Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Testo
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Gwaltowna zmiana poboru pradu z 0,35 A do 3A po przewinieciu

Dax6 23 Cze 2005 14:06 7143 97
  • #61 23 Cze 2005 14:06
    sbartos
    Poziom 24  

    eddie.t.h napisał:
    sbartos napisał:
    Odbiegacie od tematu to jest silnik na 400VAC i kropka.


    No raczej chyba był :-)

    Teraz to on jest na 3~230Vac i kropka :-)


    Tak o to mi chodziło!
    Napięcie sieci zasilającej powinno być równe napięciu znamionowemu uzwojenia stojana połączonemu w trójkąt.

  • Testo
  • #62 23 Cze 2005 14:24
    sbartos
    Poziom 24  

    Nie mówi się o urządzeniu, a tym bardziej o silniku, że jest na 3~230VAC czy też 3x230VAC tylko po prostu, że jest na 400VAC i koniec tematu.

  • Pomocny post
    #63 23 Cze 2005 15:11
    karol3
    Poziom 25  

    Nie wdając się w szczeg. obliczenia :
    Przy połączeniu w gwiazdę oblicz :
    1,73 x 400V x 0,35A ;
    przy połączeniu w trójkąt ;
    1,73 x 230V x 0,6A .
    Po wyliczeniu wyniki wychodzą podobne . Aby ostateczny wynik zgadzał się z danymi z tabliczki znamionowej , musisz każdy z otrzymanych wyników pomnożyć przez cosfi podany na tabliczce , a następnie pomnożyć przez sprawność i dopiero teraz obliczona moc będzie w przybliżeniu = mocy podanej na tabliczce znamionowej . Sprawdź w obydwu przypadkach moc wychodzi taka sama . Cosfi podane na tabl. = ,07 , sprawności nie widzę ale dla tego silnika możesz przyjąć 0,55 .
    Powodzenia .

  • Testo
  • #64 23 Cze 2005 17:37
    Dax6
    Poziom 13  

    Policzylem to tak jak podales ( dla polaczenia w trójkąt ) i wyszlo to :

    1,73 X 230V = 397,9 x cosfi 0,70 x 0,55 = 153,19

    153,19 X 0,6 A = 91,91 X cosfi 0,70 x 0,55 = 35,38

    35,38 x 0,70 x 0,55 sprawnosc = 13,62


    Nie wiem co to teraz znaczy ten wynik. Czy mam go odczytac jako 0,13KW ? bo przeciez nie 13 KW

    czy policzylem to dobrze ?

  • #65 23 Cze 2005 18:01
    karol3
    Poziom 25  

    1,73 x 230V x 0,6A x 0,7 x 0,55 = 91,9149 W = 0,090kW
    A mnie wychodzi taki wynik .
    Pozdrawiam .

  • #66 23 Cze 2005 18:39
    Dax6
    Poziom 13  

    no to cos sie zamotalem.

    Ale Twoj wynik wyszedl prawidlowo.

    Tak tylko dla pewnosci. Bo bylem u goscia od silnikow i sie troche poklucilem.

    W sieci jest miedzyfazowe 400V , a z falownika 1-fazowego jest 230 V
    Czyli takie miedzyfazowe mozna uzyskac tylko przy falowniku jednofazowym ?

  • #67 23 Cze 2005 18:48
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #68 23 Cze 2005 19:02
    Dax6
    Poziom 13  

    czy mozesz popatrzec na instrukcje http://www.sels.com.pl/pdf/Ode.pdf
    Tu jest w czesci Wyprowadzenia w silniku napisane ,ze mozna polaczys w dwojaki sposob.

    Czy ja dobrze rozumie , ze silnik polaczony w gwiazde i zasilany z 1- fazy bedzie tez pracowal prawidlowo ?

  • #69 23 Cze 2005 19:21
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #70 23 Cze 2005 19:27
    Dax6
    Poziom 13  

    tak, dokladnie ten falownik.

    Facetowi od silnikow sie cos calkiem pokielbasilo , albo mi

    On mowi ,ze w gwazde i w trójkat napiecie miedzyfazowe bedzie 400V.
    Młucimy to juz drugi dzien i wychodzi mi ,ze jak byl w gwiazde wczesniej 400V to teraz w trojkat ma 230V i koniec

    Ten falownik musi byc odpowiedni do tego silnika

  • #71 23 Cze 2005 19:48
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #72 23 Cze 2005 19:54
    chryscio
    Poziom 15  

    Witam

    1. Silnik który masz nie podłączaj teraz bezpośrednio do sieci, bo bi go uszkodzisz. Poczekaj na falownik.

    2. Falownik zasilany z sieci 230V nie poda wyższego napięcia niż napięci zasilające. Na silnik tej mocy nie kupisz falownika zasilanego z trzech faz, tak aby uzyskać napięcie na wyjściu 3x380/400V.

