasysa. Ciekawi mnie które to zawory masz na myśli?
    [quote="cooltygrysek"] Co do drobin metalu widocznych gołym okiem to raczej widać, a jakże, przy uszkodzonej i wyeksploatowanej sprężarce lub uszkodzonym filtrze oleju.
    Tu mamy uszkodzenie przy uszkodzeniu łożyska wystarczy jednego, grube opiłki widać wyraźnie na dnie zbiornika separatora.
    cooltygrysek wrote:
    To to trochę dziwne ponieważ to ta firma wprowadziła zawory spustowe kondensatu. tak się przyjęło że nazwa bekomat odnosi się do tego wynalazku. Podobnie rzecz ma się z silnikami asynchronicznymi i krokowymi itd nikt się nie przejmuje czy wynalazł je Tesla czy kto inny. Podobnie jest tutaj. Mogę kilka innych przykładów podać. Lecz nazwy zawsze będą się szybciej kojarzyły. Tak było jest i będzie. W przykładzie który podałeś, myślisz że ktoś będzie seplenił TDI, TDCI ? no raczej nie wiec prościej powie DIEZEL. Po za tym podałeś nie co błędny przykład ponieważ odnosi się do typu a nie nazwy jednostki. Z bekomatem jest inaczej bo podałem nazwę urządzenia a nie model czy typ.

    Zawory upustowe znano wcześniej zanim pojawiły się bekomaty, a to że ty sobie przyjąłeś taką nazwę do wszystkiego co tak robi to twoja sprawa ale nie mieszaj w to innych producentów. Silnik elektryczny powiadasz że wynalazcy...... super. Bo zawsze podaje się typ i rodzaj. Mówisz na silniki DIEZEL a Może po nazwisku Diesel.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_o_zap%C5%82onie_samoczynnym
    Tyle że to mało opisujące bo wszystkie te silniki do doładowane jednostki ZS z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Ale każda z tych firm nadała swoją własną nazwę po tym jak VW grup zastrzegła sobie TDI. Tak samo nazwa bekomat jest zastrzeżoną nazwą własna urządzenia Firmy BEKO TECHNOLOGIS. A skoro pisałeś o swoich szkoleniach i dostępie do serwerów AC to pokaż mi bekomat w GA30. I podałem ci bardzo dobry przykład podając ci nazwę własną konkretnego silnika.
    Powiedz czy to jest bekomat?
    http://kompres.pl/uzdatnianie-powietrza/spusty-kondensatu/
    A może to jest bekomat?
    http://www.desco.pl/index.php?page=5&subpage=5&corp=8
    Jak nie to to to już na pewno
    http://poszukiwacz24.pl/allegro?id=194937370&sid=179973&spid=91002&uid=37588753
    czy też to
    http://poszukiwacz24.pl/allegro?id=194937369&sid=179973&spid=91002&uid=36774959
    Po prostu masz masę urządzeń i nie są to bekomaty.
  • #50
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    Widzę że z wiedzą troszkę na baker. Możliwe że problemem u kolegi nie jest brak wiedzy lecz jej nadmiar a głównie stosowanych daremnych rozwiązań. Pisałem wyraźnie co to Bekomat i jakim miejscu się go stosuje. A kolega nie wie jak działa i po co jest montowany ani w jakim celu a podaje w linkach zawory elektromagnetyczne z czasówkami. To już nie bekomat. Zauważ że Bekomaty mają komorę pływakową wraz z czujnikami poziomu kondensatu. Zwykłe zawory z czasówkami mają tą wadę że przy różnicy wydatku sprężonego powietrza, oraz różnic wilgotności czy temperatury powietrza w zbiornikach zbiera się więcej lub mniej kondensatu. Bekomaty pływakowe z czujnikami same regulują sobie czasy otwarcia zaworu spustowego z krótkim przedmuchem w końcowej fazie spustu kondensatu. Przewaga tego rozwiązania to proste niskociśnieniowe separatory, mniej kondensatu w zbiorniku, mniej korozji, większa czystość powietrza, mniej szlamu i wilgoci oraz dokładniejsza separacja oleju w separatorach odstojnikowych. Takie powietrze ma usunięte około 70 do 78 % wilgoci Ponadto powietrze jest przygotowane wstępnie do osuszacza źiębniczego który usuwa wilgoć niemalże w 100%, następnie jest ono ogrzewane by poprzez różnice ciśnienia oraz temperatury nie następowało kondensowanie w rurociągach. Natomiast separatory cyklonowe, ciśnieniowe podane w linku, nadają się do kompresorów i sprężarek przenośnych i przewoźnych zarówno śrubowych jak i tłokowych jako pierwszy stopień separacji. Pomijam fakt że separatory cyklonowe zarówno olejowe jak i wodne stosowane są praktycznie obowiązkowo w kompresorach śrubowych zarówno stacjonarnych jak i przewoźnych typu mokrego. Zauważyłem że kolega nie miał kontaktu se stacjami sprężonego powietrza na co dzień i związanych z ich obsługą problemów. Ja swoje przy nich ( stacje CompAir ) spędziłem jako technik UR zarówno w Bucyrus jak i na Fiat Auto Poland. A obecnie pracując w Siemensie na dziale projektowym ( zasilacze i falowniki dużej mocy ) mając spore doświadczenie z ich obsługą przekazuje wiedze młodszym pracownikom UR w Siemensie. Jednakże tak reasumując, zastosowane rozwiązania zależą od głownie od wydatku oraz ciśnienia roboczego sprężonego powietrza. Zależą także od wymaganej klasy czystości i zawartości wilgoci.

