Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Zafira 1,9 120km z zDPF - Cykliczne buczenie z wydechu.

13 Mar 2016 08:21 3150 16
  • Poziom 11  
    Witam.

    Korzystając z gościnności na tym forum chciałem zasięgnąć rady, a nawet szukać pomocy.

    Od pół roku jestem posiadaczem Opla zafiry B z silnikiem 1,9 120km

    Mam duży problem z moją zafirą, obroty lekko falują ale też z tłumika słychać takie falujące buczenie. Może inaczej jak buczy to spaliny jak by miały lekko i nie buczy to leci mniej spalin. A z tym jest również takie niewielkie falowanie obrotów. Taka sama sytuacja jest przy 2000 obr i nawet 3000 obr. Amplituda jest taka sama. Z przyspieszaniem jest tak samo. Do 2000 słabo przyspiesza powyżej już znacznie ale tak falująco tak jakby zgodnie z amplitudą buczenia. To wszystko przypomina mi działanie sondy Lambda w silniku benzynowym ( Bogata mieszanka, uboga mieszanka i znowu bogata) i tak w koło.

    Czy może ktoś spotkał się z takim przypadkiem, i mógł by się podzielić wiedzą co jest przyczyną.

    Muszę dodać, że dźwignia na turbo działa czyli się przesuwa sprawdzałem ciągnąc powietrze ustami i obserwując przez lusterko dźwignię. Wszystko po zdjęciu zderzaka i odsunięciu chłodnicy.

    EGR i czujnik map sensor w kolektorze był czyszczony. I żadnej zmiany.

    Sprawdzany op com-em, żadnych błędów, DPF różnica ciśnień -2.
    Układ dolotowy osłuchiwałem.
    Myślę że nawet gdyby był jakiś przedmuch to gdy ktoś gazu dodaje a ja osłuchuję to było by słychać jakieś chociaż małe świsty lub szumy sprężonego powietrza powietrza lub przed turbiną syczenie zasysanego powietrza . A to jest takie cykliczne i jest nasilony wypływ spalin i mniej ich leci. Może to coś związane z wypalaniem DPF ??? Może coś każe mu go wypalać ?? Dawki na wtryskiwaczach są bliskie ideału coś około 0,30 do 0,78
    DPF wypalany jest przeważnie na autostradzie jak zbliża sie około 80 do 85% jadę go wypalić wypala się do 8% czasami 10-15%. Jeżdżę krótkie przejażdżki około 5 do 10 km czasami do rodziny do 200 km. spalanie chwilowe na zimnym to około 1,1/h na ciepłym 0,8-0,9/h. O DPF dbam jak mało kto.
  • Poziom 40  
    Taki objaw jest normalny w aucie z DPF.
  • Poziom 11  
    Czyli co wszystkie Ople tak mają ?? Mają takie falujące dźwięki z tłumika ?? Ale jakoś nikogo to nigdy to nie zadziwiło. Ten problem zgłosiłem również na innych forach związanych z Oplem i nikt nawet nic nie odpowiedział mi na ten temat. Ty kolego jesteś pierwszy który mówi że tak ma być. Nie zwracałem wcześniej tak na to uwagi ale, wydaje mi się że tak nie było.
  • Poziom 16  
    Stawiam na katalizator.
  • Poziom 11  
    Gdyby to był katalizator to na pewno były by jakieś błędy. Poza tym myślę że zapchany katalizator nie robił by regularnego buczenia i większego wylotu spalin i nie buczenia z tłumika i mniejszego wylotu spalin. Spaliny by nie leciały równomiernie po prostu zapchany i już. Przy zapchanym katalizatorze samochód nie miał by mocy po 2000 obr. Kolego to na pewno nie jest to. Podejrzewam jakiś czujnik fałszuje dane, ale jaki ??? Nie jest popsuty tylko coś fałszuje. Na op com-ie nic nie wykazało parametry w normie. Ciśnienie na pompie na wolnych obrotach na pewno 270 bar lub atm. Już nie pamiętam w jakich jednostkach pokazuje.
  • Admin grupy Samochody
    Janek3311 napisał:
    Na op com-ie nic nie wykazało parametry w normie.