    3. Jedynym rozwiązaniem było to co zrobiłeś, czyli przewinięcie silnika na trójkąt tak aby pracował na napięcie 3x230V.

    4. Zasilając silnik z falownika, chcąc jednocześnie mieć sporą regulację momentu obrotowego zadbaj o dodatkową wentylację, (jakiś wentylator zasilany z oddzielnego napięcia.

    Pozdrawiam

  • #73 23 Cze 2005 19:55
    karol3
    Poziom 25  

    Panowie .
    Ustalmy najpierw kilka spraw , zanim wyrządzimy zaintresowanemu lwią przysługę .
    1) wszelkiego rodzaju transformatory w tym wypadku odpadają .
    2) falownik zasilany z instalacji F-1 230V został zamontowany poto aby
    regulować obroty silnika .
    3) falownik na wyjściu ma napięcie 3x230V i na takie zasilanie musi być
    przygotowany podłączany silnik .
    4) to czy silnik będzie skojarzony w gwiazdę , czy w trójkąt niema
    najmniejszego znaczenia . Musi tylko mieć napięcie pracy 3x230V .
    5)Silnik nie musi mieć 6 wyprowadzeń , wystarczą 3 zarówno przy
    gwieździe jak i przy trójkącie .
    6) silnik jaki posiada zainteresowany był połączony w gwiazdę przy
    napięciu zasilania 3x400V , po przezwojeniu w trójkąt ( z zachowaniem tych samych danych nawojowych ) , potrzebuje do pracy napięcia 3x 230V, a więc napięcia jakie ma na wyjściu przetwornica .
    Pozdrawiam .

  • #74 23 Cze 2005 20:28
    Darkoe
    Poziom 18  

    Wydaje mi sie że nalezy teraz podsumować.Oryginalnie miałeś silnik połączony w gwiazdę i należało go podłączyć do sieci gdzie napięcie między fazami wynosi 400V.Zamówiłeś falownik który ma napięcie między fazami 230V i w tej sytuacji należy połączyć silnik w trójkąt tak jak prawdopodobnie zrobił ci ten "spec".Nie wolno go wówczas podłączac do sieci 400V(grozi zniszczeniem silnika!)A co do tego falownika to oglądałem taki falownik który był zasilany z sieci 1-fazowej 230V i z wyjściem 3-fazowym 230V ale te 230V było między fazami.Nie posiadał on zacisku "N".Proponuję abyś poczekał na ten zamówiony falownik wówczas będziesz pewny co do jego napięć i sposobu połączenia uzwojeń tego silnika.A tak na przyszłość aby uniknąć takich sytuacji to żądaj aby "spec" od silników wyprowadzał ci 6 końcówek a nie 3 będzesz wtedy miał możliwość samemu decydować o sposobie łączenia cewek.
    Pozdrawiam

  • #75 23 Cze 2005 20:44
    Dax6
    Poziom 13  

    wlasnie odwiozlem ten silnik gosciowi do testowania.
    Powiedzial ,ze go podlaczy i zobaczy co sie dzieje. Jak sie spali to jego strata - powiedzial

    Niby juz wszystko jest OK , ale przeraza mnie ten pobor pradu 3A . przeciez tak maly silnik nie moze miec takiego pradu.
    Jest duzo silnikow ,ktore sa polaczone w trojkat i nie maja przeciez takiego poboru , a sa tez podlaczone do ,, sily ,,

    Gosc mi mowi , ze moze to dlatego ,ze to taki maly silnik i ma taka konstrukcje.

    Cos mi sie nie chce wierzyc w te banialuki. Silnik 2,2 KW ma prad 4,55 A
    A moj 0,09KW ma 3A ( teraz patrzylem na Allegro )


    Pytalem czy dobrze policzyl zwoje i czy uzyl dobrego drutu. Potwierdzil.


    Boje sie podlaczyc falownik. Niech go wlaczy i niech mu tam chodzi. Zobaczymy co sie bedzie dzialo.

    Wszyscy potwierdziliscie , ze moj silnik moze miec max 0,6 A

    To wszystko mi sie nie podoba.