    Pisał kolega jak sprężarka śrubowa zasysa olej ? Są dwa rozwiązania, obydwa opierają się na hydrostatyce. Pozostawię bez komentarza.
  • #51
    kkknc
    Level 43  
    cooltygrysek wrote:
    Widzę że z wiedzą troszkę na baker. Możliwe że problemem u kolegi nie jest brak wiedzy lecz jej nadmiar a głównie stosowanych daremnych rozwiązań. Pisałem wyraźnie co to Bekomat i jakim miejscu się go stosuje.

    Z tą wiedzą to się zgadzam świetnie kolega się opisał bo. Przypominam że zadałem kilka pytań. A kolega jak najęty referuje wyczytane z folderu reklamowego zasadę działania bekomatu. I pisałem wyraźnie, że go nie ma w GA30, więc, po co pisać w oderwaniu od rzeczywistości?
    cooltygrysek wrote:
    Sprawdź czy poprawnie działają bekomaty to częsty przypadek wydostawania się wody do instalacji. Przyczyną jest zawieszanie się pływaka w komorze bekomatu. Wentylatory oraz agregat działają po usunięciu kondensatu. Podniesienie temperatury wewnątrz pomieszczenia jest nie dopuszczalne i powinno zapewnić się cyrkulację zewnętrzną.

    Przecież pisałem
    kkknc wrote:
    Ta... ciekawa nazwa bekomat. Czy to od beczki śmiechu? Spust kondensatu i oszusacz działają niezależnie od siebie. Dokumentacja się kłania.

    kkknc wrote:
    Bekomat to nazwa własna i na dodatek zastrzerzona firmy BEKO zajmującej się tworzeniem urządzeń do spustu kondensatu. A nie nazwa własna jakiegokolwiek urządzenia do spustu kondensatu. Wskaż mi na liście części zamiennych tej sprężarki pozycję bekomat.

    Bekomatu w tej maszynie nie ma, a kolega miał ją wskazać na liście części zamiennych I do tej pory tego nie zrobił Więc ponawiam pytanie....1 Pokaż na w liście części zamiennych pozycję BEKOMAT . Wentylatory jak już pisałem i agregat działają niezależnie od spustu kondensatu . Pytanie 2.Niech kolega wskaże w Ga30VDS zależność pomiędzy spustem a nie działającym agregatem.


    cooltygrysek wrote:
    A kolega nie wie jak działa i po co jest montowany ani w jakim celu a podaje w linkach zawory elektromagnetyczne z czasówkami.