    Skorzystaj w pełni z sprzętu.
    Zobacz na zależność - buczy, nie buczy i co robi wtedy zawór EGR? :)
  • Poziom 11  
    Dorobiłem blaszkę i zatkałem egr i nic się nie zmieniło. Przepustnica też działa prawidłowo. Po przekręceniu kluczyka drgnie później przy gaszeniu się zamyka po zgaśnięciu otwiera się.
    W załączniku widać to działanie przepustnicy.
  • Poziom 17  
    Patrzyłes na wydech od spodu , cały ?Zdemontuj Dpf może struktura w środku popękała , czujnik różnicy ciśnień napewno ma zły odczyt nie może być na minusie jest do wymiany , bo ci przepali Dpfa
  • Poziom 11  
    Czy Ty na pewno jesteś pewny ???
    Z tego co wiem i na innych forach pisza, czujnik DPF musi być na minusie lub koło zra, jak będzie na plus na wolnych obrotach to jest źle. DPF zatkany
  • Poziom 17  
    jak jest ma minusie to szrot
  • Poziom 11  
    To ile według Ciebie kolego powinny wynosić te wartości ?? No i oczywiście poprzyj to jakimś artykułem gdzie to jest napisane i jakie wartości różnicy ciśnień na DPF są wskazane, a jakie uważna się za wskazujące na zapchanie filtra DPF ??
  • Poziom 17  
    na pewno nie na minus , na minus to wychodzi jak usuniesz filtr , 0 lub do 6 na plusie
  • Poziom 11  
    Nikt nic nie konkretnego nie odpisuje, to może podzielę się swoja wiedzą, co się dowiedziałem przez ten czas. Może komuś to coś pomoże.
    A więc tak. Dzisiaj przyszło mi do głowy rano. Aby zacisnąć wężyk od vaku do zaworu turbiny. Uruchomiłem samochód i nie słychać tego falowania, buczenia. Po dodaniu gazu nawet do 3000 obr było ok. Idąc tym śladem odetkałem wężyk a zdjąłem kostkę z czujnika doładowania w kolektorze, efekt nie faluje. Ale za to lampka żółta się zapaliła, ale to nic. Na wolnych nie falował, ale na 2500 do 3000 znowu falował. wąż od turbo raz twardy raz miękki.
    Czyli jaki morał z tego ?? popsuty zawór sterowania turbiną ???
  • Poziom 40  
    Zaciskając przewód ograniczasz pracę trubo. Idąc twoim tropem najlepiej zdemontować turbo i z opla cdti zrobić cdi ;)
  • Poziom 11  
    decybel91 Ty jak masz głupoty pisać to może wogule nic nie pisz. Te twoje rozumowanie o którym piszesz jest takie jak małego dziecka.
    Jak masz pisać takie bzdury że wyjąć turbo i zrobić CDI, może najpierw czytaj tylko. Ja już doszedłem co jest grane, chcę się wiedza podzielić z innymi. Będą mieli taki problem to przeczytają i zawsze coś się dowiedzą gdzie i jak szukać.
    Przez takich jak Ty to naprawdę nie chce się pisać. A wiedzę pozostawić dla siebie i już niech każdy sam się martwi.

  • Moderator Zabezpieczeń Pojazdów
    Janek3311 napisał:
    DPF wypalany jest przeważnie na autostradzie

    Czy podczas cyklu wypalania DPF'a świeci na zegarach jakaś kontrolka ?
    Janek3311 napisał:
    z tłumika słychać takie falujące buczenie

    To się dzieje cały czas czy od czasu do czasu ?
    Czy wtedy wzrasta zużycie paliwa ?
  • Poziom 11  
    Nie u mnie nic się nie świeci, podczas wypalania głośniej pracuje układ wydechowy tak jakby basowo ale równomiernie.
    Ta przypadłość zaczęła się około 3 tyg temu i tak cyklicznie buczało już cały czas nawet przy 2500 do 3000 obr. Tak jak to opisywałem to wcześniej.
    Ale już sprawa rozwiązana. Problem rozwiązałem metodą prób i błędów. Bez kompa i Samochód działa. I tak jak powinien.