  • #76 23 Cze 2005 20:57
    karol3
    Poziom 25  

    Nie rozumiem jednego . dlaczego kol. Darkoe upiera się przy 6 wyprowadzeniach . Jeżeli znane są konkretne warunki zastosowania silnika (zasilanie ) to po co wyprowadzać 6 końcówek . Jeżeli wiem ,że silnik jest włączany 0I to wyprowadzenie trzech końcówek powoduje o wiele mniej uszkodzeń tych silników w trakcie montażu i podłączania właśnie przez "specjalistów" , a zapewniam że takich niestety jest wielu , nawet przy trzech wyprowadzeniach potrafią zamiast fazy podłączyć " 0". Jakoś cudem przeżyli silnik niestety nie .
    Pozdrawiam .
    Po przezwojeniu silnik był podłączony pod napięcie 3x400V bo takie jest w sieci , a powinien być podłączony pod napięcie 3x230V . Niestety Panowie mieliście do dyspozycji to pierwsze , a zatym zawysokie napięcie i stąd te 3 A . Na falowniku wszystko wróci do normy , o ile silnik nie zdążył się uszkodzić .

  • #77 23 Cze 2005 21:34
    Dax6
    Poziom 13  

    no dobrze panie Karolu , ale przeciez silniki sa podlaczane w trojkąt i 3 x 400 i nie maja takiego poboru pradu. Przykladem jest ten , ktory cytowalem z allegro 2,2 KW.

    A moze wszystkie silniki na 400V sa laczone w gwiazde , a wylacznie w przypadkach gdy chce sie uzywac go z falownikiem lub w przypadku podlaczenie z cewka na 220 V takie podlaczenie w trojkat jest wymagane.

    Moze polaczenie w trojkat nie jest wcale uzywane przy napieciu 400V ..

    Dodano po 7 [minuty]:

    geguś napisał:
    Witam :)
    Dax6 napisał:

    Pytal mnie czy ma wyciagnac 6 koncowek czy tylko 3. Powoidzialem , ze 3 , bo tylko tyle mi potrzeba. Tak zrobil.

    To powiedz mu, że ma ci wyciągnąć 6 końcówek, a silnik ma być na 400V (międzyfazowego) w gwieździe, a 230V (między fazowego) w trójkącie.
    Wtedy masz możliwość zasilić go prosto z sieci 3-fazowej w gwieździe, z falownika zasilanego 3 fazami, który na wyjściu też da 400V międzyfazowego i też silnik łączysz w gwiazdę.
    Możesz też w takiej konfiguracji silnika podłączyć go do swojego falownika (230V międzyfazowe), łącząc silnik w trójkąt, a nawet zasilać go z jednej fazy (prosto ze zwykłego gniazda dla telewizora czy lampki nocnej), dodając odpowiedni kondensator i łącząc silnik w trójkąt.

    Czy tyle możliwości pracy silnika Ci wystarczy?



    wydrukowalem to i zanioslem gosciowi . On powiedzial , ze nie wyciagal wszystkich koncowek , bo chcialem tylko 3 , a reszta jest polaczona wewnatrz i tworzy trojkąt.


    jezeli silnikow polaczonych w trojkat normalnie sie nie uzywa przy napieciu 400V to juz wszystko rozumie

    Dodano po 9 [minuty]:

    Gwaltowna zmiana poboru pradu z 0,35 A do 3A po przewinieciu

    to taki przyklad silnika i obciazenia. To jest dokladnie 2 x silniejsza jednostka a przy polaczeniu w trojkat ma 1,15 A

  • Pomocny post
    #78 23 Cze 2005 21:55
    karol3
    Poziom 25  

    Przy napięciu sieci jaką mamy ( 3x400 ) mogą pracować silniki połączone w gwiazdę jak i w trójkąt . Muszą mieć jednak w jednym i drugim przypadku posiadać uzwojenie obliczone dla 400V. Posiadany przez Pana falownik ma napięcie wyjściowe 3 x 230V i można podłączyć do niego silnik połączony w gwiazdę lub trójkąt , ale UWAGA: z uzwojeniem obliczonym w jednym i drugim przypadku dla napięcia 3x230V.
    Posiadany przez Pana silnik był połączony w gwiazdę i zasilany napięciem 3x400V co wynika z tabliczki znamionowej . Pan potrzebuje silnik o napięciu 3x230V . Obydwa napięcia różnią się od siebie o pierwiastek kwadr. 3 czyli 1,73 i takiej samej zmiany napięcia wymaga przełączenie (nie przeliczenie) uzwojeń silnika z gwiazdy na trójkąt .
    W pańskim przypadku ;
    dotychczasowe napięcie : 1,73 = nowe napięcie pracy silnika po przełączeniu w trójkąt , czyli ;
    400V : 1,73 = 230 .
    Trzy wyprowadzenia wystarczą . 3 A biorą się z tego że silnik był zasilany przy próbie napięciem prawie 2x większym niż powinien .
    Napewno będzie wszystko OK .