    Doskonale wiem jak działają, do czego służą i wiem, co jest w GA30. Nie mam bekomatowych klapek na oczach. I nie forsuje na siłę marketingowej papki o wyższości rozwiązania, którego w tej maszynie niema. I nie upatruje problemów ze sprężarką w systemie, którego w niej nie ma. I nie ciągnę wykładu, jakie to jest super jak tego tam nie ma.
    cooltygrysek wrote:
    stosowane są praktycznie obowiązkowo w kompresorach śrubowych zarówno stacjonarnych jak i przewoźnych typu mokrego.

    Jasne we większości małych kompresorach firmy AC a i innych podobnie chłodnica końcowa jest w opcji, a spust to stosuje się tam ręczny kranikiem czasem jest tam pływak. Do tego silencer i restryktor. To teraz pytanie 3 pokaż mi te chłodnice w standardzie w kompresorach przewoźnych i oczywiście beko maty. I pytanie, 4 czym według ciebie różnią w ilości wydalanej wody kompresory typu „ mokrego „ jak określiłeś a suchego. I pytanie, 5 co to jest ten mokry kompresor, bo tylko u ciebie to słyszę to określenie. Do tego powtórzę pytanie bez odpowiedzi, 6 pokaż mi ten olej letni i zimowy do stacjonarnych AC. Pytanie 7 pokaż mi zabezpieczenie w AC przed rozruchem poniżej 5 stopni. Pytanie 8 pokaż mi głowicę w sprężarce GA 30, albo w innej śrubowej. Pytanie 9 jak może implodować głowica w układzie ciśnieniowym? Pytanie 10 jak zasysa olej sprężarka śrubowa.
    cooltygrysek wrote:
    Pisał kolega jak sprężarka śrubowa zasysa olej ? Są dwa rozwiązania, obydwa opierają się na hydrostatyce. Pozostawię bez komentarza.

    Wskaż miejsce gdzie napisałem to (pytanie, 11) że sprężarka zasysa olej. To ty pisałeś, że zasysa ja ci odpowiedziałem że nie.
    Skoro znalazłeś czas pisać na całą stronę o bekomatach to ja nie widzę problemu w odpowiedziach Na te pytania. Odpowiedzi będą w dokumentacjach do których podobno masz dostęp aj ja ci powie że nie masz bo to tylko dilerzy mają przynajmniej w AC a nie sądzę by gdzie indziej było inaczej. A dział projektowy a UR to różne działy.

    cooltygrysek wrote:
    Zauważyłem że kolega nie miał kontaktu se stacjami sprężonego powietrza na co dzień i związanych z ich obsługą problemów. Ja swoje przy nich ( stacje CompAir ) spędziłem jako technik UR zarówno w Bucyrus jak i na Fiat Auto Poland. A obecnie pracując w Siemensie na dziale projektowym ( zasilacze i falowniki dużej mocy ) mając spore doświadczenie z ich obsługą przekazuje wiedze młodszym pracownikom UR w Siemensie.

