Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Gwaltowna zmiana poboru pradu z 0,35 A do 3A po przewinieciu

Dax6 25 Jun 2005 10:58 7737 97
IGE-XAO
  • #91
    Dax6
    Level 13  
    No jakosc sie udalo panie Karolu.
    Dla Was fachowcow to normalna rzecz , ale dla mnie to bylo coś.


    Co do pradu silnika , to , to 0,6A wyszlo w trakcie dyskusji jako domysl.
    Faktycznie , to ten silnik ma nominalne 0,35 A i tak mu pozostalo po przezwojeniu.
    Falownik ma opcje przelaczania na wyswietlaczu z Hz na A i mozna sprawdzic obciazenie w czasie pracy.
    Wczoraj specjalnie probowalismy zablokowac ten silnik. Kolega malo rece nie polamal i nie dal rady zatrzymac. Ale w ekstremalnych warunkach pokazalo przez chwile 0,4A - to chyba jest wszystko OK.

    Teraz co do tej kontrolki. Nie chce jej montowac jako bajer , ale ma ona wskazywac przekroczenie nominalnej czestotliwosci silnika.

    Poniewaz na listwie sterujacej w miejscu gdzie podlaczylem diode , napiecie wzrasta wraz z czestotliwoscia , to przyszlo mi do glowy , ze mozna ten fakt wykorzystac.

    Przy 50Hz wskazuje ( musze dokladnie zmierzyc ) ale okolo 5 V.
    Majac taka diode jako ostrzezenie , bede wiedzial ,ze silnik zaczyna , lub juz pracuje w podwyzszonej czestotliwosci.
    Jest to dosc wazne , poniewaz taka sytuacja bedzie wystepowala czesto.
  • IGE-XAO
  • #92
    karol3
    Level 26  
    Witam .
    A ja jednak będę się upierał przy tym , że silnik optymalnie obciążony , będzie pobierał prąd do 0,6A . To że pobiera mniejszy jest w sumie korzystne i świadczy o tym że napęd może być bardziej obciążony w razie potrzeby . Odnośnie dodatkowej diody to być może warto przyjżeć się prostym wskażnikom napięcia akumulatora . Zazwyczaj są w nich trzy diody . Można pozostawić jedną lub więcej .Ustawiająć odpowiednio punkty załączania diód można w prosty sposób kontrolować do 3 różnych napięć . Jeżeli ma Pan trochę miejsca na zamontowanie małego wskaźnika analogowego (wskazówkowego) np. wskaźnika wysterowania magnetofonu itp . To przez dobranie opornika szeregowego i narysowanie nowej skali będzie miał Pan możliwość płynnej kontroli napięcia w całym potrzebnym zakresie .
    Pozdrawiam .
  • IGE-XAO
  • #93
    Dax6
    Level 13  
    problem jast taki , ze sterowanie zdalne miesci mi sie w dloni i naprawde kombinowalem jak tam zmiescic wylacznik i potencjometr. Na diody oczywiscie jest miejsce , ale nawet na bardzo maly wskaznik juz nie ma.

    Gdyby falownik byl widoczny podczas sterowania , to nie ma sprawy , ale bedzie ca. 5m dalej.
    Myslalem , ze jako ostrzezenie moge zainstalowac jakis prosciutki ukladzik , ktory wlaczy diode przy np. 5 V

    Co do poboru pradu absolutnie sie nie upieram. To co sprawdzalem to byly ekstremalne przeciazenia , ale chwilowe.
    W pracy ciaglej moze byc przeciez inaczej.

    iesze sie jednak bardzo , ze ten pobor jest tak maly. Swiadczy to , ze silnik zostal jednak dobrze przezwojony i bede mial jeszcze zapas przy obciazeniach.

    Ktos wczesniej napisal , ze przy duzych predkosciach , rzedu 100 Hz silnik sie bardzo szybko zagotuje. U mnie chodzil na 100 Hz przez 5 minut i nie wyczulem prawie zadnej zmiany cieploty. Oczywiscie troszke tak , ale bardzo nieznacznie.

    Jezeli sprawa takiej kontrolki jest skomplikowana , to moge oczywiscie wyskalowac jeszcze potencjometr, choc uwazam , ze dioda bardziej przemawia do rozsadku.
  • #94
    Darkoe
    Level 19  
    A jakiej max. prędkości będziesz używał?
  • #96
    Darkoe
    Level 19  
    może jakiś mały układzik na tyrystorze ,otworzył by sie przy 5V
  • #97
    Dax6
    Level 13  
    tego to ja nie wiem , bo nie znam sie na elektronice.
    To cos moge wpiac jedynie miedzy dwa przewody.

    Napiecie na tych przewodach mam od 0 do 10V
  • #98
    wider
    Level 14  
    a moje zdanie jest takie, że trzeba było najpierw podłaczyć silnik tak jak był czyli w gwiazde, do falownika 3x230 i zobaczyć, czy nie będzie za słaby i dopiero wtedy bawić się w kombinacje.
    Poza tym, jeżeli nawet uzwojenia silnika mają teraz mniejszą impedancje to i tak falownik da tylko tak duzy prąd jaki mu zaprogramujesz.

    Dodano po 4 [minuty]:

    a co do zasilania silnika połaczonego w trójkąt (3x 230V) z sieci 3x400 przez falownik to nic prostszego - ustawia się Umax, przy f max na 230 V i z głowy

    Dodano po 11 [minuty]:

    a co do ostatniego problemu kazdy szanujący się falownik powinien miec wyjście programowalne, na które zamknie się np. przy przekroczeniu danego progu czestotliwości wyjściowej - poszukaj w dokumentacji może nie trzeba kombinować

    Dodano po 3 [minuty]:

    a tak w ogóle jeżeli nie chcesz przekraczać np 100Hz to wpisz do falownika ograniczenie i z głowy