    Tabliczka na pokazanym powyżej foto powinna Pana uspokoić . Proszę zwrócić uwagę , że jest podane napięcie 400/230V Y/D i są podane dwie wielkości prądu . Z tabliczki wynika niezbicie , że przy połączeniu w gwiazdę silnik zasilamy napięciem3x 400V , pobiera wówczas mniejszy prąd , a przy połączeniu w trójkąt możemy zasilać silnik3x 230V , pobiera większy prąd . W pierwszym przypadku możemy bezpiecznie podłączyć silnik do sieci , a w drugim (trójkąt ) niestety nie bo będzie pobierał znacznie większy prąd i po chwili ulegnie uszkodzeniu . Natomiast przy połączeniu w trójkąt może podłączyć go Pan pod posiadany falownik . Jedno i drugie jest w tym wypadku przystosowane do napięcia 3x230V
    Pozdrawiam

  • #79 23 Cze 2005 22:15
    Darkoe
    Poziom 18  

    Nie upieram się.Podłączam dość dużo silników i jeżeli mam wyprowadzonych 6 przewodów to mam możliwośc decydować o sposobie rozruchu silnika.A co do pomyłek i błędów w podłączaniu silników to faktycznie znam elektyków którzy mają problem z podłączeniem wyłącznika gwiazda-trójkąt lub znalezieniem początków i końców uzwojeń.W tym konkretnym przykładzie tak jak prędzej pisałem silnik był połączony w gwiazdę i należało go podłączyć do sieci 400V chcąc go zasilić napięciem niższym czyli 230V między fazami (oczywiści chcąc zachować jego parametry) to nie było potrzeby go przezwajać tylko porozpinać uzwojenia wewnątrz silnika i połączyć w trójkąt ponieważ jego uzwojenia były przystosowane do takiego napięcia.Powodem poboru tak duzego prądu jest to że po skojażeniu silnika w trójkąt do cewek przystosowanych na 230V najprawdopodobnie było podane 400V

  • #80 23 Cze 2005 22:30
    karol3
    Poziom 25  

    Tak , całkowicie się zgadzam .Wielu silników aby wyprowadzić dodatkowe wyprowadzenia niepotrzeba przezwajać . Wszystko zależy od użytego impregnatu , sposobu łączenia grup , no i przedewszystkim od średnicy drutu . W omawianym silniku jest zastosowany drut ok. 0,25 mm i jeżeli był solidnie zaimpregnowany żywicą to przełączenie w D bez przezwajania raczej napewno jest skazane na niepowodzenie

  • #81 23 Cze 2005 22:38
    Darkoe
    Poziom 18  

    Być może tak było ale tak czy owak należało wykonać uzwojenie takie same i połączyc je w trójkąt

  • #82 23 Cze 2005 22:58
    Dax6
    Poziom 13  

    tak , zgadza sie to co powiedziel Karol3 na koncu. Silnik byl zalany jakims paskudztwem ( lakier ) i w zaden sposob nie mozna bylo sie dostac do koncowek aby je rozlaczyc.
    Fachman powiedzial , ze moze sprobowac to jakims drewienkiem przesunac i wyluskac koncowki , ale na moja odpowiedzialnosc.

    Niestety , juz przy pierwszej proobie jeden z drucikow sie przerwal i nawet nie bylo widac gdzie.
    Jednym slowem bylem zmuszony do przezwojenia silnika.

    Teraz mu powiedzialem ,zeby go testowal w inny sposob. Podlaczyl go do jednej fazy z kondensatorem lub cewka. Tak jest mniejsze , a moze zadne ryzyko spalenia.




    Teraz chce przygotowac falownik do podlaczenia.