    To bez znaczenia temat dotyczy GA30 a nie stacji powietrza czy też twojej drogi kariery. A swoją drogą to jak można przekazać doświadczenie innym, jeżeli to na tym portalu pętlisz się o bekomatach i ignorujesz zadawane pytania wskazując tylko swoje ogromne według ciebie doświadczenie. Którego nie jesteś w stanie w żaden sposób w tym temacie potwierdzić.
    A i przyjrzyj się zdjęciu z wymiany i pokaż autorowi dokument AC z badań filtrów niezależnych producentów. Bo w zasadzie może być tam wsadzony tylko jeden zamiennik.
  • #52
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    1 Pisałem wyraźnie ze bekomaty montuje się w zbiornikach. 2 Agregat i owszem działa niezależnie lecz nie zawsze. Czasem jest sprężony ze sprężarką czy kompresorem a to oznacza że także z bekomatem. Zgadzam się że agregat jest w opcji. A czy ja napisałem ze w zestawie ? Wszystko zależy do czego i jak suche powietrze jest potrzebne. Naucz się czytać ze zrozumieniem. 3 chłodnice oleju są praktycznie w każdej sprężarce. 4 nie wiem skąd takie pytanie się wzięło ale pewnie z czytania bez zrozumienia. Zależy od wilgotności powietrza i jego temperatury. 5 sprężarki mokre oznacza że olej bierze czynny udział w sprężaniu powietrza tzn ma bezpośredni kontakt z powietrzem sprężanym i jednocześnie smaruje. Powietrze takie jest nasycone olejem. 6 Widzę po kilku pytaniach ze kolega nie miał żadnego szkolenia a tym bardziej do czynienia z przemysłowymi sprężarkami czy kompresorami stacjonarnymi. Jestem skłonny wkleić PDF ze stosownymi certyfikatami ale potem gromy się posypią tak samo jak kolega pisze że się chwale itd. Więc po co. Sprawdź sobie zalecenia producenta dotyczące pracy w niskiej temp np: CompAir. Pisałeś wyżej od kiedy zmienia się gęstość oleju wraz ze spadkiem temp. A od zawsze i dotyczy to każdego pierwiastka chemicznego. Co do oleju niskich temp, to całoroczny to minimum socjalne. 7 Jest to zabezpieczenie w postaci czujnika niskiej temperatury. W tym modelu akurat nie wiedzieć czemu takiego układu nie posiada. Ma tylko termik z tego co pamiętam. 8 Widzę że kolega za dużo silników spalinowych na naprawiał. Głowica to korpus sprężarki. Czyli w zasadzie główna część sprężarki. 9 Mało kolega widział ale zjawisko kawitacji dotyczy także powietrza nie tylko cieczy. Proszę więc sobie o tym poczytać. 10 Tak jak pisałem są dwa rozwiązania które nadal pozostawię bez komentarza. 11 Post #49. Co do filtrów to w zasadzie dwa zamienniki. A nawet trzy gdyby się zastanowić. I to lepszy od oryginału. No ale potem serwis się przyczepi ze niezgodny ze specyfikacją itd. Mimio wszystko mnie nie przegadają. Z tych pytań i twoich wypowiedzi wnioskuję ze nigdy nie widziałeś stacji sprężonego powietrza ani nawet nie wiesz jak jest wykonana. Coś dla przykładu na browarze Tyskim są 4 kompresory suche, bezolejowe, tłokowe, wielostopniowe o średnicy tłoka 2.6m, 2m, 1.6m o bardzo dużym wydatku, służą one gównie do napowietrzania wody w stacji filtrów. Zbiorniki rozprężne o łącznej pojemności 410 hektolitów wraz z zamontowanymi Bekomatami oraz osuszacze ziębnicze.
  • #53
    kkknc
    Level 43  
    Widzisz na żadne ale to żadne z pytań nie odpowiedziałeś. Za to tradycjnie bekomatowe klapki na oczach i co to nie ja. A jakie to doświadczeni że stacjami uzdatniania. Przecież już prawie autobiografię napisałeś. Tylko nijak się niema to do tematu GA30.
    Znowu mam ci palcem pokazywać?
  • #54
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    Zastanawiam się czy ty sobie po prostu kpisz czy tak na serio ?
  • #55
    mychaj
    Level 35  
    Quote:
    wielostopniowe o średnicy tłoka 2.6m, 2m, 1.6m

    Jakiej mocy silniki napędzają te potworki? Do jakiego nadciśnienia pracują?
    Poważnie pytam, z ciekawości: na KWK Bielszowice pracują 2 bezolejowe śruby na nadciśnieniu 3 bar - po 132 kW lub 160 nie pamiętam teraz.
    Co do oleju zimowy - letni w sprężarkach stacjonarnych to mnie zaskoczyłeś, z ujemnymi temperaturami olej sobie radzi , gorzej z wilgocią w powietrzu np. do sterowania pracą układu ssania w końcu jest to powietrze "surowe".
  • #56
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    Silnik 240KW, przekładnia 6 pasowa. Kompresor tłokowy suchy o 3 stopniowej kompresji, pierwszy tłok o średnicy 2.6 m tłoczy powietrze do tłoka mniejszego o średnicy 2m ten następnie do mniejszego 1.6m i do zbiornika. Każdy tłok pomimo innej średnicy ma tez inny skok. Kompresory te mają bardzo duży wydatek powietrza. Niestety nie pamiętam już ile. Ale powyżej 5000m3/h. W zestawie pracują 3 takie kompresory plus rezerwowy.

    Nie wiem czy kolega nie pomylił się z mocą silnika może to 13 lub 16 KW. Taka moc odpowiadała by sprężarce metanowej. Ale tak reasumując zależnie od wydatku powietrza moce sięgają do 110KW z napędem bezpośrednim ( AirPol ). Zależy jeszcze jaki silnik , na 500 czy 1000V. No chyba ze to dwustopniowa ale to by nie miało sensu ekonomicznego przy 3 barach. Do czego ta sprężarka ?

    Co do olejów do sprężarek śrubowych to większość nie zmienia gęstości do -30'C i mniej, jednakże gęstość się zmienia i to definiują fizyczne właściwości każdego pierwiastka. Otóż zimowe mieszanki olejów stosowane np: w Norwegii przy kręgu polarnym umożliwiają bezpieczny rozruch przy temp -20'C. W innym przypadku sprężarka w przerwie powinna pracować na tzw cyklu rozprężania by zachować niską gęstość oleju i temperaturę. Sprężarki śrubowe mają zabezpieczenie uniemożliwiające uruchomienie przy temp poniżej 0' inaczej grozi to uszkodzeniem śrub oraz rozerwaniem głowicy. Gęstość oleju w temp ujemnych zmienia się drastycznie na wskutek wilgoci i tworzeniu się kryształków lodu oraz wytrącaniem parafin. Ponieważ filtry oraz separatory wodne nie są w stanie wychwycić 100% wilgoci z oleju, dlatego wspomniałem o olejach o mieszance zimowej tzw potocznie Norweskiej. Stosowałem taki olej w sprężarkach śrubowych AirPol ( 120 KW ) w Bucyrus Polska by po przerwie świątecznej można było uruchomić sprężarkę w temp poniżej -10'C bez ogrzewania jej bo to trwało. W innym przypadku ktoś musiał by przez okres świąteczny pilnować temperatury w kompresorowni. Kompresorownia znajdowała się poniżej poziomu gruntu i z poziomu gruntu czerpała powietrze bez żaluzji ale z wstępnymi filtrami. Sprężarki te posiadały własne chłodnice z wentylatorami przełączanymi w okresie letnim oraz wbudowany wymiennik glikolowy. Chłodzenie glikolowe z odzyskiem dla CO i CWU ( dwa boilery po 2 tyś litrów każdy temp max 70'C ) poprzez dodatkowy wymiennik ciepła z pompami i zaworem krzyżowym. Z racji tego ze sprężarki pracowały praktycznie non stop, dołożyłem wymiennik dachowy załączany automatycznie gdy chłodzenie własne było niewystarczające w okresie dużych upałów gdy CWU osiągało temp max. Troszkę się rozpisałem uff . Pozdrawiam.
  • #58
    cooltygrysek
    Conditionally unlocked
    Ach na przeróbce więc już wiem do czego . Ja myślałem że dołowy. Spoko co do silnika to teraz by się zgadzało.
  • #59
    kkknc
    Level 43  
    cooltygrysek wrote:
    Zastanawiam się czy ty sobie po prostu kpisz czy tak na serio ?

    To zastanawiaj się dalej jakie ty dajesz odpowiedzi i czego uczysz innych.
    Ale skoro tak to wezmę tylko pierwsze 3 pytania Bo po co mam pozostałe przepisywać.
    kkknc wrote:

    1 Pokaż na w liście części zamiennych pozycję BEKOMAT
    Pytanie 2.Niech kolega wskaże w Ga30VDS zależność pomiędzy spustem a nie działającym agregatem.
    pytanie 3 pokaż mi te chłodnice w standardzie w kompresorach przewoźnych i oczywiście bekomaty.