    Panowie , czy mozecie popatrzec na instrukcje i powiedziec pod jakie zaciski podlaczyc zasilanie i dodatkowo chce podlaczyc zdalne sterowanie na przewodzie 5 metrow.
    Przy zdalnym sterowaniu chce podlaczyc tylko wlacznik silnika i potencjometr. Wlacznik chce zastosowac taki z podswietleniem ( wlaczony swieci na zielono lub kontrolka z boku )

    pod jakie zaciski to podlaczyc. Potencjometr juz wiem , bo przyslali falownik z wpietym potencjometrem , ale inne nie jestem pewien gdzie wpiac.
    Niby proste , ale jako zupelny amator troche sie boje popsuc falownik , wiec wole jak fachowcy podpowiedza.

    Czy mam jakies specjalne kable uzywac ?

  • #83 23 Cze 2005 23:38
    eddie.t.h
    Poziom 11  

    Drewienkiem to on sobie może jedzonko z ząbków wydłubać. 90% impregnatów poddaje się działaniu zwykłaj elektrycznej opalarki. Stają się miękie i można podłubać troche w uzwojeniu...

    Na resztę twoich pytań odpowiedź jest w pdf'ie. Czytałeś go wogóle? Jest taki podpunkt "łatwy start" już chyba prościej nie można opisać gdzie co wpiąć.

    A tak na marginesie (bez urazy oczywiście) nie sądzisz, że jednak trochę ten projekt cię przerasta? Może daj to zrobić komuś kompetentnemu a ty zacznij od jakichś prostych rzeczy. Falownik kosztuje, silnik też ale życie ludzkie jest bezcenne a ja śmiem wątpić, że z naszą pomocą, chociażby najlepszą, jesteś w stanie zrobić to fachowo, zgodnie z normami i bezpiecznie dla użytkownika końcowego.

    Przemyśl to...

  • #84 23 Cze 2005 23:54
    Dax6
    Poziom 13  

    instrukcje czytalem od deski do deski. Wyczytalem w niej ze na listwie pod 1 i 2 mozna podlaczyc wylacznik. Tylko nie wiem czy to dobrze odczytalem. Potencjometr tak jak wspominalem mam wpiety . ten wylacznik tylko mnie nurtuje.
    Pod 1 na listwie jest napisane Wyj. +10V DC i przy 2 Wej. cyfrowe 1

    Jest to tak opisane , ze moge miec watpliwosci czy to wlasnie tu ma byc wpiety wylacznik. Czy to ma byc jakis specjalny ? Kontrolke tez jakos moge zamontowac.

    Co do tego przerostu , to mysle , ze jest to dla mnie wyzwanie i wreszcie , to robia to ludzie a nie ...

    jezeli polacze wszystko tak jak nalezy , to nie ma obawy przed porazeniem.

  • #85 24 Cze 2005 08:59
    sbartos
    Poziom 24  

    Jeśli podpinasz potencjometr to zostawiasz nastawę fabryczną parametru P-16 czyli 0-10V, jeśli byś używał do sterowania obrotami silnika pętli prądowej (np.: 4..20mA) to zmieniasz parametr P-16 i nie podpinasz potencjometru. Fakt jest taki, że instrukcja obsługi jest strasznie zagmatwana!
    Parametr P-19 np.: l.p.11 - stosujesz trzy styki (NO-normal open, NC-normal close, NO) podpięte odpowiednio do wejść cyfrowych 1, 2, 3 i masz takie funkcje jak opisane w tabelce czyli; "praca do przodu", "stop", "praca do tyłu".
    Kontrolke możesz sobie podpiąć pod wyjście analogowe (8, 9) w formie np.: wyskalowanego obrotomierza :) lub też skorzystaj z wyjścia przekaźnikowego (10, 11).

    http://www.spamel.com.pl/counter/download/down.php?id=/zip/st22-2kl.zip

  • #86 24 Cze 2005 11:35
    Dax6
    Poziom 13  

    bardzo dziekuje za wyjasnienie i napewno sobie teraz poradze.

    Co do wylacznikow , to chce zrobic cos co bedzie sie miescilo w dłoni.
    Taka miniature sterowania.

    Musze zrobic malutka kasete z przelacznikiem , potencjometrem i kontrolką.
    Moze uda mi sie wykorzystac do tego celu jakas mala obudowe z RTV np. wzmacniacza antenowego.

    W zasadzie nie potrzebuje ,, wstecznego biegu ,, i wylacznik moze byc jednofunkcyjny.

    Zastanawiam sie tylko , co uzyc na kontrolke. Jezeli diode , to musi miec opornik - tylko jaki zastosowac w tym przypadku ?

    Dodano po 2 [minuty]:

    za przeslanie tej oferty z przelacznikami bardzo dziekuje i napewno z tego skorzystam przy innych urzadzeniach . Sa dobrze wykonane i chyba w dobrej cenie.