    I twoje odpowiedzi
    cooltygrysek wrote:
    1 Pisałem wyraźnie ze bekomaty montuje się w zbiornikach.

    cooltygrysek wrote:
    2 Agregat i owszem działa niezależnie lecz nie zawsze. Czasem jest sprężony ze sprężarką czy kompresorem a to oznacza że także z bekomatem. Zgadzam się że agregat jest w opcji. A czy ja napisałem ze w zestawie ? Wszystko zależy do czego i jak suche powietrze jest potrzebne. Naucz się czytać ze zrozumieniem.

    cooltygrysek wrote:
    3 chłodnice oleju są praktycznie w każdej sprężarce.

    Ad1. Jakoś nie zauważyłem by wyraźnie kolega pisał że bekomat tylko na zbiorniku. A skoro tak to, czemu w temacie GA30 kolega ciągnie temat bekomatów od dwóch stron i ciągle w nich upatruje przyczyn problemów ze sprężarką? Nie mogę tego zrozumieć. Naprawdę a staram się.
    Ad2.I kolejna bekomatowa odpowiedź. Widzisz stoisz w miejscu i się nie rozwijasz. Podobno masz Dostęp do dokumentacji to wstawiaj schemat i pokaz mi to w GA30 jak to jest powiązane z bekomatem którego tam nie ma i jak pisałeś wyżej „Pisałem wyraźnie ze bekomaty montuje się w zbiornikach” Więc jak to możliwe. To są właśnie efekty pisania głupot i później chęci na siłę wyplątania się z nich. Pokaż mi to na schemacie GA30 i tyle po prostu nić więcej.Zacznij powaznie podchodzić do tego forum i udowodnij że masz rację bo tu nie twoje UR ze jak powiesz głupotę to każdy ci głową pokiwa.
    Ad3. To przeczytaj swoje poprzednie posty, w których sam napisałeś, że każda ma.
    Podsumowując ignorujesz wszystko i wszystkich na tym forum piszesz, co chcesz i masz 3 stałe punkty wyuczone na pamięć. Bekomat to bekomaty tamto bekomaty siamto i owanto też. I to na pewno jest problem z bekomatem. Drugi to jak pracowałem tu i tam a teraz tutaj to. I cho cho cho.. No i trzeci jak to ty wiedzę innym przekazujesz. Tyle tylko, że na każde pytanie odpowiedzią jest bekomat, do którego bez problemu można ściągnąć dane ze strony producenta. A do dokumentacji sprężarki już tak łatwo nie jest się dostać, ale można w necie bez problemu znaleźć. Ale przecież ty masz dostęp do dokumentacji. Tylko, czemu z niej nie korzystasz. Bo ja jak mam to korzystam, bo to zasób wiedzy. Ale jak się nie ma to się głupoty wymyśla. No 3 nazywanie wszystkiego tak jak u nas na wsi. Bo przecież jak miałem doczynienia ze stacjami sprężonego powietrza. A temat o GA30...... Dlatego pisałem ci o dokumentacji i pokaż mi te rzeczy w niej wstaw katalog części zamiennych z wyszczególnionymi elementami, o które cię pytałem i schematy. Wiec jak można wiedzę przekazywać innym, jeżeli jej się nie posiada? Przecież to pseudo wiedza Nawet teraz znowu zaczynasz o gęstości oleju. Czyli o podstawowej rzeczy, że szkoły podstawowej. A dziś ogólnie dostępnej w necie.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/G%C4%99sto%C5%9B%C4%87
    Tak jak pisałem gęstość oleju jest prawie niezmienna w zakresie temperatury roboczej. Za to lepkość tak.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Lepko%C5%9B%C4%87
    Takie są niestety fakty. Popełniłeś masę błędów i brniesz w nie dale popełniając kolejne. Nawte poszedłem ci na rękę i pokazałem programy z których bierzesz dokumentacje. Wyszukiwarka na serwerze też działa doskonale.
  • #60
    seku69
    Level 16  
    tak więc witam ponownie. Kompresor odebraliśmy-stan widoczny na zdjęciach.Tak jak pisałem wcześniej stwierdzono uszkodzenie "wszystkiego".Widoczne rysy na ślimaku .Nie wiem czy to przyczyna tego że się przegrzewał.