  • #87 24 Cze 2005 15:40
    sbartos
    Poziom 24  

    Spamel produkuje przyciski sterownicze (ST22-KLz-11) mieszczące diody na szeroki zakres napięcia 230 LED AC. Dwa w jednym.

  • Pomocny post
    #88 24 Cze 2005 16:11
    Darkoe
    Poziom 18  

    Jeżeli nie potrzebójesz wstecznego biegu a obroty mają być od 0-prędkosci max. silnika to pod zaciski 1-2 podłączasz wyłącznik który zabudujesz w kasecie wraz z potencjometrem od 0.5kΩ-10kΩ.Należy wybrać parametr
    P-12 i wybrać '0'(sterowanie z listwy) i zapisać.
    P-01 jest już nastawa fabryczna "50Hz"(czyli prędkość max silnika)wpisując inną wielkość ustawiasz max obroty silnika
    P-02 jest już nastawa fabryczna "0"(prędkość minim. silnika)czyli startuje od zera.W tym trybie można zadać inną prędkość minimalną
    Jeżeli to spełnia twoje wymagania to powinieneś parametr P12 ustawić na "0" wpiąć wyłącznik pod zacisk 1-2 i potencjometr pod 5-6-7 i wszystko powinno grać.
    Powodzenia i pozdrawiam

  • #89 24 Cze 2005 23:04
    Dax6
    Poziom 13  

    Uprzejmie donosze :) , ze wszystko dziala TIP-TOP .

    Tak na powaznie , to naprawde wszystko jest w porzadku i bardzo dziekuje wszystkim za okazana pomoc i cierpliwosc. Wiem , ze takiego amatora ciezko sie trawi , ale pomogliscie.

    Wszystkie nastawy zaprogramowalem. Wprowadzilem nawet parametr 100 Hz i testowalem przy tej szybkosci silnik o nominalnej predkosci 1370 obr/min. Po 5 minutach byla ledwo wyczuwalna cieplota obudowy.
    Musze wymienic lozyska na nowe i wszystko powinno dzialac bez problemu.

    Jedyna rzecza , ktorej nie rozwiazalem jest kontrolka pracy silnika. Zrobilem malutki panel zdalnego sterowania i tam umiescilem diode 12V. Dziala rowniez przy 3V. Tu niestety nie chciala sie zaswiecic.
    podlaczylem miedzy 8 a 9 .

    Moze mi doradzicie gdzie na listwie sterujacej podlaczyc taka kontrolke

    Dodano po 3 [minuty]:

    zapomnialem dopisac.

    Silnik ma prad 0.35 A czyli taki jak na tabliczce. Przy 100 Hz tez taki sam.

    Dodano po 3 [minuty]:

    i jeszcze jedno,

    nawet przy minimalnej predkosci , nie mozna zatrzymac silnika reka. Czyli moc jest nawet przy predkosci 0

    Uwaga dla tych , ktorzy zapomnieli. Ten silnik jest z motoreduktorem 1:30

    Dodano po 1 [godziny] 21 [minuty]:

    Sprawdzilem jeszcze raz instalacje miernikiem i okazalo sie , ze zle przylutowalem diode. Poprawilem lut i wszystko gra

    Dodano po 7 [minuty]:

    czy mozna jakos podpiac jeszcze jedna diode , ktora wlaczy sie dopiero przy napieciu 5V ? Czy to jest skomplikowane ?

  • #90 25 Cze 2005 00:43
    karol3
    Poziom 25  

    Witam .
    Moje szczere gratulację . Sam się Pan przekonał , że rzczy niemożliwych niema . Prąd pobierany przez silnik 0,35 A jest mniejszy od podawanej wcześniej wartości 0,6A dlatego że silnik pracuje na biegu jałowym , tzn . nie jest niczym obciążony . Przy obciązeniu napewno wzrośnie . Odnośnie dodatkowej diody , to należy zadać pytanie czy jest ona koniecznie potrzebna . Osobiście jestem przeciwny montowaniu dodatkowych elementów poza niezbędnymi . Pocóż komplikować sobie niepotrzebnie życie . Jeśli wolno coś kolwiek zasugerować to proponował bym najpierw zamontować silnik do urządzenia które ma napędzać , i dopiero po obserawcji zadecydować co jeszcze musi być dodane lub zmienione . Jeszcze raz gratuluję wtrwałości w dążeniu do celu .
    Pozdrawiam .